Godt råd ønskes...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Godt råd ønskes...

Post by Felis »

Ane wrote:hendes nye kæreste lyder træls fordi han puster til splid og mistanke i en situation hvor de to der har delt liv, bord, seng i årevis burde kommunikere og løse problemet ad den vej - efter min mening



Det er faktisk de færreste der kan det....også selv om der ikke er en ny "træls" kæreste på banen, så ham tillægger jeg nu ikek nogen betydning
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Godt råd ønskes...

Post by Ane »

Det er måske bare mig der synes at man skal forsøge.. at man når man har levet sammen i årevis også kan forsøge at komme ud af det på en god måde..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by Gry »

Ane wrote:hendes nye kæreste lyder træls fordi han puster til splid og mistanke i en situation hvor de to der har delt liv, bord, seng i årevis burde kommunikere og løse problemet ad den vej - efter min mening


Spliden er jo opstået lang tid før det, og der er jo lidt gået hårknude i den. Han nægter at flytte. Jeg ville fandme også finde det mistænkeligt at en x ikke ville flytte og kom med alle mulige dårlige undskyldninger for at kunne blive boende.

At der er blevet delt seng betyder da intet? Jeg kan sgu heller ikke tale med mine xér. At jeg har bollet dem gør det da kun værre at tænke over at jeg har været så sårbar og blottet sammen med en komplet idiot.

Det lyder som om det er kvinden her i legen der skal kapitulere. Det pisser mig sgu af på forhånd kan jeg mærke. Hvis der læses efter kan man jo tydeligt se at den med kommunikation er komplet ikke-eksisterende. Hvis der skulle have været kommunikatiom burde det være sket for 4 måneder siden, og det skal ske begge veje og ikke med den ligegyldige nedladenhed der bliver fejet af med.

jeg er ikke engang inde i det, og jeg synes det STINKER af manipulationslege og af en person der er røv ligeglad med alle andre end sig selv og egne behov.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Godt råd ønskes...

Post by Ane »

Det lyder som om det er kvinden her i legen der skal kapitulere
nej - det er der da ingen der har skrevet :mur:

For mig handler det om at voksne mennesker - især når der er børn involveret og de i øvrigt er normalt fungerende oven i hovedet skal tage sig sammen og blive skilt på en ordentlig måde. Kan de ikke selv finde ud a at kommunikere må de få hjælp.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Godt råd ønskes...

Post by Ane »

og vi har jo kun den ene side af sagen..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by Gry »

Ane wrote:
Det lyder som om det er kvinden her i legen der skal kapitulere
nej - det er der da ingen der har skrevet :mur:

For mig handler det om at voksne mennesker - især når der er børn involveret og de i øvrigt er normalt fungerende oven i hovedet skal tage sig sammen og blive skilt på en ordentlig måde. Kan de ikke selv finde ud a at kommunikere må de få hjælp.


Det er da præcis dét der bliver skrevet?

Det er hendes lejlighed, det er ham der nægter at flytte. Papirene er skrevet under. Hvordan er det helt præcist du vil have det her skal være ordenligt når der nægtes at blive kommunikeret eller respekteret eller generelt blive udvist anstændig opførsel fra x-mandens side?

Så *er* det jo kvinden der må kapitulere og opgive at få sit hjem. De blev skilt for flere måneder siden og de har konstante skænderier. Det her ER løbet af sporet allerede, og alle lider under det. Specielt børnene da.

helt ærligt så kan jeg ikke se hvordan det skulle hjælpe at få terapi. Hvis han ikke vil flytte, så hjælper det da slet ikke at gå i terapi. Hvad skulle den profesionelle sige "Gider du flytte?" - "nej" - "nå..."
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Godt råd ønskes...

Post by Ane »

Helt ærligt gry.. jeg opgiver, vi ser på mennesker, relationer og alt andet fuldstændig forskelligt, jeg er uenig i alt hvad du skriver herover, men jeg giider ærligt talt ikke bruge mere krudt på dig.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Godt råd ønskes...

Post by 99E »

Gry Gressbakken wrote: Jeg kan sgu heller ikke tale med mine xér. At jeg har bollet dem gør det da kun værre at tænke over at jeg har været så sårbar og blottet sammen med en komplet idiot.

