Folkeskolereformen - eller revolution?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.

Hvad tænker Striglerne om reformforslaget?

Mere undervisningstid = mere læring!
1
5%
Det bliver folkeskolens undergang!
3
15%
Det bliver nogle lange uger for børnene... :-(
9
45%
Det bliver rart, man ikke længere skal betale for SFO, når skoledagen bliver længere!
0
No votes
Jeg tror ikke det gør nogen forskel.
3
15%
Man vil undgå skoletrætte børn og unge, når der er mere fysisk aktivitet og flere tværfaglige forløb og projekter.
1
5%
Aner det ikke - og jeg er også ligeglad...
2
10%
Det bliver en kanon reform! Jeg kan ikke se de store problemer...
1
5%
Og lærerne skal bare klappe kaje!
0
No votes
 
Total votes: 20

User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Folkeskolereformen - eller revolution?

Post by xtiny »

Min søn er lige dumpet i et fag, hvor han har leveret de fleste afleveringer, men han må lære ikke at være passiv-aggressiv. Og "hans" russer kan være bedre i gruppearbejdet.
Så er han kun ½ år bagud.

Apropros regeringens mening om studerende. Han leverede mest i sit fag, men måtte ikke gå op. Det er ikke hans skyld, men faget tager ½ år. Som han sagde, så var det ikke særlig interessant, rent fagligt, men akademisk forsinker det ham et ½ år. Han tager ellers lutter kandidatfag.

Mønsterbryder!

Han har fået et fint job- hvor han også tjener gode penge. Så.. Det er min søn- og jeg er rævestolt af ham!
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Folkeskolereformen - eller revolution?

Post by Godzilla »

Tillykke med afkommet Xtiny.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Folkeskolereformen - eller revolution?

Post by 99E »

Det er faktiskr et sejt gået af Nørdeleven! :katiekat: :mikkel:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Folkeskolereformen - eller revolution?

Post by xtiny »

Takker!
Ja, det er det nemlig! Han er dygtig fagligt ( ikke til alt)- og så er han en social nørd. Dem bliver der vel flere af- over tid. Han har nu været tutor for 2 rus. årgange + været ude og sælge uddannelsen. (Dito) Ligesom HTX. (Han er ikke så meget NØRD- at det gør noget)

Men de her, som han fejlvalgte at gå i gruppe med, koster ham ½ år. Det ved politikkerne ikke på Christiansborg. "Fjumreår"?!

De fleste politikere, har været flere år om deres studier, nogen har endda afsluttet dem- mange år efter. Men de ved alt om studier! Ligesom, jeg ved alt om folkeskolen: Jeg har gået der, og det har min søn også- for over 12 år siden. -heavy
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Post Reply