Salgsheste

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

Re: Salgsheste

Post by LittleJohn »

Desværre har jeg ikke en mand som mange andre, der forstår min interesse for heste. Han var komplet ligeglad med at min bedste ven igen var tilsalg og jeg ren faktisk sad og grad foran computerskærmen da jeg endelig fandt ud af det, komplet ligeglad og følelseskold over det, så nej der kommer intet godt ud af det, men jeg kunne bare ikke se til at min bedste ven igen skulle til at have ny familie og igennem hele turen igen, så derfor valgte jeg at købe ham. Ny skal jeg bare finde en transport til billige penge, så jeg kan få ham HJEM, han er så pokkers savnet
Find mig p
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: Salgsheste

Post by hansi »

Åhh ja at købe sin gamle hest hjem. Det må bare være en god oplevelse.
Jeg har et par gange, hjemkøbt nogle af de heste vi har avlet, dog med vidersalg for øje.

Jeg håber din mand får forståelse for at du var nød til det.
User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

Re: Salgsheste

Post by LittleJohn »

:-) jeg håber også på forståelse, men tror det bliver ønsketænkning, men det det må være mit Jule og Nytårsønske i år. Hvergang jeg har været tæt på at få min mand overrakt til at købe KJ hjem har han været solgt 5 min forinden og jeg har grædt i flere dage. Ja det lyder ondsvagt, men denne hest betyder så meget for mig ar jeg måtte gøre det. Jeg har selv trænet ham fra at være en fræk utilreden hest, til en hest der fulgte mig gennem ild og vand. Så ja det er med stor glæde og længsel jeg prøver at få ham helskindet hjem i dette julevejr :-)
Find mig p
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: Salgsheste

Post by hansi »

Din mand må være en hård mand, hvis ikke han kan se din frygt for at hesten skulle sælges videre igen. Han må da kunne se og dele din glæde over hetesn endelig mommer hjem igen.
User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

Re: Salgsheste

Post by LittleJohn »

Desværre deler han ikke min glæde og hesteinteresse med mig og har desværre aldrig gjort ;-(
Find mig p
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: Salgsheste

Post by hansi »

Jeg ved det kan lyde hårdt, men jeg kunne aldrig finde mig i en mand, som ikke delte bare lidt af min glæde ved heste.
User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

Re: Salgsheste

Post by LittleJohn »

Godt spørgsmål smukke ped, en der tænker mere på sit firma og kroner-øre, desværre
Find mig p
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Salgsheste

Post by annetteB »

egentlig er det vel osse meget rimeligt at tænke på kroner og øre - det ER da en enorm udgift at købe og ikke mindst holde en hest.
Købsprisen først - og derefter minimum 2000 om måneden, snarere 3000, hvis den skal opstaldes ude, og der skal betales smed og forsikring og wrap og dækken og sadeltilpasning og rende mig i pedersen.
Jeg lever muligvis i en enklave af fattigrøvistan, men min økonomi er i hvertfald ikke bare lige til at kunne hive små 40.000 ud på årsbasis, uanset HVEM der græder øjnene ud af hovedet.
:linski:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

Re: Salgsheste

Post by LittleJohn »

Hesten koster mig 10000 incl udstyr, forsikring er der via vores hus, opstaldning alt incl 1300, så Hmmm det syntes jeg egenligt ikke er dyrt, eller??
Find mig p
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Salgsheste

Post by annetteB »

jo, men det ses jo ofte at forståelse ikke batter en skid, hvis ikke det følges af handling.
:linski:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply