Jeg har brug for indput

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Jeg har brug for indput

Post by Lena »

Har du ikke et galleri med ting du allerede har lavet...... bare for at give en ide om hvad du kan.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Jeg har brug for indput

Post by aribeth »

flot!

hvad er det der biothane? Hvad er det lavet af?
Raxacoricofallapatorius
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Jeg har brug for indput

Post by Pia »

aribeth wrote:flot!

hvad er det der biothane? Hvad er det lavet af?


Blødgjort plastic.
User avatar
Kokjo
Posts: 185
Joined: Mon 10. Oct 2011 19:23

Re: Jeg har brug for indput

Post by Kokjo »

Lena, det er kun mine venner på facebook der kan se det album jeg har der. Jeg har ryddet op og, for nu, taget mit online album af nettet.

BioThane er et amerikansk produceret produkt. Det er kerner af nylonbånd med forskellige brudstyrker som er coated med forskellige yderlag alt efter hvilke egenskaber og udseende man ønsker.
Det har eksisteret siden 1977 og de leverer produkter til bla. medicinal, dyreartikler, sikkerhed og militært brug.

Det er vedligeholdelsesfrit, og er blandt andet et hit hos kørefolket fordi man kan smide det i vaskemaskinen eller en spand vand med lidt sæbe i...
Nogle af varianterne er helt vildt bløde, og jeg er i øjeblikket ved at teste en grime på Gimli (han kan ikke lide grimer) og hvem er mere egnet end en hest der går ude 24/7, som ikke bryder sig om grimer, og som nyder at klø sig, lege grimeleg med en plag som tager godt for sig, og sidst men ikke mindst....... sover hver nat ovenpå sit nydelige toilet (med hovedet), trods 70 m2 velstrøet seng :-)

Han har ikke haft de reaktioner på grimen som han har på flere af de andre.
Vh Christine

Lækkert håndsyet hesteudstyr www.trollhillfarm.eu
Dare to dream... www.shirefarm.dk
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Jeg har brug for indput

Post by Godzilla »

hvilke farver kan man få biothane i?

Jeg har set at distancefolket bruger det i nogle vilde farver.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Jeg har brug for indput

Post by LoneR »

Jeg synes det er en megaflot handelsside, tillykke med den!

Jeg blir dog lidt forundret over priserne på fx hundehalsbånd og biothanegrimer, som er så meget dyrere, end andre steder. Hvad skyldes det?
Og så savner jeg lidt produktinfo om både biothan og læder - hvad det er, hvilken kvalitet, gennemfarvet eller ej, kernelæder, presset læder osv osv.

Gunilla: her kan du se nogle af de farver man kan få biothane i: http://www.bio-leine.de/
User avatar
Kokjo
Posts: 185
Joined: Mon 10. Oct 2011 19:23

Re: Jeg har brug for indput

Post by Kokjo »

Tak for det.

Jeg kender ikke andres priser på ting der svarer til det vi laver. Vi har sat priserne ud fra vores materialepriser samt tidsforbrug. De væsentlige forskelle er at vi udelukkende bruger nysølv eller massiv messing hardware, og kvalitet koster, også selv om man køber engros. Skal man købe biothane samt den kvalitet hardware vi bruger, så koster materialerne til 1 grime lige omkring 200,00 kr + forsendelse fra eksempelvis læderiet i Århus. Dertil laver vi grimen efter hestens mål og den bliver håndsyet.

At noget er håndsyet behøver ikke bare betragtes som noget ekstravagant, men derimod som bedre kvalitet, fordi syteknikken i forhold til maskinsyning ikke kan "løbe" skomagersting med vokset tråd er utroligt holdbart og værd at reparere på, hvis et par sting går op.

Vi synes bedst om nitter til pynt. Det er en tidsbesparende teknik når nitter erstatter syning, og vi kan bare bedre lide det udtryk som syning giver, samt arbejdsgangen. De biothane typer vi bruger, er heller ikke standard-versionen som Læderiet har. Dem vi har valgt er meget blødere og tykkere.

Vi glæder os til at komme ud til arrangementer, skuer, shows mv. med vores ting, så folk kan se og mærke dem, for man får virkelig hvad man betaler for :) Selv når det bare er en grime af blødgjort plastic, har vi gjort os meget umage, og det glæder vi os til at vise jer.

Der vil med tiden komme mere information om det læder vi bruger. Men jeg kan da godt lige fortælle at vi hovedsaligt bruger vegetabilsk garvet anilinlæder, og de stykker der oftest omtales som kernelæder/croupon og hechte. Vi bruger aldrig spalt, kun overlæder/narvsiden. Vi farver det meste af læderet selv, efter det er udsmykket. Vi mætter i de fleste tilfælde læderet med den respektive farve ved at dyppe læderet ned i farven og lade det suge. Alt efter lædertypen giver det fra ½-hel gennemfarvning. Finish er typisk forskellige typer vokspolish, shellac-blandinger eller stains som er økologisk fremstillede mineralprodukter.

Det siges at mindst 90% af alt det læder der garves i verden bliver kromgarvet. Der er stadig (os bekendt) ikke nogen øvre grænse for hvor mange kromrester læder må indeholde. Det synes vi er tankevækkende, og det er et bevidst valg at vi stort set kun bruger vegetabilsk garvet læder. Af andre lædertyper vi bruger kan nævnes overlæder som er behandlet til lakfinish, foer som typisk er nappa eller anilin møbellæder samt skind, altså huder med hår på. Der bruger vi lam, ko, kalv, rensdyr og kaninskind.
Vh Christine

Lækkert håndsyet hesteudstyr www.trollhillfarm.eu
Dare to dream... www.shirefarm.dk
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Jeg har brug for indput

Post by MetteboDeluxe »

God beskrivelse :askepot:

Jeg er simpelthen nødt til at spørge hvorfor du ret konsekvent siger vi? Jeg troede det var dit projekt?
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Kokjo
Posts: 185
Joined: Mon 10. Oct 2011 19:23

Re: Jeg har brug for indput

Post by Kokjo »

Tak, det er mit område, men som ballast og grundlægger af den virksomhed, hvor læderet siden er blevet påbygget som et modul, er jo min dejlige mand (og vores gård). Så derfor skriver jeg "vi"

Dertil håber jeg også at vi kan blive flere med tiden. Vi har allerede den luksus at her er travlhed på den gode måde, vi håber det vil fortsætte.

I dag arbejder jeg på noget hesteudstyr/lædertøj som er købt af en kvinde der begår sig meget i middelaldermiljøet. Det er meget spændende, og det føles som at skulle på legepladsen frem for arbejdspladsen, når jeg vågner om morgenen, og det afspejler sig helt klart i de ting jeg laver.
Det må være det der menes, med al den snak om at finde den rette hylde... Og den har jeg omsider fundet, efter at have ledt længe.
Vh Christine

Lækkert håndsyet hesteudstyr www.trollhillfarm.eu
Dare to dream... www.shirefarm.dk
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Jeg har brug for indput

Post by Lena »

Jeg forventer da at den distancetrense, som du lavede til UNIK kommer til at holde hans tid ud. Jeg synes, at det var lækkert at kunne bestille noget som er "tonet ned" i udtryk og ikke som mange gerne vil have "udstyrsmodeller" med fine detaljer....... Smukke detaljer er lækre, men jeg havde brug for noget andet, enkelhed. Jeg fik det jeg ønskede mig....... dyrt ja, men jeg elsker den trense og jeg tror ikke jeg kunne finde den billigere nogen andre steder.....
Post Reply