December

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

December

Post by Pia »

Så kom vi til december!

Her vågnede vi til et hvidt landskab, kuldrede hunde og høns der gerne vil have fejet stier, for gå i det der hvide, nej tak!

Der er blevet delt lidt adventgaver ud, og om lidt skal der julepyntes.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: December

Post by udlandet »

Masser af mögsne. hele byen välter med unger og kälke. Katten og hunden vendte i dören. Manden har siddet og ventet på at kommer over broen siden kl 7, forventes åben kl 11 :nej: I dag er det skyltsöndag. Man går på julskyltning, altså ser hvad der er pyntet op med i butikkernes vinduer. Glor på nisseoptog, drikker glög og köber lotteri. Og så er jeg tvangsindlagt til et mögkoldt ridehus hvor gudbarnet skal köre lucia...
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: December

Post by Annemaja »

Her vågnede vi også til en smuk smuk hvid morgen :-) Gadekæret foran vores bolig er omkranset af siv med sne på, der er sat lys i et grantræ foran - og hestene råelskede at komme ud på deres kæmpefold og rulle sig i sneen :-)

Kom sent hjem igår aftes efter en tur i byen og høre musik, så lidt mat i knolden ;-)

Lige pt drikkes der kaffe mens jeg er ved at bage boller, der nu er begyndt at dufte i ovnen - så her er intet andet end dejlighed lige nu... :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: December

Post by aribeth »

ØJ der er meget sne! hele 5 cm eller noget!

Kom sent hjem efter julefrokost hos naboerne... 12 timers julefrokost... det kan godt mærkes i dag... men hey! Mobilen overlevede en tur i toilettet!

Om en times tid skal jeg vist til jul på slottet med min mor og Max... crap...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: December

Post by HeidiO »

udlandet wrote:Masser af mögsne. hele byen välter med unger og kälke. Katten og hunden vendte i dören. Manden har siddet og ventet på at kommer over broen siden kl 7, forventes åben kl 11 :nej: I dag er det skyltsöndag. Man går på julskyltning, altså ser hvad der er pyntet op med i butikkernes vinduer. Glor på nisseoptog, drikker glög og köber lotteri. Og så er jeg tvangsindlagt til et mögkoldt ridehus hvor gudbarnet skal köre lucia...


Hvis jeg syntes at alting var så ækelt, så ville jeg da undlade at deltage, frem for at forpeste min dag med det :ehj:

Nå ja, her er hyggeligt og smukt, sne i passende mængde til at landskabet er smukt, men ikke besværligt at komme frem. Hundene tumler rundt og fjoller i sneen. Hønsene gider absolut ikke at gå ud i det hvide stads og kagler anklagende.
Måske jeg skal bage og jule lidt senere, men først skal der læses.
Heidi
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: December

Post by udlandet »

HeidiO wrote:
udlandet wrote:Masser af mögsne. hele byen välter med unger og kälke. Katten og hunden vendte i dören. Manden har siddet og ventet på at kommer over broen siden kl 7, forventes åben kl 11 :nej: I dag er det skyltsöndag. Man går på julskyltning, altså ser hvad der er pyntet op med i butikkernes vinduer. Glor på nisseoptog, drikker glög og köber lotteri. Og så er jeg tvangsindlagt til et mögkoldt ridehus hvor gudbarnet skal köre lucia...


Hvis jeg syntes at alting var så ækelt, så ville jeg da undlade at deltage, frem for at forpeste min dag med det :ehj:

Nå ja, her er hyggeligt og smukt, sne i passende mængde til at landskabet er smukt, men ikke besværligt at komme frem. Hundene tumler rundt og fjoller i sneen. Hønsene gider absolut ikke at gå ud i det hvide stads og kagler anklagende.
Måske jeg skal bage og jule lidt senere, men først skal der læses.

Äkelt er vel så meget sagt, men lidt pligt er det jo. Jeg har tilbragt MANGE timer i kolde ridehuse, ikke mindst fordi det betyder meget for ungerne at der kommer folk.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: December

Post by Pia »

udlandet wrote:Masser af mögsne. Ja, det er helt fantastisk hyggeligt og sikke det lysner :elsk:

hele byen välter med unger og kälke. Katten og hunden vendte i dören. Manden har siddet og ventet på at kommer over broen siden kl 7, forventes åben kl 11 :nej: I dag er det skyltsöndag. Man går på julskyltning, altså ser hvad der er pyntet op med i butikkernes vinduer. Glor på nisseoptog, drikker glög og köber lotteri. Hvor lyder det hyggeligt! Rigtig jul, som da farmor var dreng :-) Og så er jeg tvangsindlagt til et mögkoldt ridehus hvor gudbarnet skal köre lucia... Du er vel nok heldig, at du har et gudbarn, hvor det betyder noget om du er der eller ej. Det er godt at være ønsket.
Glædelig 1. søndag i advent
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: December

Post by Ane »

Arthur sover, kæreste sover, de er halvsløje begge to. Jeg var syg i går og er slatten i dag, men ok. Har frostsikret hestenes drikkekar, og nydt det fantastiske vejr. Har fundet thermokedeldragten frem :elsk: gad godt en tur i skoven, nu må vi se hvordan kæresten har det når han vågner..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: December

Post by udlandet »

Pia wrote:
udlandet wrote:Masser af mögsne. Ja, det er helt fantastisk hyggeligt og sikke det lysner :elsk:

hele byen välter med unger og kälke. Katten og hunden vendte i dören. Manden har siddet og ventet på at kommer over broen siden kl 7, forventes åben kl 11 :nej: I dag er det skyltsöndag. Man går på julskyltning, altså ser hvad der er pyntet op med i butikkernes vinduer. Glor på nisseoptog, drikker glög og köber lotteri. Hvor lyder det hyggeligt! Rigtig jul, som da farmor var dreng :-) Og så er jeg tvangsindlagt til et mögkoldt ridehus hvor gudbarnet skal köre lucia... Du er vel nok heldig, at du har et gudbarn, hvor det betyder noget om du er der eller ej. Det er godt at være ønsket.
Glædelig 1. søndag i advent

Nå, det er altså ikke hyggeligt i min verden!
Jeg har ikke skrevet noget om at det ikke er hyggeligt, som da Farmor var barn!! Jeg er skam glad for mit gudbarn, tror da også en 2 årig önsker at jeg er der. I övigt bruger jeg gerne tid på dem. I övrigt ser jeg ikke det overnegative ved mit indläg, jeg har aldrig oplevet et varmt ridehus :viben: Måske findes de? Tvangsindlagt er ikke helt det samme som tvang. Tror bare ikke vi taler samme sprog!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: December

Post by Ane »

Du kan da bare tage noget mere tøj på.. :linski:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Post Reply