The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Gry »

Ah ja jeg tror du har MEGET ret i det med at man spejler sig i dem man er sammen med. Langt de fleste i min omgangskreds er høje slanke tøser, hvor jeg ligner sådan en lille prop ved siden af XD

og så det der uformelige ekstra hul jeg har. Det er sådan lidt jello-agtig. En blød ekstra pude udenpå :P

Men nej målet er nemlig ikke at ligne en asiatisk something. De ser mange gange nærmest androgyne ud eller noget der egner sig bedre til at skræmme krager væk på en majsmark XD

Tror måske bare det er den der med at når man ser sig selv i spejlet så ser man alle fejlende som andre overhoved ikke kan se og tænker "så spænd dog hjelmen dame", hvor man selv ser flæsk i lange baner nok til et julebord XD
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by aribeth »

Den grønne eller den sorte! Men ikke den sorte med de der sandaler!

Det er flotte kjoler til dig allesammen! men nummer 3 er ikke sådan helt god!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Gry »

Jeg må sige at jeg heller ikke helt forstår hvad det er helt præcis ham handyret blev så helt igennem pjattet over XD
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
KirstenR
Posts: 44
Joined: Wed 21. Mar 2012 16:39

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by KirstenR »

De blå er absolut no good - både farvemæssigt og faconmæssigt, gør de ingenting godt for dig.

Men du har jo selv en god idé om hvad der klæder dig, når du netop vælger at fremhæve nr. 4. Den sorte sidder bedst på dig, og du skal da bare ud og finde et par søde sorte lette sko/sandaler til den, det er jo ikke det sværeste at finde.

Hvis du skulle vælge de grå sandaler, så tag er tynd, tynd lysegrå strømpe på, uden tåforstærkning og for guds skyld ikke skinnende. Find et meget mere spinkelt sølvbælte, i stedet for det du har på og et enkelt sølvhalssmykke der matcher bæltet og som understreger den smukke barm, du er udstyret med.

Og det er ingen skam at have former, når de sidder ordentligt, og det gør dine - så rank ryggen og glem de tanker om at tabe så mange kilo yderligere, jeg tror slet ikke det vil klæde dig.

Iøvrigt så er den grønne kjole også fin til dig, men ikke helt så festlig. De "buler" der kommer i den kan sådan en Shapewear-tingest gøre underværker for....
mvh
Kirsten
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Felis »

Jeg har ikke læst alle indlæggene må jeg skynde mig at sige, så hvis der er gengangere er det bare ærgerligt.

Fra en ende af:
Den grønne kjole..med den overskæring er et bælte totalt NO-GO
Men den er pæn, også uden bæltet.

Den blå kortærmede...med en bolero eller kort jakke ;-)


Blå med lange ærmer:

Den synes jeg faktisk ikke er så tosset og der passer det fint med bæltet.

Den sorte.

Den synes jeg ikke umiddelbart passer, hverken snit eller længde, den trækker tyngden nedefter og får dig også til at se kortbenet ud.

Og altså du tager bare ikke sorte strømper på til lysegrå sandaler....vel ;-)))

Og væk med kæden om maven, den får det til at se tungt ud fordi den hænger lidt løst.
Det stramme brede bælte ville være bedre.
og så en eller anden stor og voldsom halskæde, som absolut ikke hænger ned over kjolekanten ;-)))


Jeg synes faktisk at til sådan en fest der bliver den grønne lidt kedelig måske, den er svær at pifte op med noget, for bolero/jakke passer ikke rigtigt over ærmerne. Overskæringen går ikke med bælte.

Den sorte den sorterer jeg fra, af ovennævnte grunde

og så de to blå...tjae, jeg er lidt i tvivl om blå er din farve, jeg ville måske hellere se dig i noget oliven, gyldent, jordfarver og den slags.

Men sådan med tanke på støvler og bæltet som jeg forstår du egentlig gerne vil have på, så synes jeg faktisk en af dem vil være bedst.......øøøhhhden kortærmede :linski:

Og så lige til slut...så ved jeg ikke hvorfor du egentlig er hoppet på kjoleideen når det egentlig lyder som om du ikke er for vild med det.

Der findes altså mange der bruger bukser/buksedragt i en eller anden udformning som festtøj
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
lisbethdue
Posts: 374
Joined: Wed 5. Mar 2008 21:53

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by lisbethdue »

smukke-ped wrote:Den sorte!!

Den blå er grim, og både den og den grønne giver dig nogle buler som ikke klær' dig....Kussedeller som vi kalder det her.


Hvad er kussedeller?

Jeg synes alle kjolerne sidder pænt på dig Gry. Du har ikke noget at være ked af!
/Lisbeth

-----------------------------------------
Klog, klogere, klogest!
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Anja »

Den grønne er fin.

Den sorte er også fin og rar at have på - har den selv :jeanie:

Jeg bryder mig ikke om de blå faktisk, det er farven jeg har det lidt svært med.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Lena »

Du kan sagtens bruge kjoler............ Du har en flot krop.

Men du må aldrig - ALDRIG - købe kjoler med en almindelig rund udskæring. Den får dig til at lige Brigitte Nielsen..... :hhansen: Fint til en T-shirt til jeans, men ikke en kjole!

