Salgsheste

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Salgsheste

Post by misssophie »

gu skal du så

håber da at du får gode nyheder næste uge
Misssophie
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Salgsheste

Post by LoneR »

jeg ville godt nok blive svært utilfreds, hvis min mand brugte 10.000 på noget han lige mente han havde brug for, hvis vi ikke havde snakket om det.
Det ville ikke gøre mig noget, hvis vi havde masser af penge, men hvis pengene er lidt små, så er en 10.000 da mange penge.
Og så tænker jeg faktisk, at det er lidt forhastet at købe hesten i dit liv, hvis du går og venter på at høre om du er alvorligt syg? Hvad hvis du er det - skal den så sælges igen?
Og kan det være det, der nager din mand, uvisheden om fremtiden?
Drengeture og andre fritidsinteresser koster da penge, men det er jo ikke det samme, som at købe et levende dyr, som koster både tid og mange penge i lang tid fremover - man er jo nødt til at betale hele tiden, uanset om man bruger dem eller ej.

Men anyway - hvor er alle de gamle og søde skovtursheste/ponyer I snakker om, som man kan få næsten-gratis?
jeg vil gerne have én. Jeg overvejer faktisk om jeg skulle have en islænder at ride ture på, selvom jeg ikke har nogen erfaringer med dem. Men jeg savner fandme at ride igen.
Den skal bare være sød, kunne gå i løsdrift, tåle kun at rides 3 gange ugentligt, og måske kunne lånes ud de første 6 måneder, inden jeg køber den. den må gerne være halvgammmel.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Salgsheste

Post by annetteB »

jeg ville godt nok blive svært utilfreds, hvis min mand brugte 10.000 på noget han lige mente han havde brug for, hvis vi ikke havde snakket om det.


Det ville jeg godt nok osse. Og tilmed hvis den udgift bare var starten på et fast månedligt forbrug på flere tusinde!
Godt jeg ikke har sådan en, så!
:respekt:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Salgsheste

Post by misssophie »

godt jeg ikke har sådan en mand så!
Misssophie
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Salgsheste

Post by LoneR »

Altså der er jo forskel på, hvad man køber. Vi spørger ikke hinanden, hvis vi bruger penge sådan i almindelighed, men hvis det drejer sig om store ting, så fortæller vi da hinanden det. Især hvis det drejer sig om noget, der koster meget, eller vil koste noget fremover, som en hest fx.
Jeg har da fx lige idag fortalt min kæreste, at jeg måske vil have en hest igen - det synes jeg da lige man må nævne. Han må også gerne sige, hvis han synes det er en skidt ide, og hvis han har gode argumenter, så vil jeg da lytte og tage det med i mine beslutninger. Hvis han bare synes det er en skidt ide, fordi han ikke kan lide heste, så kommer det ikke til at betyde noget for det jeg beslutter mig til.
User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

Re: Salgsheste

Post by LittleJohn »

Jeg fik desværre først igår afvide at jeg muligvis er alvorlig syg, det får jeg først svar på i næste uge og der havde jeg købt LJ tilbage :-(

Jeg forstår godt jeres meninger og havde jeg haft en anden mand ja så havde vi nok også snakket om det.

Han har lige brugt 15000 på diverse udstyr til huset, nyt tv, video osv. selv om vi havde i forvejen, uden at spørge mig. Hans drengerøvsklub koster 6000 om året - fiskeudstyr og båden har kostet samlet 20.000 - såååå jeg ved ikke hvad der er fair og ikke fair.

Min mand er desværre blevet en tyran og ja jeg har nok ladet ham blive det - men jeg kan ikke ændre på det nu.

Jeg må ingen steder tage hen eller hjælpe en veninde uden at de skal hjælpe mig igen - eller hvad jeg vil kaldes "udnyttes" af min mand, så jeg har mistet mange veninder på ham.

Er jeg alvorlig syg og ikke kan passe LJ, så bliver han aflivet, sund og rask eller ej - LJ skal ikke længere end til mig - så heller lade ham dø - og ja det er min beslutning, men KUN fordi jeg ved hvad han har været igennem
Find mig p
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Salgsheste

Post by LoneR »

Ok, så er det jo en lidt anden snak, må man sige.
Selvfølgelig kan du ændre på, at din mand er en tyran. Du kan enten sige ham imod og nægte at lade ham styre, eller du kan overlade ham til sig selv, så kan han jo se om han kan finde andre at tyrannisere.
Livet er sgu for kort til at bo sammen med idioter.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Salgsheste

Post by aribeth »

Det ser ud til at du først og fremmest skal skille dig af med din mand!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Salgsheste

Post by annetteB »

Livet er sgu for kort til at bo sammen med idioter.


Især når man engang HAR prøvet at gøre det.
At bo sammen med en idiot er som at leve med en støj som ganske langsomt skrues højere og højere op indtil den fylder hele verden...og først når den så slukkes, så opdagr man hvor meget den fyldte og hvor skøn stilheden er. Og så ved man at dén lyd vil man ALDRIG, fucking ALDRIG, høre mere.
Nogensinde.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

Re: Salgsheste

Post by LittleJohn »

Godt jeg har denne side, ja jeg skal af med ham og det har jeg vist vidste 1 år nu, nu er min græse bare noget sit nulpunkt, tak for jere støtte og opbakning :-)
Find mig p
Post Reply