November

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: November

Post by udlandet »

En lille fodnote. Min alko veninde, virkelig alko har ikke precis gjort livet let for hendes sön. Heller ikke hans alko far. Ja, faktisk så er hele knägtens familie at finde på bänken. Han har aldrig oplevet nogen foräldre, mostre eller onkler arbejde. Ca. halvdelen af hans klasse levede på den måde. Nu er han snart 31. Han har egen forretning, og det sjove er at alle dem som han selv kalder skod börnene har fået en uddannelse og et godt liv. Mindre heldigt har det gået de fleste af dem han kalder de rige. underligt som det kan blive.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: November

Post by annetteB »

nu så jeg ikke udsendelsen så jeg ved ikke hvor det er de "kører ansvaret over på ungerne" henne - du beskrev blot situationen med at lade ungerne tømme postkassen (det gør jeg faktisk osse af og til: den der hører at der kommer post, tømmer postkassen) og kasserer regninger foran ungerne (det gør jeg så IKKE, men jeg sorterer dem ret åbenlyst i "kan betales NU" og "Må desværre betales senere") der er vel ingen SKAM i at være fattig?

Ikke i min verden, i hvertfald.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: November

Post by aribeth »

Det VAR ikke skide fedt for hende pigen synes jeg... en mor der sidder og siger hun har angst for rudekuverter og som sidder passivt og fortæller at den og den kuvert skal smides ud... Som hele tiden delagtigør sin datter i elendigheden og hvor synd det er for mor... jeg synes ikke det var fedt... Men der var en grund til det... Moren havde nogle seriøse problemer... det gør det ikke mere ok, men det gør det mere forståeligt.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: November

Post by annetteB »

nej, det er faneme ikke ok opførsel.
:n:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: November

Post by annetteB »

Ih Ped, du VED da godt at man kan forudse ALTING inden man får børn og så skulle man have ladet være med at få dem!!
Så når man alligevel får børn, fordi man troede at man egentlig havde en ok økonomi og at forholdet ville vare - eller en hvilken somhelst anden forestilling om, at livet ikke ville forme sig helt som det nu kom til - eller begge dele - og så bliver fattig(ere) bagefter er det faktisk bare så meget desto værre, for det kunne man jo allerede se, inden Lille Sperm mødte Lille Æg!
Og så skulle man sandelig ikke have ladet dem møde hinanden!
Og hvis man alligevel har gjort det, så er man et Dårligt Menneske!
:peg:


Foruden fattig.
Med børn.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: November

Post by annetteB »

De lever godt nok livet, når man læser hendes beretninger om deres indkøb og oplevelser.....men kigger direkte på fogden hver gang det nærmer sig den 1.


Jo, den historie har jeg osse hørt rundt omkring.
Jeg tror det er samme mekanisme man ser hos de der mennesker som starter en ny slankekur hver mandag - og bryder den hver onsdag. Og SÅ får den ellers hele armen med slik og chips og kager indtil søndag morgen fordi "nu er kuren jo ødelagt alligevel"
Som om de ikke evner at skelne nuancerne mellem sort og hvidt.
Min eks havde lidt af den samme tankegang på nogle områder. Der var INGEN forskel i hans hovede på det værste og det næstbedste. Hvis ikke man kunne få DET BEDSTE - så kunne det være ligemeget alt sammen og så var der ingen grund overhovedet at gøre NOGET. Og det kan med tiden godt give et ret kedelige udfald - for det sker faktisk tit i livet, at man ikke kan få det ultimativt bedste.
:-D
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: November

Post by udlandet »

Det er ingen skam at väre fattig, mon ikke de fleste af os har väret der. Det er måden de er fattige på, eller noget. Det var så synd for de meget kloge börn. Ikke at de var fattige, men over at de skulle tage ansvaret for det. Jeg forstår godt at isär de 2 söstre havde problemer der var sväre at komme ud af.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: November

Post by udlandet »

Jeg savner lidt opdatering på nogen herinde med en meget syg moster og en anden med en meget syg mor. Jeg tänker meget på jer!

Jeg har köbt mye bogreoler i dag, hurra for Facebook loppis :jeanie: Min altid söde datter og svigerdreng har hjulpet, det kostede bare en gang aftensmad og en stövsuger.
Og så har jeg fundet ud af at min mormor bliver 100 år. Min äldste veninde, födt samme år og dag som mig. Hendes hendes foräldre döde da de var ligeså gamle som mine foräldre da de döde. Hendes mormor bliver 100 år idag. Så må min mormor da også blive det. Simpel matematik :berith:
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: November

Post by udlandet »

Til trods for at jeg giver 95 % af de böger, ca 2 flyttekasser jeg rager hjem fra loppemarked hvert år väk. Til trods for at jeg har givet yderligere ca 500 väk de sidste år, her regnes ikke loppe bögerne. Til trods for at jeg ikke har gået särlig meget armgang i min fars bogreoler. Så har jeg nok ca 2000 böger tilbage. Det er da sygt, snak om seperations angst :mur:
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: November

Post by misssophie »

ok, Udlandet... jeg troede at jeg havde et flip med at eje bøger,- men du slår mig sgu da med flere længder....
Misssophie
Post Reply