Hundetræning - eller noget

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Hundetræning - eller noget

Post by HHansen »

Jeg går jo til det her DCH lydighedstræning med Suka.

Det går da også meget godt :hhansen:
For det meste...

Men for dælen hvor har den hund nogen gange sin EGEN mening om hvorledes øvelser skal udføres...

Vi kæmper lidt med feltsøg i øjeblikket. Det er meningen at hunden i et felt på 20x20 m markeret med flag - skal finde en genstand og bringe den tilbage.

Det foregår således hos os:
Jeg trasker op på naboens byggegrund og lægger 4 genstande ud i mit felt. Vader hele vejen rundt om feltet for at markere hvor det er. Går tilbage og henter Suka.
Så går vi derop, hund på plads, snor af.

Mig: "Finde!"
Suka: "YES jeg må løbe rundt her uden snor! Jeg må se om ikke der ligger noget kattelort jeg kan æde!"
Hunden styrter ud af feltet...
Mig: "Suka! HER!" På de gode dage vender hun nu tilbage... " Finde!"
Suka: "ok, jeg render fremad her og lader som om jeg leder... Nøj, der ligger en tøjelefant - hvorfor mon?? :ehh: "
Hunden styrter igen ud af feltet og leder efter kattelort. Finder noget og æder det :opkast:
Mig: "FINDE!!!!"
Suka: "ok ok - jeg har fattet det... så henter jeg elefanten"
Hund bringer nu tøjelefant tilbage
Mig: "DYYYYYGTIIIIIG - her er noget leverpostej til dig"
Suka: "nå er der leverpostej... hvorfor sagde du ikke bare dét??? "
Herefter kan hunden sendes ind i feltet 3 gange mere for at finde de andre genstande.. Nu uden problemer - nogen gange ser hun endda ud som om hun fatter øvelsen :hhansen:

På lørdag er der klubmesterskab... Og vi er tilmeldt... :plop: :wow:
Jeg forventer et 0 eller et minus i ovennævnte øvelse....
På en RIGTIG god dag, kan jeg måske være så heldig at hun snubler over genstanden i første tur og at det er noget hun føler for at returnere... Men jeg regner ikke med det :linski:

Men det bliver vel nok bedre med tiden.... :anonym:

Heldigvis er hun nogenlunde fin i de andre øvelser - nogen af dem er hun endda god til :elsk:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Hundetræning - eller noget

Post by LoneR »

Smør tøjelefanten ind i en lille smule leverpostej, lige nok til at hun (måske) tænker: wow, leverpostej, mon hun vil smøre noget mere på, hvis jeg bringer den tilbage???" :hhansen: :hhansen:

Måske skulle du omdøbe hende til "Succé(s)ka" - det kan være at navnet lissom vil give noget god karma, eller noget. :jeanie:
Held og lykke med prøven!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Hundetræning - eller noget

Post by HeidiO »

:hhansen:

Hun lyder som en god hund, med eget initiativ :hhansen:

God fornøjelse med prøven, jeg glæder mig til beskrivelse af hendes præstationer :heidio:
Heidi
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Hundetræning - eller noget

Post by nanna1979 »

:viben: :viben:
Det lyder som når jeg er til hundetræning med Ludvig :viben: :viben:

En gåtur med Ludvig er altså også en oplevelse, hver andet min. hører man mig sige; Nej ludvig du skal ikke æde "fuglen, lorten, grenen, stenen osv :mettebo: :mettebo: :mettebo: :viben: :viben: :viben:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Hundetræning - eller noget

Post by Frieser9460 »

:viben: :viben:

Der er intet som en hund med sin egen mening om tingene.... (skal jeg sige lige nu, hvor jeg har 60 kg. vil-døv lømme-hanhund i huset.. SUK) :viben:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply