Godt råd ønskes...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Re: Godt råd ønskes...

Post by SpørgeJørgen »

Jeg har tænkt en del. Lige en ting jeg godt vil have på det rene. Grunden til at jeg ikke er hjemme om aftenen er ikke fordi jeg KUN er ude med min nye. Enten er jeg hos hesten sammen med mine unger eller også er jeg ude og løbe, cykle eller hjemme hos min nye i det omfang vores tid tillader det og efter mine børn ligger i deres senge. Jeg ved godt at det kun kan lade sig gøre fordi min eks er ikke til at drive ud af huset og aldrig har været til at drive ud af huset.

Hvis jeg boede for mig selv, ville jeg have huset fuldt af ungernes venner, min nye som godt kan med mine unger (og jeg med hans), mine egne venner eller bare være helt alene og nyde mine børn.
Min nye har børn og et liv, som skal passes ved siden af vores spirende fulde flor forelskelse, så det er ikke så tit igen vi ses.

Jeg har ikke tænkt mig at lade kærligheden gå mig forbi, blot fordi min eks og jeg er i en skilsmisse, der trækker tænder. Jeg har lige så meget lov til at være glad, rygende forelsket som alle andre og lykkelig. Mest af alt lykkelig. Skal min nye installeres i min lejlighed efter eks er flyttet? Nej da. Ikke overhovedet om han skal. Det kommer slet ikke på tale! Jeg er forelsket, ikke dum.
Jeg er afklaret, eks kan tage hvad han vil i min lejelejlighed, sålænge han holder fingrene fra mine bøger, mine tegneserier og mine arvestykker. Resten? Jeg har startet forfra før og jeg kan gøre det igen. Materialistisk bliver jeg aldrig nogensinde. På den anden side, hvis det giver ham glæde at tage de ting også, fred være med det. Børnene er vi enige om, 7/7 hos hver. Længere er den ikke. Han skal bare ud.

Vi skændes ikke så det brager, det er mere vrissen. Men fra at ikke have noget vrisseri til det her.. Så er det hårdt. Mine argumenter bliver pillet fra hinanden, jeg får besked om at jeg er urealistisk og hvis jeg flytter med mine børn, så vil han tage sine forholdsregler, sådan så jeg ikke ser dem. Igen. Nogensinde. Ved ikke rigtig med jer, men sådan en omgang kan få mig til at falde ned ret hurtigt og blive skræmt. Jeg er ikke just den mest konfliktsøgende, stærk ja, men konflikter? Dem er jeg bare ikke god til.
Råberi, skrigeri og diverse rygen i totterne på hinanden med bulder og brag... Arh, jeg er altså ikke 16 år og selv den gang var jeg ikke sådan.

Jeg synes jeg sluger kameler i forvejen, ved at have ham boende hjemme, give ham lang tid til at finde noget at bo i og andre ting. Spydige kommentarer, underforståede trusler, hvis jeg ikke kan "se lyset" og diverse andre ting.
Min konklusion er nok at jeg flytter og sætter mig i gæld, men på den anden side hellere fred i sindet.
Jeg føler mig uretfærdigt behandlet af en mand som jeg finder dybt manipulerende overfor mig. På den der lede passivt aggressive måde: Du må da være voksen nok til at forstå at lejligheder ikke hænger på tæerne og så bliver jeg boende indtil jeg har noget at bo i. Det kan godt tage et stykke tid. Sætter du lige dit liv på hold i mens? Det gør jeg nemlig og du skal gøre det samme som jeg, for jeg kan, så kan du også.

Jeg synes det er synd for ham at han ikke kan finde noget at bo i vores nærhed. Men jeg kan ikke få mig til at sige: SUrt men bittert, her kan du ikke være. Så led kan jeg være i andre sammenhæng, men jeg har boet med eks i mange år og visse ting er bare for lavt. Jeg er nok for god af mig.

Men jeg vil gerne have et samrabejde med eks omkring vores børn, det siger sig selv. Er selv skilsmisse barn, har børn der ikke skal igennem det jeg har været igennem, så jo jeg er blevet til en kamel selv, fordi de skal bare sluges. Men jeg synes også at jeg et eller andet sted har ret til at sige nok er nok. Nu må du flytte.

Jeg vil ikke igennem et forløb med skilsmisseterapi. Det holder ikke i min verden og det er afprøvet i andre henseender. Som Annette har skrevet: Hvis man kunne udvise den pli og samrbejdsvillighed i en skilsmisse, før man kom dertil, så var man nok ikke blevet skilt. Eller noget i den stil. Anette er en klog kone.

Aller rådene er taget til mig. Nogen kan bruges, andre kan ikke. Sådan er det jo. Men mere barsk må jeg til at blive. Jeg orker ikke tre måneder mere. Jeg orker ike en gang 14 dage mere.

