Godt råd ønskes...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Godt råd ønskes...

Post by Ane »

Hvis jeg troede du gad forsøge at forstå hvad jeg skriver - men det gider du jo ikke. Derudover er vores menneskesyn vældigt forskelligt.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by Gry »

Det er i hvert fald hvad du tror Ane ;)

Men det er meget godt at vi lige kan få præciseret at det er hvad du tror. At vores menneskesyn er forskelligt tvivler jeg ikke på. Det kunne dog være en gevaldig fest hvis du undlod at forsøge at vide hvad jeg vil og ikke vil. Det er vidst at skyde gråspurve med spredhagl. Men det er nok en historie jeg heller ikke får right?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Godt råd ønskes...

Post by misssophie »

jeg er mest tilhænger af metoden som går ud på at fortælle ham at han har to muligheder:

1: enten flytter han frivilligt til en vis dato
2: eller også sørger du for at få ham flyttet

hvorefter du spørger ham gravalvorligt hvilken metode han foretrækker

når han begynder på alle sine undskyldninger og forklaringer om hvor han ikke vil bo, skal du gentage højt: "det kommer ikke mig ved,- løs det selv"!

men du skal ikke sige og gøre alt det ovenstående, hvis du alligevel ikke har boller til at gøre det.
jeg synes at hans opførsel stråler langt ud af at han ikke tager dig seriøst og tror på at du gør alvor af tingene,- og det har han måske en grund til?

held og lykke
Misssophie
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Godt råd ønskes...

Post by Ane »

Jeg bliver i dårligt humør af dig Gry - du slynger rundt med ord og har oceaner af tid til at sidde og skrive.. men særligt indfølt, intelligent eller interessant bliver det nu aldrig. Jeg har skrevet til trådstarter hvad jeg synes hun skal gøre. Hvis hun vil skifte låsen og råbe lort kan hun jo vælge at gøre det i stedet.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by Gry »

Så du bliver i dårlig humør over at jeg har tid til at sidde på forum og skrive? Det er da en smule trist? Det virker mere som om du bliver sur over jeg faktisk ikke er enig og skriver dét end noget som helst andet?

Hvad intelligens interessant eller empatisk er kan man jo så tale om. Du har stadig ikke givet nogle forklaringer andet end at skrive negative ting om mig i stedet for egentlig at svare på hvad jeg spørger om. Det er jo så dit valg, men ikke et valg jeg kan påstå at jeg forstår.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Godt råd ønskes...

Post by aribeth »

Du er ikke den eneste der bliver i dårligt humør Ane.....

Jeg synes det lyder til at der kunne være brug for professionel hjælp... Især for børnenes skyld... I kan jo tydeligvis ikke kommunikere godt med hinanden.... Kan du godt tage afsted fra børnene om aftenen? Jeg ved godt det er din lejlighed, men et midlertidigt udryk kan måske få hans øjne op for realiteterne?
Raxacoricofallapatorius
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Godt råd ønskes...

Post by Annemaja »

Som jeg ser det kunne du bede politiet fjerne ham, hvis han ikke efter en rimelig frist er ude. Omvendt er det ikke den fedeste grobund for godt samarbejde fremover. For ungernes skyld ville jeg nok, hvis det havde være mig - vælge selv at flytte og så slå en streg over resten - bare for at komme ordentligt videre.

Det er en god investering både i fremtid og selvværd at opføre sig ordentligt - også når tiden er til at gå hver til sit - og så altid huske på, at den man vil videre fra også er et menneske man har elsket nok til at tilbringe hverdagen med og måske til at få børn med. Personligt er jeg i hvert glad for at jeg ser mine børns fædre på en god måde, at vi alle kan være i stue sammen og have det sjovt - ikke mindst for mine børns skyld.- Lige der er jeg og mit mindre væsentligt - mine børn er det vigtigste altid...
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Godt råd ønskes...

Post by Ane »

Det er en god investering både i fremtid og selvværd at opføre sig ordentligt - også når tiden er til at gå hver til sit - og så altid huske på, at den man vil videre fra også er et menneske man har elsket nok til at tilbringe hverdagen med og måske til at få børn med. Personligt er jeg i hvert glad for at jeg ser mine børns fædre på en god måde, at vi alle kan være i stue sammen og have det sjovt - ikke mindst for mine børns skyld.- Lige der er jeg og mit mindre væsentligt - mine børn er det vigtigste altid

:elsk:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Godt råd ønskes...

Post by 99E »

Jeg tænker, at det, hjælp til kommunikationen/skilsmissehjælpshalløjsa måske kan gøre, er at arbejde med HVORFOR exmanden han ikke flytter.

Er det fordi han ikke tror på, det er "for alvor"?
Er det bare for at være irriterende?
Er det "rigtigt" fordi han ikke har sin drømmebolig på hånden?
Er det fordi han naivt håber på, at hvis bare de bor sammen lidt endnu, vil SpørgeJørgen fortryde og slet ikke skilles?

Det er muligt, det "bare" er fordi han er en idiot. Men det er egentlig sjældent, folk "bare er idioter" (selvom det er rart, når man kan forklare ting, man ikke kan lide, sådan...).
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Godt råd ønskes...

Post by 99E »

MBN wrote:Det er en god investering både i fremtid og selvværd at opføre sig ordentligt - også når tiden er til at gå hver til sit - og så altid huske på, at den man vil videre fra også er et menneske man har elsket nok til at tilbringe hverdagen med og måske til at få børn med. Personligt er jeg i hvert glad for at jeg ser mine børns fædre på en god måde, at vi alle kan være i stue sammen og have det sjovt - ikke mindst for mine børns skyld.- Lige der er jeg og mit mindre væsentligt - mine børn er det vigtigste altid...

:mikkel: :mikkel: :mikkel:
Noget af det allerværste som skilsmissebarn, er når ens forældre er nogle spader, der ikke kan tale sammen.
Man behøver ikke holde alle juleaftener sammen og spise sammen en gang om ugen...
Men...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply