The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Gry »

Jeg poster et par billeder herinde af mit kjole-indkøb, fordi jeg ved at om ikke andet så er I tøser hudløst ærlige.
Historik:

Jeg går ikke i kjoler. I mit hoved har jeg stadig et meget stort selvværdsproblem efter at jeg har tabt mig alle de mange kg. Eller...nej det er ikke helt korrekt formuleret, det er ikke stadig et stort selvværdsproblem, det er nok et selvværdsproblem der altid har været der.

Det "sære" er så bare at det nærmest er mere udpræget den dag idag. Hele vejen igennem med min operation fik jeg selvbetalt terapi, det fik jeg også bagefter, og jeg er med i støttegrupper, så jeg har prøvet at få den mentale side med også. Det er bare stadig ekstremt svært at se på sig selv i et nyt lys og på en ny måde.

Det "sjove" er at når jeg ser tilbage på billeder af mig selv som stor pige, så havde jeg ikke et problem med at gå med nedringet tøj og kjoler. Jeg havde ikke et problem med at flirtende og sexet og vise hvad jeg havde. Jeg kan huske mit motto var noget i retning af "Mine forcer er mine bryster og mine øjne, så kan man lige så godt udnytte sine fordele, også selvom det er bryster" og så fik den næsten ikke for lidt. Jeg er faktisk ind i mellem en smule pinlig berørt over at se nogle af de ting jeg hoppede i, i fortiden. Jeg så slet ikke mig selv som så stor, og jeg så heller ikke mig selv som så provokerende. Det kan godt gøre mig meget pinligt berørt. Tænke "hvad helvede har jeg vist for et indtryk af mig selv" - "Hvad pokker må folk have tænkt om mig".

Det lider jeg nok stadig en smule under?

Anyway....

Min kæreste har sprunget en bombe under mig. Vi skal til hans oldemors 90 års fødselsdag. Jeg ved det skal holdes på en kro. Om den her kro er fin eller ej har jeg ingen anelse om. Kæresten kom og sprang bomben med en

"Hey min far sagde at vi manglede at melde tilbage om vi skulle med eller ej". Der var dyb tavshed fra mig, og mine øjne blev store. Kæresten blev lidt "hævet øjenbryn" kinda-like.
"Det har jeg da sagt? Har jeg ikke?" - Jeg svarede med en lille stemme
"Skat hvornår er det at det her skal være?"
- "Erhm? D. 24 november?".


Jeg var ved at sluge min egen tunge. Jeg tror jeg har set ud som en panikslagen hjort fanget i et par billygter på en frostklar vinternat, for han rakte faktisk ud efter mig og så helt bekymret ud. Hvorefter jeg udstødte et halvkvalt skrig som nok kun hunde kunne opfatte
"Nej! Det har du godt nok ikke! Hele din familie? D. 24?! jeg har jo ikke en kjole! Vi skal ud og have kjole!" Og derpå en dybere rædsel.
"ÅH GUD VI SKAL UD OG HAVE KJOLE!!!!"

In the end prøvede jeg 4 kjoler, og kæresten var faktisk så begejstret for dem alle, at han KØBTE dem alle til mig. Og to bælter. Jeg ved ikke lige hvad der skete for hans shop-amok ting XD Vi var lige ved at han gik amok i en skobutik til mig også, men der ramte jeg et udmattelsespunkt og et smertepunkt og ville bare HJEM! Jeg fik jo lavet den der dobbelte kileresektion på mine fødder for 14 måneder siden, og jeg har stadig ekstreme smerter over det. Det betyder desværre at jeg ikke kan have lukkede sko på. Så jeg er tvunget ud i at have enten støvler eller sandaletter på. Jeg har ingen anelse om hvad der er mest passende til en 90 års fødselsdag.

Jeg har mødt meget af hans familie tidligere, til hans brors fødselsdag, men hans oldemors 90 års fødselsdag. Det virker bare stort og "farligt" i mit hoved, og jeg har BARE ikke lyst til at lave en kjole-bummert i henhold til det. Kæresten er meget sådan "Nå vi skal jo bare komme i noget pænt", men hva faen er pænt?! Det er så skide let for mænd altså! De smækker bare jækkesæt på og så er de klassisk-kørende til alt. Kvinder er en helt anden sag.

Nedringet eller ej?
Bare arme eller ej?
Længde på skørt?

Ja jeg panikker lidt meget i mit hoved. Jeg synes det her er meget svært. Så please hjælp. Og gerne være blide for jeg ved godt jeg ikke er et tyndt siv, og jeg skal tabe mig 10-20 kg endnu for at nå drømmevægten. Jeg ved godt at der er lidt kurver i nogle af kjolerne. I må godt være ærlige, men jeg ville sætte pris på hvis ærligheden kunne være...lidt blid i hvert fald :)

På forhånd tak!


ImageImageImage

Jeg har den her smaragdgrønne kjole. Den er rigtig sød med sin slå-om-effekt og trekvarte ærmer. Jeg kan have mine støvler på til, og eventuelt pepper den lidt om med et bælte om livet. Den kjole kan jeg rigtig godt lide.