Den grønne og sorte har så flotte udskæinger, så jeg ville vælge én af dem. Og hvis den sorte var den jeg fandt mig bedst tilpas i, så ville jeg få lagt den op..... så jeg kunne bruge støvlerne!
Eller det ville jeg nok alligevel, for jeg synes den er for lang........ og som én skriver, så kommer du til at se kortbenet ud. Den skal op over knæet...... du kan bære det!!!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Felis »

Lena wrote: Og hvis den sorte var den jeg fandt mig bedst tilpas i, så ville jeg få lagt den op..... så jeg kunne bruge støvlerne!
Eller det ville jeg nok alligevel, for jeg synes den er for lang........ og som én skriver, så kommer du til at se kortbenet ud. Den skal op over knæet...... du kan bære det!!!



Det er faktisk et rigtig godt forslag.

Læg den sorte op så den, når du har den på, sidder 5 cm højere over knæet .

På med det brede bælte, støvlerne og en eller anden voluminøs, men kort, halskæde.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Gry »

-aribeth: Tak :) Og ja jeg kan faktisk også godt lide de blå, men ja nummer 3 er altså lidt sær. Jeg ved ikke om den ville blive pænere eller "blødere" i det hvis man så arbejdede med at have lange smykker på? Altså sådan et laaaaangt halssmykke som måske gav illutionen om en anerledes udskæring? (ja jeg er en pade til tilbehør så jeg skal lige lære hvordan pokker man overhoved gør sådan noget)

-KirstenR: Aaaah ja. Sådan en sug-op-og-stram-ind-tingest kunne måske være vejen frem. Jeg må sige at jeg har lidt en frygt for at komme til at se hulkindet ud hvis jeg taber mig meget mere. Jeg har ike lyst til at se afmagret ud. Det må jo for pokker godt være lidt pænt at kigge på stadig XD

- Felis: Hvis jeg kommer i den kortærmede blå eller den sorte så kommer jeg nok lidt til at lege med en bolero eller en kort jakke uanset hvad. Jeg er meget selvbevidst omkring mine arme fordi jeg har sådan noget flyve-egern tendens og flabre. Jeg har allerede droppet tanken om bælte til den sorte, det ødelægger lidt den rene siluet man får netop fordi det forstyrre det der sådan lidt...hm...50ér look?

Det er faktisk lidt ærgeligt, men efter jeg har tabt mig så meget skal jeg lære min kropstype at kende hele vejen om igen. Jeg var PERFEKT timeglas form før jeg tabte mig. Det var lidt sværere at se fordi det bulede mere, men hvis man tog mig med målebånd havde jeg direkte timeglas mål. Det har forykket sig en smule. Jeg har ikke udpræget pæreform, men fordi jeg har løs hud er det ligsom...erhm..."faldet" ned omkring mine hofter. Jeg har en god bunke løs flæsk fra navlen og nedefter, mine baller ser direkte punkterede ud, og mine lår slasker på en meget trist måde. og helt ærligt det er ikke engang overdrevet. Når jeg ikke har tøj på så har man mine baller...men så UNDER mine baller så sidder der et stykke hud på bredde med to fingre på hver balle, der ligner en gammel punkteret festballon der er fundet under en sofa 3-4 uger senere.

Hvis jeg IKKE havde haft en løs underkrop, så havde jeg nok kunne tage kjolen en størrelse mindre. Men det er lidt den der med at jeg får chok når jeg prøver at komme ned i en str. 36 i bukser fordi benet teknisk set godt kan komme ned i dem, men så bliver alt det løse skubbet op, og så mangler det et sted at være.

og ja jeg ville have haft det bedst i en lækker buksedragt af en art, men jeg vil også gerne gøre noget for kæresten og han er syg efter at se mig i noget mere kvindligt / feminint fordi jeg har en tendens til at være 100% buksepige, så jeg lod ham lidt vinde den her omgang.

Jeg ledte faktisk med lys og lygte efter noget Bordeaux eller lys karamel eller bronche, da det plejer at stå ret godt til mine øjne, men H6M havde INTET i varme farver overhoved, med mindre jeg ville gå neon-farver eller storblomstret/stormønstret og der har jeg sådan en mental panik-bremse. Det kan jeg slet ikke arbejde med XD

- lisbethdue: Årh tusind tak! Det er rigtig sødt sagt! :)

- Anja: Ja den sorte er nemlig rigtig behagelig! XD Den føles rigtig behagelig fordi den falder som den gør. Den "krammer" kroppen, i stedet for at stramme! Hvis man valgte den grønne, hvordan skulle man så potentielt jazze den op så den ikke blev hverdagskedelig? for jeg kan godt se hvordan den hurtigt kan miste sådan lidt noget "wauw"-effekt hvis man skal være smuk til en fest.

- Lena: Åh gud nej! Jeg regner med at det er pænt skidt :P Hun VAR en flot dame, men somewhere along the way så blev hun meget sørgelig, og jeg vil jo helst ikke være sørgelig at se på XD Jeg kan godt se hvad du mener med den sorte. Den ville have været perfekt hvis jeg havde kunne have nogle klassiske pumps på eller noget i den stil. Jeg tænker også bare økonomi. Den er der nemlig ikke rigtigt noget af, så "bare" det der med at skulle finde en plov til at få nogen til at ligge den op begynder at trække på den ubehagelige måde i budgettet, så jeg bliver nok nødt til at arbejde med kjolerne som de er i deres grundform - men ellers faktisk RIGTIG god ide. Med nogle ting skal jeg stadig lige lære at jeg har fået en skikkelse jeg ikke behøver at gemme væk i tykke fleecetrøjer og joggingbukser XD

- Ped: Det er så her det bliver ekstremt sørgeligt. Jeg kan ikke engang sige jeg har født så jeg har ikke engang en "lovlig" undskyldning for at have den der ucharmerende form. Andet end at jeg var stor som et hus og nu er det hele punkteret :/
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Post Reply