TAK
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by Gry »

*stort kram*

Jeg synes sgu det lyder hårdt. Jeg er virkelig glad for at jeg ikke er i din situation. Undskyld hvis jeg fik skrevet det op til at være mere dramatisk end det egentlig er/var. Jeg tolkede bare dyb desperation ud af dit indlæg og læste deraf mere end vrissen, så det tager jeg helt klart på mine skuldre som værende min fortolkningsfejl.

Jeg er også enig i det med din lykke. Selvfølgelig har du ret til at blive forelsket og føle dig elsket som alle mulige andre. Med alle de andre bolde kunne der nok have været fundet et bedre tidspunkt at indlede et forhold på, men vi lever nu engang ikke i den perfekte verden. Måske det nye forhold også kan give dig noget støtte i en svær tid.

Når jeg selv har en adresse igen, kan du blive inviteret på en kop-tår-et-eller-andet og stikke af en eftermiddags penge hjem til mig hvis det skulle have interesse :)

Men han kan ikke holde dig fra at se dine børn. Jeg kan godt forstå at det kan lamme enhver forælder, men med mindre han direkte bortfører dem så kan han ikke forhindre dig i det. Det er dig med den faste bopæl, og du har ikke et eller andet misbrug der gør dig uegnet som forældre. Han kan max få delt forældre myndighed. Jeg tvivler helt ærligt på at han får den fulde hvis han prøver.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Godt råd ønskes...

Post by Felis »

***og hvis jeg flytter med mine børn, så vil han tage sine forholdsregler, sådan så jeg ikke ser dem. Igen. Nogensinde.***


Sikke da en nar, rent ud sagt.

Men på et par undtagelser nær, så tror jeg på at den slags trusler kun er tomme trusler, der kommer fra en person der har tabt terræn og føler sin stolthed såret.






















Nå ja, undtagelserne:

1: At manden er muslim og påtænker at bortføre dem til langtbortistan hvor de skal opdrages hos hans familie og du ikke kan finde dem igen.
2: At hans trussel skal ses som et varsel på han kan finde på at slå dem ihjel, fordi han ikke har en naturlig stopklods til at sætte hans sårede stolthed i rette proportioner og derfor handler ud fra følelserne og vil begå selvmord i samme omgang/alternativt at han er en kold i røven-psykopat der ville nyde at slå dem ihjel blot for at gøre dig ondt.



Så må du selv vurdere hvad sandsynligheden er og ud fra det træffe beslutninger om dit næste træk.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by LoneR »

Ifølge det du skriver behandler han dig jo på en umyndiggørende og nedladende måde, som var du et barn. Og som et barn lader du ham gøre det.
Giv ham et ultimatum: flyt til den 1. - altså om 2 dage, eller du må henvende dig til socialforvaltningen, så de kan hjælpe dig med råd om hvordan I skal tackle det hele.
Der er jo familieteams - så der skulle nok være en mulighed.
Gør alvor af det.
Og snak så ikke mere om det - der er jo ikke mere at snakke om, udover hvordan I tackler at have børnene 7/7.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Godt råd ønskes...

Post by Annemaja »

Det er virkelig ulempen ved skilsmisse: Der forlanges et niveau af kommunikation og voksenhed, som hvis det havde været muligt at fremmane, faneme havde kunnet forhindret skilsmissen.



Næ - ikke nødvendigvis....! Man kan såmænd godt blive skilt alligevel. Min eks er en af mine bedste venner - jeg elsker ham og vil altid gøre det. Og vi har altid snakket - og snakker godt sammen. Der gik nok bare mere ven end så meget andet i den.....og så blev jeg mere end engageret i en anden person jeg bare IKKE kunne lade gå forbi..... så enkelt og så svært kan det nu også være.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Godt råd ønskes...

Post by Annemaja »

Spørgejørgen....

Det lyder sgi som noget af en gordisk knude....

Er vist efterhånden bare ret enig med LoneR...

Og så skal du have et stort knus...! Selvfølgelig har du lige som alle andre ret til at være forelsket og glad - og til at sætte grænser. Nogle gange kan man bare tage så mange hensyn at man selv ender med at visne.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Godt råd ønskes...

Post by annetteB »

Dette her er ren spekulation - men jeg forestiller mig, at skilsmisseemnet måske nok har været lidt for meget oppe og vende gennem de sidste år. At Spørgejørgen gennem tiden har overladt meget bestemmelse til manden for at "formilde ham" og derved er endt som et barn der skal spørge en vrissen stedfar om lov til selv den mindste ting.
Og at proppen så ind i mellem er røget af flasken og skilsmisseordet er kommet ud - og er blevet brugt "i bytte".
At hvis ikke jeg kan gøre sådan-og-sådan som et normalt menneske kan uden brok fra sin ægtemand - SÅ VIL JEG SKILLES.

Spørgejørgens mand sidder sikkert nu og venter på at få at vide HVAD der forhandles om denne gang.
Det er bare gået hen over hovedet på ham, at der ikke forhandles mere.