ImageImageImage

Derpå er der denne blå kjole der nærmest er lavet af blonde. Den har korte ærmer og sidder en del tæt. Jeg skal nok finde ud af noget med en likke kort jakke eller bolero til så jeg ikke kommer til at fryse senere. Igen er det en kjole jeg ville kunne have de sorte støvler til på grundet dens længde, men jeg ved ikke om den nærmest er for sommer-agtig? Igen har jeg muligheden for at peppe den let op med bælte. Jeg har også et kædebælte hvor lukningen faktisk er samme kongeblå som kjolen. Den har jeg prøvet sammen med den sorte kjole. Jeg glemte dog helt at prøve det sammen med de blå...typisk XD


ImageImageImage

Denne blå kjole var min kæreste rigtig glad for. Den er ikke blonde, men mønstret. Det er et tyndere let stræk-agtigt stof. Jeg kan godt lide de lange ærmer, men jeg ved ikke om udskæringen er for højt oppe i halsen så den nærmest virker en smule konet? Min kæreste er helt skør med den her kjole til mig dog. Jeg tør ikke have den på uden bælte dog, da den er MEGET utilgivende. Jeg føler mig en smule klumpet og tyk i de to blå fordi de sidder så satans kropsnært, men jeg ved ikke om det er pænt i andres øjne eller jeg bare skal tage mig sammen?


ImageImageImage

ImageImageImage

ImageImageImage

Den sidste kjole der er tale om er denne sorte lille sag. Jeg er helt vild med den. Jeg synes den falder rigtig smukt på mig. Desværre kan jeg ikke have mine sorte støvler på til den, så jeg skal have de her lysegrå sandaletter på til, hvis det er den jeg vælger (igen grundet det med fødderne). Jeg forsøgte mig med det der kædebælte som tilbehør, men synes faktisk det ødelagde de rene linjer kjolen ellers giver mig.

Hvad siger I? Hvilken kjole er pænest? Kan jeg overhoved bære kjoler eller skal jeg overgive mig og trække i bukser? Jeg føler mig bare mega lost, og jo mere jeg sidder og marinere i mine egne tvivl desto sværere synes jeg det bliver. Ku godt bruge lidt input hvis I kan undvære mig nogle minutter og et par linjer?

På forhånd tak!
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Annemaja »

Hej....

Du ser fantastisk sød og flot ud i dem alle..... du har en flot, harmonisk kurvet krop som kan bære de lidt kropsnære kjoler...

Personligt ville jeg foretrække den sorte med det til den viste bælte... Hvorfor kan du ikke have sorte støvler på til den? Det bliver FOR sort med kun sort - bæltet giver lidt ekstra. Du kan så også vælger smykker med lidt farve?

Nr 2 - synes jeg er den første i flaskegrøn. Den er dog en anelse kedelig til en fest synes jeg - mere hverdagspæn...

De blå.... ikke lige min smag - men du kan godt have dem....

God fornøjelse :-) :kindkys:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Pia »

Bum bum, de sidder jo flot på dig alle kjolerne, skulle jeg vælge, ville jeg nok tage den grønne. Den er ret sød og vil være god med et par støvler + du kan bruge den grønne farve i makeuppen også.

Det ville være flot og passe fint til en familiefest på en kro :-)

Jeg håber I får en dejlig dag!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by 99E »

Den grønne eller den sorte.

Jeg synes ikke den blå farve holder overhovedet, til dig.
Og den nederste blå kjole tror jeg altså ikke klæder NOGEN med sine lange ærmer og t-shirthals. IMO får den det til at se ud som om dine bryster hænger halvvejs nede ad maven...

Nu er jeg komplet modeanalfabet: "Må" man have grå sandaler på til en sort kjole?
(Jeg ved det ikke - jeg ville have valget mellem Fivefingers, vandrestøvler og cowboystøvler, og jeg er sikker på, at ingen af DE valg er godkendt af noget modepoliti...)
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by 99E »

Tilføjelse:
Under alle omstændigheder er du nødt til at kunne føle dig OK i det tøj, du tager på.

Ellers kommer du til at se ganske rædsom ud - som man nu gør det, når man føler sig klædt ud som en, man ikke er, og derfor har lyst til at gemme sig under bordet. Eller iføre sig et piratkostume eller en superman-dragt for at kunne tage sig selv bare LIDT mere seriøst...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by misssophie »

jeg synes udskæringen på den sorte er pænest, men længden og farven på den grønne er bedst.

hvis du tager den grønne, så kan du have støvler på,- så slipper du for nyloner i sandaler,- det bliver altså aldrig et hit, og vil ødelægge den sorte sag hvis du vælger den
Misssophie
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by HHansen »

Den grønne eller den sorte - og du ser fantastisk ud i begge to :askepot:

Jeg ville vælge støvler og bælte til den grønne.

Og så forstår jeg ikke hvorfor du ikke synes du kan have støvlerne på til den sorte?

Det er meget sort, men så kan du jo have en bolero eller et sjal og et bælte i en anden farve.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by HHansen »

Jeg er iøvrigt enig med missophie nylonstrømper i sandaler er bare ikke fikst!

og SKAL det være, så skal det i det mindste være nogen uden tåforstærkning. Men kønt er det ikke imo.

Jeg er også enig med 99E at den nederste blå er uklædelig i forhold til brysternes placering :linski:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Intunia »

Jeg synes også den sorte er pænest...
bla bla bla
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: The hard truth (kjolebilleder - mange!)

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Og gerne være blide for jeg ved godt jeg ikke er et tyndt siv, og jeg skal tabe mig 10-20 kg endnu for at nå drømmevægten.

Hvorfor egentlig Gry? Hvis du taber dig 20 kg mere bliver du da en klatrevæg?

Du er pisse lækker i den grønne, og den sorte giver gode pa**er, så vælg en af dem!
/SL
Post Reply