December

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: December

Post by aribeth »

Praktik i dag... verdens sødeste mand, aka. Keld lod mig sove imorges, fordi jeg har danset min nakke i smadder. Får og høns er fodret.. jeg har lige set i tv at det siger, at der kommer snestorm her?! Der er da så stille og roligt med sne der daler! Men en lille snestorm ville være fedt... NÅR jeg er hjemme fra praktik igen... og helst med ungerne og Keld må også godt lige komme hjem fra arbejde først.
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: December

Post by misssophie »

valgte at slå to fluer med et smæk, og lave en tour-de-jylland og kigge på både bil og hest nu vi var igang

så vi smuttede på kongensbro kro fra fredag til søndag, og fik set en håndfuld biler og kørt ca 1500 km ialt i weekenden...

slutresultatet blev: 1 stk indkøbt bil og 1 stk indkøbt nordsvensk brugshest, vallak 10 år

bil hentes i ålborg på torsdag, og på lørdag skal den stå sin prøve og hente den lille pruhest på djursland

puha, det bliver en travl uge med kontakt til bilforhandler, hesteforsikring, dyrlæge, bilforsikring, trailerleje osv osv osv

men dejligt at det lykkedes!
Misssophie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: December

Post by annetteB »

Hvis du har lyst, Misssophie, så gir jeg gerne kaffe lørdag inden du har fyldt hest i traileren. Bor i Skødstrup/Løgten :-)
Og kage. -cookie
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: December

Post by udlandet »

misssophie wrote:valgte at slå to fluer med et smæk, og lave en tour-de-jylland og kigge på både bil og hest nu vi var igang

så vi smuttede på kongensbro kro fra fredag til søndag, og fik set en håndfuld biler og kørt ca 1500 km ialt i weekenden...

slutresultatet blev: 1 stk indkøbt bil og 1 stk indkøbt nordsvensk brugshest, vallak 10 år

bil hentes i ålborg på torsdag, og på lørdag skal den stå sin prøve og hente den lille pruhest på djursland

puha, det bliver en travl uge med kontakt til bilforhandler, hesteforsikring, dyrlæge, bilforsikring, trailerleje osv osv osv

men dejligt at det lykkedes!

Nordsvensk er bare så läkker! Lidt historie er at militäret i Sverige stadig ejer en hel del. De står så privat ude hos folk. En gang om året skal de stille med hesten så staten ser at den stadig lever!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: December

Post by udlandet »

Nå, havde lidt overset at det var i dag og ikke onsdag knägten skulle til böjletandläge. Godt med sms service. Godt nok langt at köre i det mögvejr. Meget forsent kom vi, men de tog ham alligevel, söde mennesker. - 15 her til morgen, de truer med - 20 i löbet at ugen :opkast:
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: December

Post by udlandet »

EN FUCKING MUS I KÖKKENET :mur: :mur: :mur:
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: December

Post by Pia »

udlandet wrote:EN FUCKING MUS I KÖKKENET :mur: :mur: :mur:


Den synes vel også at -20 lyder væmmeligt og så vil den bare ind og have varmet poterne lidt :hhansen:

Vi har heldigvis ingen mus i år, men vi har da skudt et par rotter! Nu har mindstehunden, som er er en Dansk Svensk Gårdhund, også lært at tage dem. Så håber vi at kunne holde det nede, svært når vi har høns og i øvrigt fodrer de vilde fugle hele året.

Gift er jeg ikke pjattet med.
Malouhsen
Posts: 64
Joined: Thu 1. Apr 2010 16:35

Re: December

Post by Malouhsen »

udlandet wrote:
Pia wrote:
udlandet wrote:Masser af mögsne. Ja, det er helt fantastisk hyggeligt og sikke det lysner :elsk:

hele byen välter med unger og kälke. Katten og hunden vendte i dören. Manden har siddet og ventet på at kommer over broen siden kl 7, forventes åben kl 11 :nej: I dag er det skyltsöndag. Man går på julskyltning, altså ser hvad der er pyntet op med i butikkernes vinduer. Glor på nisseoptog, drikker glög og köber lotteri. Hvor lyder det hyggeligt! Rigtig jul, som da farmor var dreng :-) Og så er jeg tvangsindlagt til et mögkoldt ridehus hvor gudbarnet skal köre lucia... Du er vel nok heldig, at du har et gudbarn, hvor det betyder noget om du er der eller ej. Det er godt at være ønsket.
Glædelig 1. søndag i advent

Nå, det er altså ikke hyggeligt i min verden!
Jeg har ikke skrevet noget om at det ikke er hyggeligt, som da Farmor var barn!! Jeg er skam glad for mit gudbarn, tror da også en 2 årig önsker at jeg er der. I övigt bruger jeg gerne tid på dem. I övrigt ser jeg ikke det overnegative ved mit indläg, jeg har aldrig oplevet et varmt ridehus :viben: Måske findes de? Tvangsindlagt er ikke helt det samme som tvang. Tror bare ikke vi taler samme sprog!


Der findes skam varme ridehuse, Bregnerødgaard, hvor Anna Zirbrandtsens forældre bor, har lige fået lavet nyt ridehus, som er opvarmet med radiatore via noget jordvarme system.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: December

Post by aribeth »

Kongensbro Kro... og så kommer I ikke her forbi! TSK!


Tillykke med firhjulet og firbenet!
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: December

Post by misssophie »

tak Anette,- ville skam mægtigt gerne,- men programmet bliver lidt presset i forvejen.
regner med 4,5 time hver vej, og det bliver ham den langhårede der kommer til at køre begge veje, da han har trailerkort
-men gerne en anden gang!

Aribeth, jeg sendte dig faktisk en venlig tanke da vi var i området, og jeg sad faktisk også og tænkte at hvis vi kom forbi din gård ville der være
en god chance for at jeg kunne genkende den ud fra dine billeder

Kongensbro kro blev jeg nødt til at genopleve. jeg var engang til middag der, da jeg var 10 år. os børn legede rundt i "haven" ned til gudenåen,- og så dukkede poul Kjøller sørme op, og det endte med at vi sad og fiskede et hundeskelet op af åen med en lang pind

mærkeligt barnsdomsminde at have...

nå, men hesten er rent faktisk ægte svensker,- importeret til danmark i april. sød dreng som desværre ikke kan blive hos sin nuværende ejer pga store fysiske skavanker (hos hende, ikke hos hesten)
Misssophie
Post Reply