Mærkeligt køb

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Mærkeligt køb

Post by xtiny »

Min foderbutik havde sådan et "restesalg", og jeg fandt en "Disentanglement-dims" (50 kr), dvs jeg troede, det var en slags "Furminator"- men det benægtede sælgersken. Den er til ugler i underpelsen.
Og: Den er dum at bruge med sit for lange håndtag, men de fleste af kattene, opfatter den som en slags katte-pelspleje- bare udøvet af mig. De *slikker* på de hår, der sidder redt af i børsten. Blå, vaskede ivrigt på mig. Oh- I love you... eller noget.

De, der har brug for den, elsker den. Men den er lidt voldsom og tyk i metallet opg håndtaget- er upraktisk.

Mærket heder "Starline"- jeg tror, det er tysk (nå ja- det sælges i NL og BE- Så Mellemeuropa? ), og produktet er beregnet til hunde med Medium pels.

Jeg har fået redt noget af nogen af mine katte, men ikke alle har den der trælse pels/underuld. På nogen smutter den bare igennem- og "bider" kun i halen. Alle, der har dyr, ved de er noget reserverede mht håndtering af deres haler...

Plå har "angorapels"- med lidt fåreuld, kan man strikke en ny kat! Han er ikke langhåret, men hans pels er blød, som kaninuld.
Blå gik i totalt selvsving- og vaskede og vaskede min hånd, så... Ja han LIGNER- en lille blå bamse, og opfører sig sådan. En bamse med masser af kløer!
Gamlen aka Romeo- har fået striglet det meste af sin pels af. Han nød, at det der fældede underuld- kom af.

Men "Ugle/Filter-børsten"- er ikke for alle katte. Mine har meget varierende pelskvalitet. Nogen gange er der intet at komme efter med børsten, andre trænger, og elsker den.

Godt køb- og billigt.
Men den er nok lidt for metallisk og dum med håndtaget til katte. En fin hundebørste- vil jeg tro.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Mærkeligt køb

Post by HHansen »

Sjovt du nævner det med halerne - jeg har egentlig aldrig tænkt over det sådan, men du har ret, alle de hunde jeg har haft har ikke brudt sig om striglning på halen :ehh:

Gad vide hvorfor de er sådan med halerne?? Vi må jo pille alle andre steder....

Jeg kender ikke den dims du har købt, men til min hund med en del underuld er jeg lykkelig for furminatoren :elsk:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply