Godt råd ønskes...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Godt råd ønskes...

Post by Annemaja »

Noget af det allerværste som skilsmissebarn, er når ens forældre er nogle spader, der ikke kan tale sammen.


Præcis - har selv været sådan et skilsmissebarn..... Ville ALDRIG uanset hvad det ellers ville koste mig bringe mine børn i en lignende situation....
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by Gry »

MBN wrote:Som jeg ser det kunne du bede politiet fjerne ham, hvis han ikke efter en rimelig frist er ude. Omvendt er det ikke den fedeste grobund for godt samarbejde fremover. For ungernes skyld ville jeg nok, hvis det havde være mig - vælge selv at flytte og så slå en streg over resten - bare for at komme ordentligt videre.

Det er en god investering både i fremtid og selvværd at opføre sig ordentligt - også når tiden er til at gå hver til sit - og så altid huske på, at den man vil videre fra også er et menneske man har elsket nok til at tilbringe hverdagen med og måske til at få børn med. Personligt er jeg i hvert glad for at jeg ser mine børns fædre på en god måde, at vi alle kan være i stue sammen og have det sjovt - ikke mindst for mine børns skyld.- Lige der er jeg og mit mindre væsentligt - mine børn er det vigtigste altid...


Jeg har citeret MBN fordi det er det eneste argumenterende der er kommet siden sidst, men mit indlæg er kun halvt henvendt til hende, det er også generelt kommenterende.

Jeg er da helt enig - men er den ikke ret meget udelukket når man har råbt og skreget af hinanden i 4½ måned?

Det var sådan lidt det der var min pointe. At den er død for en "kom godt videre" og nu skal man prøve at redde stumperne for en selv og børnene for nu er der ingen vej tilbage til et godt sted. Det er jo lidt noget andet hvis den ikke var kørt helt derud til en start, men det ER den jo.

og jeg ved sgutte helt om jeg er enig der med at man skal fokusere på børnene og glemme sit jeg. Jeg tænker hvis man handler på bekostning af sig selv så ender det med at gå ud over børnene. Nu har ungerne snart levet med skænderier i flere år, og intenst dårlig bolig-hjemme-miljø i de der 4½ måned. Det er jo det de hele tiden siger i børnepædagogikken idag, at når forældrende har det skidt så kan børnene mærke det. Det er jo slet ikke holdbart det her.

Når man høre om skilmisse-børn så høre man jo altid om børn der er traumatiserede af at høre skænderier. Jeg ville da frygte børn der blev meget traumatiserede af ikke at kunne komme hjem til ja...et hjem. Det er dét jeg advokere for her. At man får ro på. Og det er hendes lejlighed. Hun stikker jo af for at få ro. Hun er besat i sit eget hjem, og alle lider jo under boligsituationen.

Det jeg ikke forstår er hvordan man kan være fortaler for terapi på et tidspunkt som det her. Terapi tager jo ikke en gang for at virke. Mange gange tager det jo halve og/eller hele år før det virker og tingene er løst. Hvad så i mellemtiden? Det er jo ikke en løsning at bo sammen. så skulle de potentielt leve på hver sin sofa og med daglige skænderier indtil de *måske* finder en drømmebolig til ham, eller det lykkes dem at finde fælles fodslag hos en terapeut imens alle lider under hverdagen derhjemme? Det kan jeg slet ikke se hvordan skulle være holdbart...
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by Gry »

99E wrote:Jeg tænker, at det, hjælp til kommunikationen/skilsmissehjælpshalløjsa måske kan gøre, er at arbejde med HVORFOR exmanden han ikke flytter.

Er det fordi han ikke tror på, det er "for alvor"?
Er det bare for at være irriterende?
Er det "rigtigt" fordi han ikke har sin drømmebolig på hånden?
Er det fordi han naivt håber på, at hvis bare de bor sammen lidt endnu, vil SpørgeJørgen fortryde og slet ikke skilles?

Det er muligt, det "bare" er fordi han er en idiot. Men det er egentlig sjældent, folk "bare er idioter" (selvom det er rart, når man kan forklare ting, man ikke kan lide, sådan...).


99E wrote:
MBN wrote:Det er en god investering både i fremtid og selvværd at opføre sig ordentligt - også når tiden er til at gå hver til sit - og så altid huske på, at den man vil videre fra også er et menneske man har elsket nok til at tilbringe hverdagen med og måske til at få børn med. Personligt er jeg i hvert glad for at jeg ser mine børns fædre på en god måde, at vi alle kan være i stue sammen og have det sjovt - ikke mindst for mine børns skyld.- Lige der er jeg og mit mindre væsentligt - mine børn er det vigtigste altid...

:mikkel: :mikkel: :mikkel:
Noget af det allerværste som skilsmissebarn, er når ens forældre er nogle spader, der ikke kan tale sammen.
Man behøver ikke holde alle juleaftener sammen og spise sammen en gang om ugen...
Men...



Nu kom der lig svar imens jeg skrev det andet - typisk XD

Jeg lurede nemlig selv på de der mange punkter. Jeg kan godt forholde mig til at boligmarkedet er en bitch. Jeg har mange venner der kæmper med at finde den perfekte bolig pt. så jeg ved hvor svært det kan være. Jeg tænker bare at det ikke er et alternativ at sige "jeg nægter at bo hos venner eller mor eller på et værelse fordi det her er meget bedre" eller hvad argumentet nu engang kan være.

jeg frygter det kan være 1,2 og 4. Hvis det er dét er det godt nok en besværlig størrelse at arbejde med, og det er derfor jeg skriver om ultimatummer. Det der med at sige "du får en tidsfrist, og så er det ud, og hvis du vil samarbejde så gør vi dét, men ellers så er der lukket" så man giver bold

i henhold til den anden...

jeg har ståået i begge. Hvor mor har trukket den alt for langt og givet chancer. Det er slet ikke holdbart. og det er mega nederen som barn at stå hvor forældrene ikke kan tale sammen, men det er næsten værre at leve med skænderierne. jeg kan huske at jeg følte det som at leve i en krig. at jeg var i en skyttegrav og jeg skulle dukke mig konstant for flyvende skyts.

jeg ved ikke om jeg taler totalt sort her? jeg synes bare det er langt bedre at der kommer ro på end at forældrene prøver at finde en løsning IMENS alle potentielt bliver holdt som gidsler i en meget grim situation. Men det er nok bare mig så?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Godt råd ønskes...

Post by 99E »

Jeg tænker, man som de voksne (dvs. forældrene, aldrig børnene) har en mulighed for at mindske konfliktniveauerne - bl.a. ved at sluge nogle uldne kameler for at speede processen op.

Jeg kender da nogen, der er blevet skilt, og hvor den ene har valgt at sluge en flyttekamel og tage nogle gevaldige tab (bl.a. økonomiske) for at det bare kunne blive overstået og der kunne komme ro på asap.
Jeg kender så også nogen, hvor moderen har været kvik nok til ikke hysterisk at holde på, børnene skulle flytte med hende.
Eller hvor moderen har ladet far-fra-udlandet flytte ind, når han var i landet for at få samvær med barnet. Og det var efter et ikke for hyggeligt brud...

Det ER jo et reelt problem for faren at have samvær med børnene, hvis han "bor på et værelse eller hos nogle venner". Så har han jo ikke en realistisk mulighed for at have et normalt og rart samvær med ungerne. Det må man vel også arbejde med at finde ud af!

Det er bare umådeligt svært at skaffe sig en bolig i området, hvor jeg tilfældigvis kan huske, SpørgeJørgen i denne manifestation bor...
Man går ikke BARE ned på boligkontoret og vælger mellem nogle forskellige tilbud.
Det handler jo ikke bare om at find den perfekte bolig... Men EN bolig.

Gry, det virker som om, du allerede har snakket med SpørgeJørgen over nogle kopper kaffe IRL og derfor er meget "på hendes side".
Og vi andre har jo læst nogle af SpørgeJørgens indlæg før, og har derfor måske nogle meninger på baggrund af det.

Kan exfar bare flytte? Langt nok væk? Jah.
Kan exfar tillade sig at ville have et forhold til sine børn? Som udgangspunkt, ja.
Har SpørgeJørgen teoretisk set ret til at pakke exmandens ting, stille dem uden for døren og så skifte lås? Ja, det har hun nok!
Hvis exmand så er så stor en røvhat med ører, som SpørgeJørgen og du siger, vil det så være rigtig nederen at være barn bagefter og blive klemt mellem mor og far, blive forsøgt "afpresset" om nyheder om hvad der foregår (og måske endda få "lånt" sin nøgle...) - hell, yeah.

