December

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: December

Post by Pia »

Jeg fik hentet fisk og skaldyr i vilde mængder. Nu er der rørt 4 forskellige aioli og en dressing. Det bliver godt!
Det langtidshævede brød... hæver :hhansen:
Kransekage skaffet og champagnen lagt på køl.

Friske tulipaner i hele huset (Og campingvognen, hvor svigerforældrene overnatter)
Drinks er uddelegeret, men kender jeg svigerfar ret blive de GODE.
Signe begynder at cirkle om al pynten, så hun får lov om lidt :-)

Nu vil jeg rense nogle rejer, der skal dybsteges, og rulles i honning og hvid sesam. Og flække nogle hummere! Og og og :skoer:

Hav en god og fornøjelig aften alle mand :fest: :fest:
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: December

Post by aribeth »

Vores menu bliver vist:
baconmandeldadler og saltmandler, champagne.

Jomfruhummer og citronaioli...
Lakseroulader... jow jow! 1990erne here we come!
Brød.
Champagne

oksefilet, grillet.
Ovnbagte kartofler rørt med cremefraiche og masser af purløg.
bønne-tomatsalat.
brød.
rødvin.

2 slags dessert... en eller anden ond ond chokolademoussekage og nogle dimser jeg kun har set billede af indtil videre...
champagne.
frugt og lækkert!

champagne.
Raxacoricofallapatorius
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: December

Post by udlandet »

I drömmer ikke om hvor meget en eksploderet kartoffel fylder -poogift Det er helt vildt. Åbnede ovnen og så eksloderede den af dem totalt. Der er kartoffel OVERALT, hele min ny rengjorte ovn, i loftet, på vägge og i mit hår. En skide kartoffel, mit ansigts udtryk må have väret et syn for guder. Min förste reaktion da braget kom var at mögungerne var for tät på huset :viben: Der rög den tid jeg skulle have läst i.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: December

Post by HeidiO »

Hvordan pokker kan en kartoffel eksplodere? -poogift

Jeg er slet ikke i tvivl om at omfanget af sådan en, kan blive ret stort :hhansen:
Heidi
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: December

Post by Pia »

:viben: For pokker Udlandet, sorry, men jeg kan lige se det for mig :hhansen:

Jeg håber rengøringen ikke var alt for omfattende :-)

*fnis*

Den lyder sgu god, den menu dér Katrine!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: December

Post by Lena »

HeidiO wrote:Hvordan pokker kan en kartoffel eksplodere? -poogift

Jeg er slet ikke i tvivl om at omfanget af sådan en, kan blive ret stort :hhansen:


:wow: Det må gå under uautoriseret skyts!!!

Bagte kartofler skal have ridset et kryds, netop for ikke at eksplodere. Det er jo ikke raketvidenskab at vand udvider sig når det bliver kogende........ :hhansen:

Godt du ikke blev ramt af de varme kartofler......



Vi er ved at lave mad..... venter på culotten bliver færdig...... har åbnet en flaske rødvin!
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: December

Post by stardancer »

Puuuuha, mæt og træt men med en mave der skaber sig, men jeg kom også til at drikke lidt sukker-sodavand igår og har også spist lidt slik de sidste par dage så det er helt og holdent min egen skyld :roed:

Nå men vi havde en hyggelig nytårsaften med svigermor, vi var i fint tøj - knægten i hvid skjorte og sådan en vest/pullover-ting og cowboybukser. Jeg var i nylonstrømper, knælang nederdel, glimmerbluse, multifarvede pailletballerinaer og den yndigste pink rastafarilign. hårbøjle med led lys i :viben:

Menuen var hamburgerryg med brune og hvide kartofler, gulerødder og grønlangkål. Til dessert var der citronfromage :aribeth: Og så var der slik, chokolade, chips, popcorn og natmad bestående af reje-, lakse- hamburgerryg-madder :aribeth:

Vi fik spillet nogle spil, knægten brændt et par stjernekastere af og så skålede vi nytåret ind i champagne (fy til mig, jeg må slet ikk indtage alkohol på min nye medicin :minna: - men mon ikke halvandet glas champagne lige går an :linski: )

Kattene har klaret aftenens larm og fyrværkeri i vanlig cool stil, men de fik også vådkost lige inden vi gik, og vi lukkede mørklægningsgardinerne ovenpå så de kunne søge derop og ligge og ro og fred, lod et par lamper lyse og radioen stå tændt på en "snak om alt muligt ligegyldigt" kanal :hhansen:

I skal da lige se et par mobilbilleder af sønnike :elsk: og jeg :minna:

Image

Image
/Sofie
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: December

Post by misssophie »

meget fancy hårbøjle!

hos os gik nytårsaften på sædvanlig vis, med god mad, indluk af heste, god dessert god film, og en time i stalden ved midnatstid hvor vi holdt hestene med selskab da fyrværkeriet var værst,- og skål i Asti...

vi er ved at indsluse Lukas hos de store bæster, og det går godt indtil videre. det ser nemlig ud til at han keder sig lidt hos ponyerne...
-dog er den eksisterende hø-kasse ikke stor nok til at alle 3 heste kan stå der samtidig, så vi sætter en hø-kasse mere frem til ham.

ellers står den på lidt praktiske gøremål, og så må man jo til at vænne sig til tanken om at man skal på job i morgen, øv
Misssophie
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: December

Post by udlandet »

Lena wrote:
HeidiO wrote:Hvordan pokker kan en kartoffel eksplodere? -poogift

Jeg er slet ikke i tvivl om at omfanget af sådan en, kan blive ret stort :hhansen:


:wow: Det må gå under uautoriseret skyts!!!

Bagte kartofler skal have ridset et kryds, netop for ikke at eksplodere. Det er jo ikke raketvidenskab at vand udvider sig når det bliver kogende........ :hhansen:

Godt du ikke blev ramt af de varme kartofler......



Vi er ved at lave mad..... venter på culotten bliver færdig...... har åbnet en flaske rødvin!

Ja, det der kryds er normalt ikke nödvendigt når man bager dem i staniol- Men det gjorde jeg ikke denne gang. Min veninde skreg af grin når hun så masakren i oven. Og det var efter at vägge, loft og hår var rengjort :viben:
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: December

Post by Lena »

Mine unger skulle lave brunede kartofler........ Dét resulterede i karamel og eksploderede kartofler overalt i kollegiekøkkenet. Heldigvis nåede de i flyverskjul inden nogen af dem blev ramt af det kogende sukker......

Konklusion: kartofler er farlig skyts!!!

:hhansen:
Post Reply