Julen?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Julen?

Post by stardancer »

Vi har brugt et lille kunstigt træ på 1 meters penge de sidste 5-6 år:

Image

Overvejer at købe et rigtigt træ i år, de ér jo flotte og dufter dejligt :-)
/Sofie
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Julen?

Post by MinnaN »

misssophie wrote:bor dig og eksen stadig under samme tag Minna?


Ja og nej. Vi bor i lejligheden hver for sig 4 dage om ugen (mandag - torsdag/fredag eftermiddag) og deles om ungerne i weekenden. Ungerne er mere glade og harmoniske pga afklaring. De er naturligvis også kede af det, men så må eks og jeg finde ud af at støtte op om ungerne og rumme dem i deres sorg over mor og far ikke er sammen.
Vi skal have et samarbejde op at køre omkring ungerne.

1. februar har eks lejlighed i samme område 100 meter længere nede. Godt for ungerne, jeg er ligeglad.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Julen?

Post by 99E »

Juletræ:
Vi har anskaffet et forholdsvis lille træ og stillet det på et lavt bord med hjul under.
Så kan det trilles lidt til side, når det er i vejen.

Image
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Julen?

Post by Stimata Doamna »

Vi kører til Danmark på fredag, når datteren får fri fra skole (vi vil gerne have en 5-6 grader - skal der være nedbør, så venligst i form af regn!). Turen går først til mine forældre, og allerede lørdag går turen til den by, hvor min svigermor og mandens børn huserer. Der har vi B&B til den 26., hvor vi kører hjem igen.

Vi ville egentlig holde jul hos mine forældre og tage svigermor med til dem, men da min lillebror, hans ex og deres to børn også kommer (nå, havde vi glemt at fortælle det...), og svigermor på 91 har det svært med fremmede mennesker, fordi hun hele tiden synes, at hun burde vide, hvem de er, har vi valgt at holde jul hos hende. Det er lidt klodset, idet hun faktisk ikke har gryder mm. til at lave julemad, men min svigerinde har venligst lovet at udlåne køkkengrejet. Så håber vi, at hun husker det - hendes mand fik nemlig en 3-dobbelt ballonudvidelse omkring hjertet i sidste uge...

Den 22. skal vi til julefrokost hos mandens børn (de er 31, 27 og 24, men er stadig børnene :-)), den 23. skal der handles og laves rødkål og risengrød samt afleveres datter hos bedsteveninden, så de kan få sludret videre der hvor de slap i august. Den 24. er der så forhåbentlig julemiddag mm., og den 25. er der i princippet julefrokost hos svigerinden, men det afhænger naturligvis af, hvordan det går med hendes mand. Ellers må vi jo handle ind til en julefrokost. Mandens søsters søster (som opfører sig så mærkeligt, at de to andre skændes om, hvis søster hun er :hhansen:) har ellers siddet hårdt på svigermor til julefrokost den 25., men i år gider de ikke se hende - hun er blevet for besværlig.

Det skal nok blive en dejlig jul - især hvis onkel Tom kommer godt i gang igen efter operationen :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Julen?

Post by misssophie »

hold da fest Randi, jeg bliver en lille smule stresset blot af at læse om din kommende jul...

-håber det hele løser sig
Misssophie
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Julen?

Post by Stimata Doamna »

Så skulle du prøve at være på mit job - det får julen til at se ud som daseferie :hhansen:

Det skal nu nok gå. Vi holder det på et ned-på-jorden-niveau og tager det som det kommer!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Julen?

Post by aribeth »

Det er på mærkværdig vis lykkedes mig at fylde samtlige dage fra den 22. Til og med den 27. Ud med juledims.... Og jeg som troede vi ikke skulle noget den her jul!
Meeen det bliver vist noget mere afslappet trods alt.
Raxacoricofallapatorius
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Julen?

Post by udlandet »

Jeg har altid elsket julen, det er som i ser i datid. Jeg er af en eller anden grund altid i god tid med julegaver. Stresser af princip aldrig til jul. Julen aften er stille og rolig, vi nyder dagen. Vi spiser, tänder de levende lys på juleträet (Den äldste gör det, det plejede at väre min far :elsk:) Nu bliver det min mand -poogift Vi danser om juleträet, får gaver og nyder ris lavmang. Derefter sidder vi bare og sumper, absolut det bedste tidspunkt. Men efter vi er flyttet hertil også afbrudt af ungernes venner der har overstået julen, når vi begynder at spise. Da vi boede i DK, havde vi åbent hus kl 12, det var dengang at butikkerne lukkede på den tid. Glög og äbleskiver. Ved 17 tiden gik folk, medmindre det var familien de blev. Ved midnat når vennerne havde overstået deres juleaften, vendte de frygteligt tilbage. Jeg har tilbragt mange 1 juledag med 2 timers sövn, men hyggeligt var det.I år er der ingen julehumör, vi pröver at tage os sammen til at bare tänke på at hente nisserne ned fra loftet.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Julen?

Post by Pia »

Jeg håber, jeres julestemning trods alt viser sig Udlandet. Det lydder ellers hyggeligt, med den måde I plejer at holde jul.

Jeg har købt de sidste gaver (igen, er hammer dårlig til at begrænse mig!) Pakket dem ind og de fleste er også kørt til Svendsbjerg, hvor julen holdes i år. Jeg har virkelig prøvet at begrænse mig med juledageaftaler, og for en gang skyld synes jeg det virker til at være lykkedes bare en smule.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Julen?

Post by udlandet »

Pia wrote:Jeg håber, jeres julestemning trods alt viser sig Udlandet. Det lydder ellers hyggeligt, med den måde I plejer at holde jul.

Jeg har købt de sidste gaver (igen, er hammer dårlig til at begrænse mig!) Pakket dem ind og de fleste er også kørt til Svendsbjerg, hvor julen holdes i år. Jeg har virkelig prøvet at begrænse mig med juledageaftaler, og for en gang skyld synes jeg det virker til at være lykkedes bare en smule.

Mange tak, Pia. Nu har vi lagt nisse sengetöj på, i håb om det hjälper!
Post Reply