Den mindst konfliktfyldte vej er da at pakke sine ting, evt. børnene, og flytte.
Så er problemet løst.

Og så kan man kalde det at "tabe" eller "give op" eller "lade manden vinde" - men det er jo bare at ville sætte sit eget ego før børnenes vel. I hvert fald hvis det man vil, er at have manden ud "for børnenes skyld".

Men SpøgeJørgen og nu.ex skulle nok have prøvet det der med at tale voksent sammen for flere år siden, hvis det her skulle blive "en pæn skilsmisse".
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Godt råd ønskes...

Post by annetteB »

Nå. Men når I nu HAR underskrevet en separationsaftale, så har I jo osse en bodelingsaftale i orden OG orden på samvær, forældremyndighed, hvor børnene skal bo og hos hvem.
Ikke?
Ellers skal I den onde lyneme se at få det.

Men i betragtning af, at denslags indegår som en del af separationen vil jeg i det nedenstående gå ud fra at det ER ordnet.
Jeg er tilbøjelig til at støtte op om Misssophies forslag - men med tilføjelse af en Plan B.

Alt som udgangspunkt DETTE:
jeg er mest tilhænger af metoden som går ud på at fortælle ham at han har to muligheder:

1: enten flytter han frivilligt til en vis dato
2: eller også sørger du for at få ham flyttet

hvorefter du spørger ham gravalvorligt hvilken metode han foretrækker

når han begynder på alle sine undskyldninger og forklaringer om hvor han ikke vil bo, skal du gentage højt: "det kommer ikke mig ved,- løs det selv"!


Og dernæst: sæt handling bag truslerne. Ellers står du nøjagtig lige så skidt som du har gjort tidligere.
Hvis ikke han er flyttet inden den aftalte dato, så tag fri fra arbejde, pak hans lort, sæt det udenfor og skift låsen.
End of story.

ELLER: brug Plan B.
Flyt SELV.
Havde jeg besluttet mig for, at jeg ville skilles, så fik ikke ti vilde heste mig til at bo under tag med manden så meget som en uge længere. Glem det der pis med, at "så vinder han jo, hvis jeg flytter" for NEJ. Det gør han ikke. DU VINDER - for du får dit liv igen uden en surmulende hængerøv om anklerne.

Og det er forresten mit råd uanset hvem der har "skyld" i situationen og hvem der gjorde hvad hvornår og om den ny kæreste er fesen og hvad du EGENTLIG mente med det du sagde i påsken 92.
Livet er for kort til skyld og ISÆR for kort til kævl. Løs problemet istedet.
Flyt ham, eller flyt selv.
End of story.

Du ANER ikke hvor godt man får det af selv at flytte.
Det tager al luften ud af skrigeballonen - foruden at booste din egen vilje til at leve som du vil.
Flyt for helvede. Og hvis han ikke vil give dig "dine" møbler, så smil elskeligt og sig "vil du gerne have dem? Ved du hvad: DEM får du bare" - og køb så noget nyt på et loppemarked eller kluns det i containeren.
ALT er bedre end at være under en idiots herredømme.
Meget bedre.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Godt råd ønskes...

Post by Pia »

Det Annette siger...

God vind.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Godt råd ønskes...

Post by udlandet »

Gry Gressbakken wrote:sådan fungere verden bare ikke.

Papire er underskrevet og du leger varmetæppe pt.

ja det ER svært at gå fra hinanden og det med bolig er noget lort, men jeres situation er ikke holdbar. I er ikke i et forhold mere, så meget undskyld, men det kan aldrig blive DIT problem at HAN ikke har noget at bo i. Jeg ville give et ultimatum.

