Salgsheste

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Salgsheste

Post by Pia »

Jeg sidder og kigger lidt salgsheste (Islændere) og er forundret over hvor meget man egentlig kan få, for små penge for tiden.

Min teori er, at folk har sat mere eller mindre hvad som helst i fol, da der var gode tider, og nu brænder inde med den ene lækre unghest, efter den anden.

Flere af dem er jo til rene foræringspriser. Der er også redne, venlige heste blandt, i mere moden alder.

For ikke at tale om alle dem, der mere eller mindre bortgives, bare man kan håndtere en lidt sky eller nervøs/utrænet hest.

Eller måske er det bare priserne for islændere, der nu er i et rimeligt leje? For der er ingen tvivl om de har været skruet højt op, en overgang. Men en hestetype jeg gav 70. K for, for 10 år siden, står i små 30. K nu?! Det er sgu lidt vildt. (Og ret cool at være køber)

Jeg overvejer at fylde mine forældres stald med ismuler :hhansen: De ved det bare ikke endnu!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Salgsheste

Post by Stimata Doamna »

Der må være gået inflation i skidtet :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Salgsheste

Post by Pia »

Hvad med to sunde, raske tilridningsklare vallakker, uden fejl, sygdomme eller mangler. 20.000 i alt.

Jeg skal op og se på en, hingsteemne, smuk som få, velgående, naturligvis rask og fejlfri. Han koster vel det halve af hvad han 'burde'. Det er vildt (og fedt at være køber, men alligevel?!)
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Salgsheste

Post by Frieser9460 »

Det er svært at sælge heste nu om dage; især her i vinterhalvåret... derfor rasler priserne ned. Så står man og skal have hest, er det faktisk et godt tidspunkt at købe på.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Salgsheste

Post by Ane »

ja det er billigt, og det har det været længe.. priserne får et ekstra hak nedad her efterår/vinter - som de plejer

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Salgsheste

Post by Annemaja »

Jeg synes nu hestepriserne har været super langt nede meget længe ;-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Salgsheste

Post by Intunia »

Man kan nu også argumentere for, at prisen på ismuler har været utrolig højt skruet op. Det er jo ikke fordi der er få af dem.
Island eksporterer også flere og flere ud af landet for hvert år! Så dykker prisen selvfølgelig også i takt med at usikkerheden på arbejdsmarkedet ikke ser ud til at forsvinde lige med det samme.
bla bla bla
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Salgsheste

Post by Pia »

Ja, den har virkelig været kunstigt oppe, selv på de gamle krikker.

Tophestene holder prisen, og er faktisk steget lidt. Men de unge og alle de andre, er faldet væsentligt.

Jeg klager ikke, jeg gjorde vist en ganske god handel i går.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Salgsheste

Post by misssophie »

skal vi ikke se nogle billeder?
Misssophie
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Salgsheste

Post by Pia »

De ligger pt. på fb., som eneste sted. Men han er ret smuk :linski:
Post Reply