Inde i mit særdeles naive hovede er man vel voksen nok til at afslutte et forhold uden at falde ned på "idiot"-planet, når det viser sig, det ikke er et hit?
Alternativt lærer man vel at være en anelse mere kræsen og/eller at håndtere den slags skuffelser bedre uden at falde ned på "idiot"-planet?

Og når man har mere end et enkelt forhold under bæltet er man vel ved at have en ide om hvad man laver, og begår knap så mange begynderfejl i udvælgelsesprocessen - at når man når til at få børn med en eller anden, er man forholdsvis sikker på, personen er nogenlunde normalt fungerende i knoppen... Og hvis man mod forventning skulle have taget fejl, er man vel STADIG voksen nok til at slutte af på en fornuftig måde?

Det må da være trist at have sådan en hale af idiot-ex'er hængende, som man ikke engang kan tale civiliseret med, hvis man møder dem?

Gry Gressbakken wrote:Hvordan er det helt præcist du vil have det her skal være ordenligt når der nægtes at blive kommunikeret eller respekteret eller generelt blive udvist anstændig opførsel fra x-mandens side? ...
Det her ER løbet af sporet allerede, og alle lider under det. ...

Vi er sikkert næsten lige upartiske, os to, Gry:
Det der forhold har jo været løbet af sporet for flere år siden, og det er så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, ikke kun den ene parts skyld.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by Gry »

Så er det jo også let XD

Hvis man ikke gider forklare hvad man mener og bare siger at man giver op så strander den jo pænt meget. Du kommer jo ikke engang med argumenter du siger bare vi er uenige. Hvordan kan du være uenig i at alle lider under konstante skænderier, især børnene? I don't get it. Hvordan kan det ikke være gået i hårknude når de har stået på i flere måneder? Hvis den ene part nægter at kommunikere og udvise den mindste form for respekt, hvordan kan terapi så være løsningen?

Det virker som at skyde med løst krudt at trække opgivelseskortet. Det er sgu lidt for let XD Men fred være med dit krudt så.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Godt råd ønskes...

Post by Gry »

99E wrote:
Gry Gressbakken wrote: Jeg kan sgu heller ikke tale med mine xér. At jeg har bollet dem gør det da kun værre at tænke over at jeg har været så sårbar og blottet sammen med en komplet idiot.

Inde i mit særdeles naive hovede er man vel voksen nok til at afslutte et forhold uden at falde ned på "idiot"-planet, når det viser sig, det ikke er et hit?
Alternativt lærer man vel at være en anelse mere kræsen og/eller at håndtere den slags skuffelser bedre uden at falde ned på "idiot"-planet?

Og når man har mere end et enkelt forhold under bæltet er man vel ved at have en ide om hvad man laver, og begår knap så mange begynderfejl i udvælgelsesprocessen - at når man når til at få børn med en eller anden, er man forholdsvis sikker på, personen er nogenlunde normalt fungerende i knoppen... Og hvis man mod forventning skulle have taget fejl, er man vel STADIG voksen nok til at slutte af på en fornuftig måde?

Det må da være trist at have sådan en hale af idiot-ex'er hængende, som man ikke engang kan tale civiliseret med, hvis man møder dem?

Gry Gressbakken wrote:Hvordan er det helt præcist du vil have det her skal være ordenligt når der nægtes at blive kommunikeret eller respekteret eller generelt blive udvist anstændig opførsel fra x-mandens side? ...
Det her ER løbet af sporet allerede, og alle lider under det. ...

Vi er sikkert næsten lige upartiske, os to, Gry:
Det der forhold har jo været løbet af sporet for flere år siden, og det er så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, ikke kun den ene parts skyld.


I henhold til den med idiot-planet, så ER han sguda en idiot hvis han bare klapper hende på håret og kommer med den der "Nååårh nu er du jo bare sur" ting. Det er i min verden at være en kæmpe idiot. Jeg *kan* godt tale med mine xére men jeg vælger ikke at gøre det. Der er en grund til at de er i X-bunken. Jeg har intet "formål" med at skulle prøve at tale med dem bagefter. Det er lidt noget andet når der er børn med i det, men det her er i min verden på ingen måde fornuftigt what so ever. Den er død for længe siden.

og ja den er løbet af sporet for flere af siden, og der skal to til tango, men det ændre jo ikke på hvor den ligger nu og at der skal ske noget herfra, og det er hendes lejlighed. Den her situation er jo på ingen måde holdbar for nogen.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Post Reply