Striglebørnene igen-igen.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Striglebørnene igen-igen.

Post by stardancer »

Ja fik da lige taget et par nye billeder af knægten så syntes da vi sku ha en striglebørnetråd igen :hhansen: Tobias bliver 8 på fredag, som tiden dog går :-o

Tobias-loppen i den fine uldtrøje ♥
Image

Med hætten oppe.
Image

Så gik der pauseklovn i det :lol:
Image

Så pænt sidder man når der er udsigt til et stykke vingummi bagefter :hhansen:
Image
/Sofie
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Striglebørnene igen-igen.

Post by stardancer »

smukke-ped wrote:Sød unge!

Og kat!

Og hvor mange dyr har du på lager?


4 katte, 1 rotte (den sidste gamling jeg har tilbage), ca 30 mus (avlsdyrene) + det løse, og 1 zebramuspar og en maaasse unger og ungdyr efter dem. Og en kanin, som søger nyt hjem (hitteren fra i sommers) :linski:
/Sofie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Striglebørnene igen-igen.

Post by Frieser9460 »

Dejlig knægt! :jeanie:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Striglebørnene igen-igen.

Post by stardancer »

smukke-ped wrote:Katte.....mus....rotter.....hvordan harmonere det sådan.... :hhansen:


Rotterne gider kattene ikke, de er for store til rigtig at trigge noget jagtinstinkt - men slipper der en mus løs, så er fanden løs og musen 99% sikkert død i løbet af 5 sek. :doed:

Det er dog sket meget sjældent at jeg har tabt en mus, de fleste gange der har været løse mus de små fjolser gnavet sig ud af buret og løbet lige ud i gabet på den nærmeste kat :ehj: det er ikke intelligensen der trykker hos mus :minna: langt de fleste mus er højdeskræk så de bliver pænt i hånden og forsøger sig ikke med højdespring :-)

Men ellers så synes kattene det er yderst underholdende at kigge på zebramusene som jo bor i et stort glasbur i gulvhøjde, det ser så skægt ud når de prøver at fiske langs siderne af buret :lol: mens zebramusene fiser fornøjet rundt og er skideligeglade for de ved da godt katten ikke kan få fat i dem :lea:
/Sofie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Striglebørnene igen-igen.

Post by Frieser9460 »

Rotte for stor til at triggere byttedrift?? Hoho... du har vist ikke mødt Anton, vores staldkat. :lol:

Han kommer gerne hjem med rotter, der er så store, at han knapt kan slæbe af sted med dem...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Striglebørnene igen-igen.

Post by misssophie »

ja, hos os er rotter også et hit

og en enkelt hedengangen kat tog fasaner

-og havde han kunnet komme afsted med det, havde han sikkert også prøvet at nappe en svane...

jeg har et indre billede i hovedet, af katten der står og hiver som en åndssvag i hovedet på en svane, som den forgæves prøver at få igennem kattelemmen.... ha ha
Misssophie
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Striglebørnene igen-igen.

Post by stardancer »

Frieser9460 wrote:Rotte for stor til at triggere byttedrift?? Hoho... du har vist ikke mødt Anton, vores staldkat. :lol:

Han kommer gerne hjem med rotter, der er så store, at han knapt kan slæbe af sted med dem...


Jo, men nu er vores katte jo også forkælede indekatte som nok ikke er i lige så tæt kontakt med instinkterne som Anton staldkat :linski: De er i hvert fald ligeglade med rotterne (nu kun rotten) og jeg har alle dage kunnet lade rotterne fise lidt rundt på sofaerne (MED tæpper på - rotter kan være ret utætte!) uden at kattene gjorde andet end at ligge på afstand og kigge på dem - de gange en kat vover sig op i sofaen får den en vældig fart på VÆK igen når rotterne så kommer hen for at se nærmere på kattene :viben:
/Sofie
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Striglebørnene igen-igen.

Post by stardancer »

smukke-ped wrote:Hehe.....de der zebrafinker ser altså også nuttede ud.

Jeg tror at en staldkat har mere drive, mht at jage....i forhold til sådan en kornfed sofakat....eller hvad?


Det tror jeg bestemt, altså vores dovne katte kan jo ikke engang fange musene medmindre de løber lige ind foran katten :minna:
/Sofie
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Striglebørnene igen-igen.

Post by BeritH »

Frieser9460 wrote:Rotte for stor til at triggere byttedrift?? Hoho... du har vist ikke mødt Anton, vores staldkat. :lol:

Han kommer gerne hjem med rotter, der er så store, at han knapt kan slæbe af sted med dem...


Eller min nu hedengangne Painie for den sags skyld. Det var ham, der tog livet bl.a. af vores staldrotte Egon. Herudover har han et par gange haft harekillinger med hjem.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Striglebørnene igen-igen.

Post by udlandet »

Vi har set rotter större end kattene :opkast: Man kunne se på lang afstand hvad dagens fangst havde af volume.
Post Reply