Adoptionens Pris

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Adoptionens Pris

Post by Gry »

BeritH wrote:Ja det er rigtigt, men der gik fandeme lang tid før hun rykkede.

Hvis hun mente at de biologiske forældre var blevet franarret deres børn og adoptionen ikke var rigtig, burde hun så ikke allerede have reageret der??

BeritH


Hun anede ikke hvad der foregik. Det var imens filmen blev redigeret (aka at den VAR færdig) Der kom oversættelse på. Hun forstod ikke hvad der skete imens det skete, hvilket er en af hendes største fortrydelser den dag idag - at hun ikke kunne gribe ind og hjælpe og forklare før det hele gik galt.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Adoptionens Pris

Post by BeritH »

Gry Gressbakken wrote:
BeritH wrote:Ja det er rigtigt, men der gik fandeme lang tid før hun rykkede.

Hvis hun mente at de biologiske forældre var blevet franarret deres børn og adoptionen ikke var rigtig, burde hun så ikke allerede have reageret der??

BeritH


Hun anede ikke hvad der foregik. Det var imens filmen blev redigeret (aka at den VAR færdig) Der kom oversættelse på. Hun forstod ikke hvad der skete imens det skete, hvilket er en af hendes største fortrydelser den dag idag - at hun ikke kunne gribe ind og hjælpe og forklare før det hele gik galt.


Jeg må indrømme, at jeg har mere end almindeligt svært ved at tro på, at man tager til et land og filmer på livet løs uden at have den fjerneste anelse om hvad man filmer, når man laver en dokumentar.

Jeg fornemmer lidt kø ved håndvasken.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Adoptionens Pris

Post by udlandet »

BeritH wrote:
Gry Gressbakken wrote:
BeritH wrote:Ja det er rigtigt, men der gik fandeme lang tid før hun rykkede.

Hvis hun mente at de biologiske forældre var blevet franarret deres børn og adoptionen ikke var rigtig, burde hun så ikke allerede have reageret der??

BeritH


Hun anede ikke hvad der foregik. Det var imens filmen blev redigeret (aka at den VAR færdig) Der kom oversættelse på. Hun forstod ikke hvad der skete imens det skete, hvilket er en af hendes største fortrydelser den dag idag - at hun ikke kunne gribe ind og hjælpe og forklare før det hele gik galt.


Jeg må indrømme, at jeg har mere end almindeligt svært ved at tro på, at man tager til et land og filmer på livet løs uden at have den fjerneste anelse om hvad man filmer, når man laver en dokumentar.

Jeg fornemmer lidt kø ved håndvasken.

BeritH

Var producenten så fantastisk havde hun ikke vist bioforäldrene filmen, det er äkelt. Men forskellen på anmelde og sige at familien behöver hjälp er stor. Nä, hun skal bare redde röv nu.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Adoptionens Pris

Post by BeritH »

Gry Gressbakken wrote:Hun anede ikke hvad der foregik. Det var imens filmen blev redigeret (aka at den VAR færdig) Der kom oversættelse på. Hun forstod ikke hvad der skete imens det skete, hvilket er en af hendes største fortrydelser den dag idag - at hun ikke kunne gribe ind og hjælpe og forklare før det hele gik galt.


Men hun har da haft kontakt og kommunikeret løbende med de biologiske forældre, så noget MÅ hun da have forstået, ellers er det da lidt svært at kommunikere:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/11/27/113217.htm

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Adoptionens Pris

Post by Felis »

Dorte Hansen wrote:
BeritH wrote:Og til sidst mener jeg faktisk også at producenten af dokumentaren har svigtet ved ikke at foretage sig noget, når hun ser så massive svigt hele vejen igennem forløbet. Og det uanset, at hun har en historie at fortælle. Det kunne hun gøre alligevel.

BeritH



Jamen hun har jo netop gjort noget...

Det var jo hende der tog kontakt til den psykolog med speciale i adoptioner, netop fordi hun mente det var forkert det der foregik...



Ja, det er korrekt...og derfra gik det videre med en underretning til kommunen, som dog ikke foretog sig andet end notere at der var kommet en underretning om forholdene i adoptivfamilien.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Adoptionens Pris

Post by BeritH »

Felis wrote:
Dorte Hansen wrote:
BeritH wrote:Og til sidst mener jeg faktisk også at producenten af dokumentaren har svigtet ved ikke at foretage sig noget, når hun ser så massive svigt hele vejen igennem forløbet. Og det uanset, at hun har en historie at fortælle. Det kunne hun gøre alligevel.

BeritH



Jamen hun har jo netop gjort noget...

Det var jo hende der tog kontakt til den psykolog med speciale i adoptioner, netop fordi hun mente det var forkert det der foregik...



Ja, det er korrekt...og derfra gik det videre med en underretning til kommunen, som dog ikke foretog sig andet end notere at der var kommet en underretning om forholdene i adoptivfamilien.


Men det var jo ikke hende (produceren), der gjorde noget. Hun opsøgte psykologen for at få bearbejdet egne oplevelser. Det var psykologen selv, der valgte at indberette.

Hvad kommunen har gjort ved indberetningen er ikke oplyst grundet tavshedspligten, så hvad der er sket (eller ikke sket) i den henseende, ved vi i virkeligheden ikke noget om.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Adoptionens Pris

Post by Ane »

med fare for at gentage mig selv, sagde dokumentaristen i udsendelsen på p1 at hun havde gjort mere end de fremgik af filmen,, og at hun mente at al vreden mod hende hovedsageligt bundede i at folk troede det her var et enkeltstående tilfælde..

jeg tror det er denne her udsendelse jeg hørte: http://www.dr.dk/P1/Kulturnyt/Udsendels ... 113825.htm

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Post Reply