"Hør lige bassemand. Nu har det her stået på længe nok. Til den første er du ude. (så kan du gøre det den første november eller december, men den første er generelt en god ting. det kan folk forholde sig til). Du har så og så lang tid at pakke dine ting i. Jeg har givet dig en heads up nu, så nu er du advaret. Hvis du ikke har sørget for dig selv inden da, så står dine ting i papkasser og låsen er skiftet ud. Jeg har sagt det her mange gange, og jeg har prøvet at være sød og diplomatisk og møde dig på halvvejen. Der er ingen respekt omkring mig og mine følelser og det er slut nu. Jg skal ikke give dig rum når du ikke respektere mig overhoved. Nu er du informeret. Hvad du så gør i den mellemliggened periode er op til dig. Hvis du vælger at flytte i en drømmelejlighed så er det kanon, hvis du vælger at flytte hjem til din mor, eller bo nede på gaden foran hoveddøren. Suma sumarum er at det ikke længere er på min adresse du skal bo. du har vidst det her flere måneder. Det kommer ikke som en overraskelse at du ikke kan eller skal bo her længere. Jeg ville have ønket at det her kunne have foregået på en fredelig voksen maner, men det ser ikke ud til at det er sådan det skal munde ud. Jeg siger stop nu. Du har fået din deadline, og hvis du overholder den så kan vi stadig have et voksent forhold hvor vi kan tale om tingene. Hvis ikke...så må vi tage den derfra. Jeg har i den grad nået min grænse, og denne gang er den definitiv. Spillerreglerne er sat op, så nu ved du hvordan det skal spilles".

or something like that.

jeg ville i den grad føle mig pisset på. NEJ du er ikke fucked. Jeg ville have flejnet for længe siden. MEGET længe siden. Jeg ville give det en chance for at kunne løse sig voksent, men han er da godt nok tung at danse med, og det er på din bekostning ikke på dine præmisser. Nu må det fame være slut altså.

De har börn, de har väret gift. Det er da meget muligt at det er hendes lejlighed. Men det har jo samtidig väret hans hjem. Man kan ikke bare kassere folk som en gammel T-shirt. Du skriver det er mistänkeligt i forhold til den nye käreste. Han er mistänkelig, han sätter splid. Går man ind i et forhold der er lige er sluttet (Eller var det sluttet inden han kom ind i billdet) Må man faktisk finde sig i at der er nogen uafklarede spörgsmål. Jeg håber at spörge Jörgen får afklaret dette på en pän måde. Men forstår også at det er en total uholdbar sitiution. Jeg har selv väret den der ikke kunne få et sted at bo engang, det tog også 4 mdr för det löste sig.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Godt råd ønskes...

Post by aribeth »

Jeg forstår slet ikke hvordan man kan indlede et forhold til en der stadig bor sammen med exen... også selvom der måske slet ikke har været noget mellem dem i lang tid, så er det fandeme en betændt situation og jeg skulle ikke have fingrene dyppet i det der.

Jeg tænker, at så længe du smutter om aftenen, så har han jo en grund til at blive hængende... der er ingen til at passe børnene fordi du føjter rundt om aftenen, det er brænde til hans bål!
Hvis du derimod bliver hjemme, eller i hvert fald gør ham helt og aldeles overflødig i hjemmet, så kan det måske være det går lidt mere op for ham at du faktisk ikke har et behov for at han er der...

Men jeg ville bare først og fremmest flytte...

Men hvad HAR i lavet af aftaler omkring børnene og bodeling?! eller har I ikke snakket om det? Hvad sker der hvis du snakker om det? Bliver han sur?
Hvad med at få trukket en eller anden med ind i de her snakke... en mægler!? en god ven af jer begge, et familiemedlem, en eller anden... så længe der er uafsluttede issues så som børnedeling og bodeling og så videre, så ER det måske ret meget nemmere for ham at blive i lejligheden...
Raxacoricofallapatorius
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Godt råd ønskes...

Post by Annemaja »

Jeg er da helt enig - men er den ikke ret meget udelukket når man har råbt og skreget af hinanden i 4½ måned?


Det har man da forhåbentligt heller ikke, hvis man er bare nogenlunde et minimum af velbegavet... :-o :-o :-o Ikke engang de udviklingshæmmmede par jeg arbejder med ville behandle hinanden så grimt i en opløsningssituation - og de har ikke engang børn der er i klemme ... :-o :-o :-o
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Godt råd ønskes...

Post by Annemaja »

Iøvrigt.... havnede jeg i en så utænkelig situation, som der her refereres til - så ville jeg heller ikke flytte hvis jeg var partneren og børnene blev efterladt fordi mor skulle ud med en ny - umiddelbart lyder det hele umodent og hensynsløst fra begge sider....!

Jeg kan kun råde til at flytte NU.... for alle parters skyld...
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Post Reply