Godt råd ønskes...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Godt råd ønskes...

Post by annetteB »

det er derfor jeg egentlig nok stemmer for at Spørgejørgen selv skal flytte med sine børn: Som jeg har lært af bitter erfaring gennem hvad der føltes som Verdens Mest Langtrukne Skilsmisse (muligvis var eksen ude på at slå en eller anden rekord - hvem ved?) så er det mildest talt utroligt hvad man ikke kan, hvis man VIRKELIG IKKE VIL.
:hhansen:

Jeg forudser, at det kan tage ÅR for Spørgejørgens Eks at finde en ny lejlighed - og derefter et halvt år at få pakket sit lort og slæbt det ud. Og nok et kvartals tid derefter vil han komme masende uanmeldt fordi han er HELT sikker på, at han har glemt et rivejern, en holder til lokumspapir, en ostehøvl eller et lille beslag til et kamerastativ.
-poogift

Den slags er man ude over, hvis man bare pakker sit eget skidt og flytter.
(og der er herligt meget rod og gammelt lort, som man slipper for overhovedet at tage stilling til fordi man bare kan efterlade det. Det er nok prisen på nogle loppemarkedsmøbler værd)

Ellers har en af mine mandlige bekendte for nylig flyttet sin eks: organiseret et sted hun kunne bo, kørt 45 flyttekasser hjem, bedt hende pakke alt hvad hun havde lyst til - og derefter sammen med to venner flyttet alle møbler osv i den første weekend derefter.
Case closed.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Godt råd ønskes...

Post by Anja »

Det er ikke et ukendt for mig at folk bliver uvenner, har været på sidelinien i det virkelige liv. Men at opfordre til mere splid, ballade, krig, mistænksomhed, gisnen om den anden parts nederen motiver osv. det vil jeg altid prøve at afholde mig fra som den der sidder på sidelinien. Jeg vil også altid opfordre til kommunikation, både her, og hvis det var mine venner der skulle skilles og tingene var gået i ged. Uanset hvad der sker skal Spørgejørgen og hendes ex kommunikere i mange år fremover omkring børn så jeg ville eddermaneme strække mig langt for at det hele ikke blev grimmere end det allerede er.


:hhansen: Jeg føler mig ramt...

I bund og grund mener jeg altså at man skal sluge rigtig mange kameler for sine børn og en flytning til et andet område er altså mindre belastende for børnene end at leve i et miljø hvor mor og far er ved at flå hovedet af hinanden eller ikke taler sammen eller har andre ubehagelige konflikter.

Ideelt et område hvor begge kan finde en lejlighed i nærheden af hinanden.

Og så vil jeg give nogle af de andre skribenter i tråden ret, bliv dog hjemme så han ikke føler du er afhængig af ham og, for din egen skyld, hold op med at tale om de potentielle motiver din eks-mand kan have, med din nye kæreste, jeg tror på ingen måde det kommer til at bære neden frugt end rådden frugt.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Godt råd ønskes...

Post by aribeth »

jeg fatter ikke lige det der med at flytte til andet område?!?! Altså hvor langt snakker vi om?

Som skilsmissebarn kan jeg kun sige at i de perioder hvor mine forældre bosatte sig 1½-2 timer fra hinanden, der led jeg ingen nød ud over det normale som er der når man er skilsmissebarn (fuck det stinker når man ikke er så gammel)
Så flyttede de i øvrigt tættere på hinanden efter forholdsvis kort tid, for at transporten ikke var så lang... heldigt for mig at det kunne lade sig gøre... men jeg boede først hos min far i hverdagene og hos min mor i weekenderne. Efter nogle år skiftede jeg skole og boede så hos min mor i hverdagene og min far i weekenderne og hvordan det ellers lige passede.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Godt råd ønskes...

Post by Ane »

Jeg føler mig ramt...


ha ha - det var ellers overhovedet ikke dig jeg havde i tankerne - du var ikke slem :hhansen: :elsk:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Godt råd ønskes...

Post by Anja »

Men du har alligevel sagt nogle ting der har sat sig fast, det går jo også fint med delebarnet og omstændighederne nu :-)
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Godt råd ønskes...

Post by 99E »

Image
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Godt råd ønskes...

Post by Ane »

Jeg synes spørgejørgen skal skrive til Mads og monopolet :hhansen:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by Gry »

Jeg gad i hvert fald godt høre lidt repsons fra spørgejørgen. Om der bliver tænkt over noget af det vi skriver eller handlet på det eller hva. Jeg bliver nysgerrig på det videre forløb
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Godt råd ønskes...

Post by mathea »

Nu har jeg ikke læst alle indlæg....gik sådan lidt træt efter side 3 :heidio:

Men jeg blev skilt fra min søns far, og der var mange alvorlige issues i det, løgne, hash og alkoholmisbrug, mit kreditkort overtrukket med 8000 kr osv osv.....

Jeg kan VARMT anbefale børnesagkyndig rådgivning, terapi osv osv for at få et godt fundament at være skilte forældre på.

Min søn har ALDRIG været i klemme mellem sin mor og far og de kameler jeg har slugt i den forbindelse kan ikke være i hele mellemøsten om man så stablede dem.

Jeg investerede 50.000 af mine egne penge i parterapi, selvom vi var gået fra hinanden - så kald det hvad du vil, måske skilsmisse terapi. Men det betød at vi kunne tale sammen, vi har været skilte forældre der stod sammen om det bedste for vores barn.

Den der nye kæreste er vel irrelevant i den her sammenhæng, det er forholdet til din eks og jeres videre forløb der er vigtigt lige nu. Kæresten skal efter min mening holdes helt udenfor. Det er jo noget nyt......eller? :heidio:

Det er fair at bede ham flytte når nu i har underskrevet papirerne og i er enige om at blive skilt (men er i det? det lyder som om han ikke er lige så enig som dig?)
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Godt råd ønskes...

Post by mathea »

smukke-ped wrote:Der er ingen grund til at bilde sig selv ind, at det hele bliver bedre, hvis man holder på sit, og venter på at modparten gør noget. Modparten her, holder åbenbart også på sit. Sådan kan man jo trække det ud i årevis.


:askepot: :askepot: :askepot: :askepot:

næ.... der er nogle gange hvor det at 'få ret', har for høj en pris
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
Post Reply