Adoptionens Pris

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Adoptionens Pris

Post by Gry »

Jeg synes især den her er virkelig skræmmende

Adoptivmoderen forstår ikke, hvorfor Mosha er så problematisk.

"Hun vil ikke rette sig ind. Det er ligesom om hun er besat nogle gange. Vi har virkeligt snakket om det. Er hun blevet hypnotiseret, så hun kommer herop og ikke laver andet end ballade. Det virker så absurd. Som om der er nogen, der har sagt til hende, at du skal bare fortsætte det der show, for så er du helt sikker på, at du ryger tilbage, siger Henriette Vedsegaard om Masho i 'Adoptionens pris' og tilføjer:
"Det er så trist. Det gør ondt helt ind i hjertet


Det vidner bare i DEN grad om at den her kvinde ikke i min verden fatter en dadel. Jeg synes det er så uhyggeligt. En voksen kvinde der sidder og siger at et barn muligvis er besat eller hypnotiseret. Jeg har tænkt mig at se det igen her kl. 22:35 for at lure om jeg har misset noget, og det er virkelig med tåre i øjnene at jeg gør det, for jeg synes det er SÅ ubehageligt...men jeg har tænkt mig at prøve at se det igen, og være objektiv omkring hvad jeg ser...jeg tvivler dog ret meget på at jeg på nogen måde finder den mere "spiselig" end jeg gjorde første omgang...
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Adoptionens Pris

Post by Ane »

Jeg syntes der er mange huller.


Det er nok fordi du ikke så udsendelsen?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Adoptionens Pris

Post by udlandet »

Ane wrote:
Jeg syntes der er mange huller.


Det er nok fordi du ikke så udsendelsen?

Ja, det forstår jeg. Derfor har jeg ringet til Telia idag og fået DK kanaler!
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Adoptionens Pris

Post by LoneR »

Jeg har nu set ca halvdelen (måtte leje den på tdcfilm), og jeg må da sige, at aldrig har jeg oplevet så uempatiske mennesker, som de her to adoptivforældre. De har ingen forståelse for børnene overhoevedet - og den der psykolog fra kommunen - jamen altså, mon han er blevet fyret, eller kommer det først nu?
Hold da mule, det er helt surrealistisk, jeg må sige, at hvis jeg havde læst det her i et ugeblad, så havde jeg troet at det var løgn - sådanne mennesker findes da ikke?
Og de stakkels forældre, de rigtige altså - for fanden da.
Hvis ikke man kan få lov at adoptere danske børn, så skal man satme heller ikke have lov at adoptere andre børn.
Ækle mennesker.
Tænk at de ikke vil have, at hun har det godt hos aflastningsfamilien, fordi deres hjem skal være slaraffenland - ækle mennesker.
Og det har ikke en skid at gøre med børneopdragelse - de er bare helt uegnede til at have børn, eller have med mennesker at gøre.
De er helt uegnede.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Adoptionens Pris

Post by Godzilla »

Nå, så fik jeg også set den.

Virkelig ubehageligt at overvære. Stakkels børn. Hvor må det være et chok at blive taget væk fra sine forældre og overladt til to vildt fremmede mennesker!!

Frygteligt eksempel på hvor galt det kan gå!
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Adoptionens Pris

Post by Felis »

Nu har jeg også set hele udsendelsen..og også et klip på nettet som vist ikke var med i filmen her.

Og jeg er rystet


Rystet over at de biologiske forældre tilsyneladende ikke helt fattede hvad det indebar at bortadoptere deres børn, men regnede med, løbende at få informationer om hvordan det gik..som om børnene blot var sendt på ferieophold...og at faderen regnede med og håbede på at se dem igen før han døde.

At de to paphoveder i det hele taget fik lov at adoptere.

At sådanne mennesker (adoptivforældrene),der beskæftiger sig med andre mennesker i deres job, endda arbejder med anbragte, udsatte børn... og praler af at være i besiddelse af diverse uddannelser med henblik på at tackle andres psykiske problemer, kan være så uempatiske og totalt mangle indblik i, og forståelse for, at den stakkels lille pige var ved at blive vanvittig af sorg...ikke så meget over det liv hun blev tilbudt, som over det hun havde mistet da hun blev taget ud af sit vante liv.
Fordi hun var så gammel, at hun ikke ret hurtigt glemte hendes rødder..og fortsat savnede det vanvittigt.


Og jeg er rystet over, at sådan en vatpik som ham "psykologen" i det hele taget har lov at beskæftige sig med den slags sager..eller børn i det hele taget...og at han kan sidde og bekræfte forældrene i, at det sted barnet skal anbringes helst ikke skal være så attraktivt, at barnet måske hellere ville være der...totalt inkompetent stodder efter min mening.


Jeg er lidt blandet over indtrykket af, især, moderen.
Et eller andet sted mener jeg helt seriøst, at hun burde anmeldes for grove psykiske overgreb på det barn.....men et eller andet sted tror jeg også på, at hun holder af pigen og gerne ville hende det godt....men hun fatter bare slet ikke hvordan, ja det gør de nu ingen af dem..
Og at pigens adfærd udelukkende bunder ud i, at hun savner sit tidligere liv og sine forældre...

Et eller andet sted tror jeg hun har haft en formodning om, at når bare de fik de børn hjem, så ville de med et trylleslag være en lykkelig familie, men at virkeligheden i stedet har ramt hårdt...så hårdt at især moderens forventninger er blevet vendt til voldsom aversion mod barnet som efter hendes mening er skyld i det ikke gik som forventningerne var sat op til.

Fandme rørende at se pigen blot sidde og kigge med store sørgmodige øjne da adoptivmoderen fortalte at hun skulle flytte fra dem fordi det ikke fungerede...og derefter hviske "Det forstår jeg godt".....





Hvordan fungerer det mon med drengen, det melder historien ikke noget om...
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Adoptionens Pris

Post by Ane »

Dokumentaristen sagde i den der p1 udsendelse at de værste forbrydelser nogen gange bliver begået i den bedste mening..

Jo mere jeg tænker over det jo mere bliver jeg enig med mig selv om at det der adoption mere er til for os i vesten kan få de der perfekte liv vi gerne vil have end det er til gavn for fattige børn..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Adoptionens Pris

Post by aribeth »

Jeg tror da bestemt at adoption først og fremmest er en egoistisk handling... men det er det vel også at få sit eget biologiske barn?
Man får vel børn for sin egen skyld først og fremmest

At det så OGSÅ (i de fleste tilfælde) gavner barnet at blive adopteret, det er så et ekstra plus... Men de her sager sætter igen mine tanker igang omkring det med at få børn er en menneskeret...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Adoptionens Pris

Post by Ane »

jeg forestiller mig at der i fremtiden vil være en del færre (attraktive) børn at adoptere. 34% af afrikas befolkning er middelklasse.. mange af de lande hvor vi adopterer fra har fået en voldsom stigning i velstand - jeg kan ikke tro at de gider blive ved med at sende deres små børn væk..

med attraktive mener jeg nuttede/perfekte.. der skal nok være nogle rumænske multihandicappede børn
fremover også

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Adoptionens Pris

Post by Ane »

med mindre de selvfølgelig bliver narret til det.. - forældrene

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Post Reply