Ogg hen over hovedet på spørgejørgen, at det ikke er mulgit at flinke sig til at han flytter.
For han giver ikke et æble ud uden at få en pære igen - sådan har I opdraget hinanden gennem årene - hvilket exemplificeres glimrende i mandens trusler om at tage børnene fra spørgejørgen, hvis hun understår sig i at flytte.
Hvilket er noget forkromet pølsepis, idet de allerede i forbindelse med underskrift af de der bedagede separationspapirer HAR lavet skriftlig aftale om forældremyndighed og samvær osv og de bliver sgu IKKE ændret fordi Spørgejørgen flytter et andet sted hen.
Det er jo ikke børnemishandling og omsorgssvigt at flytte sine børn 1 times kørsel fra deres tidligere hjem. Eller 3.
og han bliver IKKE en bedre og mere egnet forælder med et snuptag, bare fordi Spørgejørgen er flyttet.
(hvilket forresten også betyder at eksmand må flytte - jeg formoder da stærkt, at Spørgejørgen opsiger lejemålet når hun flytter - muahahaha!)

Du kan ikke flinke dig ud af det her, Spørgejørgen.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Godt råd ønskes...

Post by udlandet »

Jeg kender ikke forhistorien. Men kommer til at tänke på min veninde. Forhold der er 25 år gammelt. Men indimellem vil hun skilles, små bakateller bliver brugt som undskyldnng. I starten ringede hun: Jeg vil skilles, han kan ikke forstå at vi virkelig ehöver en ny seng. At han köbte den forkerte gave o.s.v. Alt sammen undskyldninger. Jamen så bliv dog skilt, det er vel ikke nödvendigt at finde på undskyldninger. Nogen af gangene fandt hun en anden. Så kommer der pludselig en sms, her er så läkkert i Thailand. Ok, sammen med hvem? Ja, hvem tror du, vi har fundet sammen igen. Jamen så dejligt. 5 og 6 gang behövede hun ikke at ringe med alt hendes pladder. Han har skulle flytte ud hvergang. Men sidste gang de havde problemer (Muligt der har väret flere gang efter, jeg giver bare ikke at lägge öre til mere) sagde han, fair nok, men näste gang der er problemer flytter DU! Alle de tomme trusler, jeg kan godt forstå hvis han ikke tror på alvoren längere. Kan det väre det Spörge Jörgens mand venter på? Har der väret krise inden, så han heller ikke tror på det denne gang?
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by Gry »

Det kan meget vel være faktisk ja. At der har været mange skænderier og de aldrig har været fulgt op af konsekvenser.

Nu kan jeg jo ikke udtale mig på SJ's vegne, men man må sguda håbe det er alvor denne gang så der ikke er indledt et nyt forhold imens x'en egentlig forventer at der kommer roligt vand på om lidt.

SpørgeJørgen - VED han godt det er alvor eller leger han bare "jaja du bliver klogere" leg?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Re: Godt råd ønskes...

Post by SpørgeJørgen »

Jeg er nok mere typen der bøjer af og går mine egne veje end true om dit og dat for at få min vilje. Jeg synes det er lavt at true sig til noget som helst. Skilsmisse har jeg bedt om en gang og det har jeg fået.

Men jeg er ikke god til konflikter i parforhold, vi har ikke skændtes, nok mere mig der ikke har udstukket grænser godt nok og de få jeg har haft, er blevet ignoreret. Det ved eks godt.
Det er lidt af det Annette skriver, intet af det Udlandet skriver og på intet tidspunkt har jeg sagt skilsmisse i et skænderi eller diskussion eller brugt det som forhandlingsmiddel eller trussel. Det er lavt, det er utroværdigt og det er bare så dumt.
Som sagt vi råber ikke af hinanden, det er mere vrissen og tale ned til hinanden. Hvilket er skadeligt i sig selv.

Jeg er udmærket klar over at hvis jeg nogensinde lod mit temperament få frie tøjler, så ville jeg ret hurtigt miste min selvrespekt.
Men ja, eks er godt klar over at han behandler mig som et barn og han har fået besked på at pakke den opførsel væk overfor mig.

Vi er lige gode om at vores forhold er kommet hertil. Men vil man ikke høre, når jeg siger stop, så må man føle.
Jeg har elsket eks over alt på jorden, men ikke mere. Så er den ikke længere.

Jeg har stadig på fornemmelsen at eks gerne vil tilbage i folden, men det kommer han altså ikke. Lige nu er jeg i skrivende stund føler jeg mig malet ind i et hjørne af hans dovenskab/manglende handlekraft. Det gør mig handlingslammet at man bare kan lade stå til i 4 1/2 måneder og bare tro at det går nok, fordi jeg giver mig. Igen.

Det er ret svært at kvinde sig op.
Post Reply