billeder: tilridning

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

billeder: tilridning

Post by Ane »

nå men jeg er ved at tilride den der hest jeg har købt. Søde søde Regina er nem og velopdragen hjemmefra og derfor vældigt let at gå til. Hun kunne longeres og stå stille (og alt muligt andet som ikke er så relevant i denne sammenhæng) allerede da hun kom, og havde haft rytter på for et par år siden.

Jeg startede med at træne stå stille ved skammel, og at læne mig ind over hende. Klappede på kryds, på den anden side af hesten og lægge ben op over hende. Står hun stille fik hun godbidder. En dag satte jeg mig op. Det var ok. Hun er ikke anspændt og synes det er fint fint. Nu er hun ved at lære at gå frem for benet. Det foregår sådan her:

først blev hun lige longeret - mest for at se om hun skulle være anspændt. Det var hun ikke så det blev bare til ganske få runder. Longen blev til en intermistisk tøjle
Image

skamlen blev hentet, vi lavede lige de sædvanlige hænge/klappe øvelser og så satte jeg mig op
Image


Image

og gav en godbid :elsk:
Image

tidligere ejer var støtteperson og hjalp med at trække lidt fremad i grimen når stemmekommandoen ikke fik tiøren til at falde. Vi stoppede og satte igang et par gange undervejs rundt på banen.
Image

uden trækker
Image

1 runde og så slut
Image


dyyyygtig hest.. :elsk:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: billeder: tilridning

Post by Ane »

nå ja.. jeg har ikke hverken trense eller sadel på da jeg synes hestene (baseret på min sparsomme erfaring) har nemmere ved at kapere tingene hver for sig i starten. Desuden er sadlen til sadelmager.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: billeder: tilridning

Post by Pia »

Det ser godt og hyggeligt ud!
Men jeg kan godt se du selv æder den gulerod på billedet og Regina bare må se langt efter den! Det er ondt, synes jeg.
Ronja
Posts: 17
Joined: Tue 21. Dec 2010 23:11

Re: billeder: tilridning

Post by Ronja »

Glad og rolig mule! :elsk:
Tænk sig engang hvis alle heste kunne få en så harmonisk tilridning.
Min første gang på Fiona kom sig af at hun blev ved med at stå med maven til mig, så hoppede jeg lidt rundt, tog hjelm på, og hoppede op, uden noget på hesten overhovedet, hun stod stille, jeg nussede og kløede, så hoppede jeg ned
Det er et par år siden nu, og hun har ALDRIG forsøgt at smide mig af eller bukke :atengstedt:

Flere bedlar! De er så fine :atengstedt:
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: billeder: tilridning

Post by Godzilla »

Dygtig pony. :wow:

Hvordan går det med Pixi?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: billeder: tilridning

Post by Ane »

Jeg spiser altså ikke hendes gulerod - jeg deler den :hhansen: promise!

Ronja - ja det er sådan det bør være, uden drama og stress.

Godzilla: Pixi har en revne i menisken og skal stå stille frem til februar. Da februar er en nederen kold og mørk måned vil jeg tro at jeg lader hende få en måned mere, eller to. Derefter skal hun scannes igen. Jeg håber hun er fikset til den tid, men ellers må hun blive foldbums et års tid og så må vi scanne igen. Jeg savner at ride på hende, men hun ser godt ud og virker ikke mærket af skaden så det er vel så godt som det kan være i situationen.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: billeder: tilridning

Post by Susmh »

Jeg syntes det ser rigtigt godt ud :)
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: billeder: tilridning

Post by aribeth »

FEDT!

Synd for hesten... megasynd!!!


Altså at du spiser hendes gulerod!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: billeder: tilridning

Post by HeidiO »

Regina ser simpelthen så rar og venlig ud, hende kan jeg godt forstå du er faldet for :elsk:

Godt at Pixi ikke lader sig mærke med sin skade.
Heidi
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: billeder: tilridning

Post by Mia »

Hvor ser det godt ud. :katiekat:

Det er den skønneste følelse de første gange på ryggen :elsk:
Post Reply