klæder skaber.....klædeskaber?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by Pia »

Jeg klæder mig vist ret konventionelt. Figursyede skjorter og jeans og så støvler eller sko, med hæl.

Jeg er også glad for trøjer, helst semilange og tætsiddende. Kjoler har jeg også ret mange af, sådan alm klassiske hverdagskjoler. Det er typisk sådan noget jeg har på på arbejde.

Hjemme er det mest jeans og, som nu, en af mandens sweatshirts, som man rigtig kan putte sig i.

Skal jeg ud af døren, forsøger jeg dog altid at være rimelig præsentabel, ingen Katte/hundehårsbefængte fleesetrøjer og den slags.

Skal vi ud og spise fint, er det i tilsvarende kjole, stiletter og pels hvis det er koldt.

Jeg har det nok også med hjemmefra min familie, at sådan gør vi bare :-)

Er vi på vandretur i det svenske eller er jeg i stalden, er det naturligvis egnet tøj til den slags.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by KatieKat »

Den bedste måde at beskrive min stil er vist... sådan... forvirret..

Inde i mig bor der tilsyneladende en klassisk engelsk dame sammen med en skolepige. Det har givet en forkærlighed for klassiske kjoler, høje hæle, uldfrakker, hatte og små nederdele.
Derinde bor også Pippi Langstrømpe. Hun kommer til udtryk ved at der sjældent er noget der matcher, at mine strømper stort set altid er to forskellige farver (mit liv er simpelthen for kort til at sortere strømper) og ved min nye forkærlighed for benvarmere.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by KatieKat »

Det er os allesammen.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by Intunia »

Bah! I har jo slet ikke noget tøj på! :naese: :skoer:
bla bla bla
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by sinesmølf »

Herhjemme er det noget i stil med malerens opkast i ulden cardigan, jeg kan i øvrigt godt lide desigiual :-) og så elsker jeg vintage med det er fordi det som regel har en fremragende pasform til mig.

jeg kan ikke lide nitter, sort og dødningehovder. Jeg er klædt ud når jeg er i pænt tøj, men det er endnu en anledning til at lufte røde sko.

Idag har jeg været iklædt røde legins, meget lilla cardigan, grønne støvler og persianer pels.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by udlandet »

Her er det ingen regler uden undtagelse! Stryger gör jeg aldrig mere (Undskyld, mor oppe i himlen, du havde strygejernet stående fremme :elsk: ) Jeg tager simpelthen töj på efter humöret. Igår var det en meget pän bläser jakke og päne bukser. I dag er det mest forvaskede Sweden rock hättteting og de bukserne hvor lommen er gået halvt af.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by aribeth »

Selvfølgelig er man ren når man går ud... Men hvilket tøj man har på er i mine øjne ligemeget.
Min tøjstil er enkel og sikkert kedelig...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by BeritH »

smukke-ped wrote:
BeritH wrote:Jeg synes det her tøj er lidt sjovt, hvis man er til lidt farver og hippietendenser :-)

http://www.desigual-shop.dk/?gclid=CMf9oeiDmbACFUVc3wodCiP43w&gclid=CM-9ls_vgLQCFaF7cAodcC8ApA



Det er grimt, synes jeg.

Det ser billigt og sjusket ud.


Jamen hele ideen er jo også at det ikke skal være for poleret, det bliver sgu så gammelkonet :-) (OK jeg har kun set tøjet på billeder - aldrig live, så måske er der en forskel, som Annette siger).

Men jeg er også vild med bl.a. Missonis mønstre :-)

Herudover kan jeg godt lide tøj med detaljer som f.eks. det fra Gustav. Kombinationen af råt og feminint, synes jeg er rigtig fedt.

Til gengæld kan jeg næsten godt garantere at jeg ikke kommer til at ses i jakkesæt eller spadseredragt. For det er seriøst klæ-ud tøj for mig.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by sinesmølf »

lige nu ville jeg gerne have denne her http://www.stoy-munkholm.com/t-by-alexa ... rchid.html

jeg syntes den er virkeli fin.
og så med den her til http://int.youheshe.com/she/all-styles/ ... (2005strik)/phoebe+lang+oversize+strik+sweater-(0312im-phoebe_bordeaux_40).aspx
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: klæder skaber.....klædeskaber?

Post by stardancer »

Åh ja tøj.. don't get me started :minna:

Jeg FATTER simpelthen ikke hvorfor der ikke laves fedt ungdommeligt tøj til tyksakker som mig - hvorfor fanden ligner plus størrelse tøj altid gamle gardiner eller mormors blomstrede kjoler i form og størrelse som et 4 personers telt - og så de der saaaatans runde halsudskæringer som gerne sidder helt oppe i dobbelthagerne :doed:

Jeg vil sgu ikke ligne en gammel kedelig kone, jeg vil da også ha det samme fede tøj som mine jævnaldrende, blot større :elsk: Og helst med v-hals :mikkel:

Nå men udover min kæphest, så går jeg i det tøj jeg kan lide, til hverdag er det oftest leggings/strømpebukser med en eller anden lang bluse/tunika/kjole udover. Til festlige lejligheder elsker jeg at klæde mig fint på, da jeg ikke går særligt fint klædt til hverdag :kvinde:
/Sofie
Post Reply