Salgsheste

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Salgsheste

Post by aribeth »

Jeg synes det er herredyrt... men jeg er også en nærigrøv... (der solgte hestene pga allergi, tid OG økonomi)
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Salgsheste

Post by aribeth »

smed, dyrlæge, vaccinationer, ekstra foder, udstyr, tid tid tid....

Men! Tillykke med hesten dog! Hvis du har savnet ham så meget, så er det da godt du får ham hjem!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

Re: Salgsheste

Post by LittleJohn »

Dyrlæge og tilhørende vac. Er exstremt billigt for mig, da en rigtig god kammerat af huset er dyrlæge. Smeden derimod er fuld pris, ekstra foder????? Det foder han for er hvad han har brug for, incl vitaminet, tid ja men hvori ligger forskellen på tuden med en hund frem for en hest ud over at hunden har du hos dig hele tiden :-) og jeg har ko lige haft hest for mindre end 1 år siden, men måtte sælge hende pga min tvillingegravilitet, :-)

Tak er så super glad for at jeg købte han tilbage.
Find mig p
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Salgsheste

Post by Pia »

Nej, 10 K er ikke dyrt for en hest, men det er heller ikke mit indtryk det er pengene, der klemmer. Men forståelsen. Du får i hvertfald held og lykke med det :-)

Din mand har vel også en interesse, han gerne vil spendere lidt tid på?

Det jeg er mest imponeret over er at du har tiden til hest, med to små børn, det er sgu sejt! Jeg synes først jeg har overskuddet nu, hvor min den yngste er 4 og den store 9. - og så har jeg endda købt mig en hest der er så ung, den ikke kræver ret meget de første år, pga mine knæoperationer, må jeg alligevel ikke ride ret meget, et stykke tid endnu, så det bliver en langsom opstart med hest, for mig. :-)

Hvad er han så for en, ham LJ?
User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

Re: Salgsheste - Pia

Post by LittleJohn »

først et tak fra mig, jeg er bare så glad for ham og har fuglt ham siden jeg solgte ham, så jeg "kender" de fleste af hans ejere.

Jo min mand har hans drengerøvsklub + han gerne vil ud og fiske. Drengerøvsklubben er 1 gang hver 2. uge + plus deres julefrokoster, ålegilde osv - så jo han har da sit, plus de nærmeste venner.

LitteJohn havde jeg også da jeg havde de 2 store børn og jeg har billeder af min (nu store) datter, hvor hun står foran ham og han tager hovedet ned for at snakke med hende, har billeder hvor hun selv - uden min hjælp - rider ham i en alder af bare 3 år :-) så han er godheden selv og har INGEN problemer med at tage mine unger med ud til ham, for han er bare godheden selv og endnu aldrig gjort en flue fortræd :-)

Jeg har jo haft hest før - solgte hende i - tjaa- var det marts månede i år - så jeg forstår ikke han går sådan i baglås, specielt også fordi jeg allerede havde LJ da jeg mødte min mand - så han kender jo hesten, og det var min mand der ville have jeg skulle sælge istedet for at låne hesten ud for en periode.

Denne heste, LJ aka LittleJohn er en blanding mellem OX araber og Oldenborg - og en rigtig rigtig lækker hest på bare 155, sortbrun, med 2 hvide bagkoder og en lille stjerne i panden - jeg skal se om jeg kan finde et godt billede af ham og lægge ind.

Overvejer nu at få en hestetransporter til at hente ham, for guddddddddddddddddddddddddddddddddd hvor jeg glæder mig til at se ham :elsk:
Find mig p
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Salgsheste

Post by Pia »

Han ser dejlig ud, god størrelse!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Salgsheste

Post by misssophie »

medfølelse og forståelse er gratis,- så din mand er da gevaldigt nærig med følelserne

og det er vel også rimeligt at du bruger lidt penge på dig selv og hest,- han lyder til at han også kan finde ud af at bruge lidt penge

hvis det samlede budget tillader omkostningerne til en hest, havde jeg været græsk katolsk kold i røven...
-men trist for dig at det skal være sådan...
Misssophie
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Salgsheste

Post by BeritH »

Gitte, mon ikke bare at manden i dit liv er vant til at kunne slippe afsted med at være en uempatisk røv??

Hvis han kan bruge penge på fiskegrej, drengerøvsture og den slags, så kan du sgu da også have en hobby.

Jeg havde en lignende kæreste engang (der var det bare min kat han havde et problem med). Svaret var at katten var der før ham, og katten ville formentlig også være der efter ham. Og ganske rigtigt, sådan blev det :viben: :viben:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

Re: Salgsheste

Post by LittleJohn »

Jeps det er Hanoi også, LJ, dejlig

Misssophie, det er netop derfor jeg købte ham tilbage, min mand skal ikke ødelægge det igen og ellers, ja undskyld udtrykket, så kan han bare skride.


Ja plus jeg i næste uge får afvide om jeg er alvorlig syg ;-( så lidt glæde skal jeg vel have eller????
Find mig p
Post Reply