Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by nanna1979 »

Jooooooooooo deeeeeeeeeet
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by udlandet »

Men så skal täppet også med!
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by Gry »

woah...

det var da godt nok...

Knap så nydeligt. Det skulle ikke ind i mit hjem. Det er helt sikkert XD
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by Felis »

Typisk vulgære, kvalmende og ækle "mellemøstmøbler"..men de bliver ikke svære at sælge til en herboende person af etnisk oprindelse fra Mellemøsten og som gerne vil have det lidt hjemligt
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by 99E »

Jeg synes det er sjovt, som det er den meget asketiske, clean skandinaviske stil, der er "den eneste rigtige" stil, man kan indrette sit hjem efter.
Store hvide vægge, lyse møbler, rene linier, ikke for meget pynt og farve. Hvidt er godt. Hvidt er rigtig godt! Og sort og stål er vist også, for tiden.
Bogreoler, CD-reoler og DVD-reoler er totalt yt, for det forstyrrer og roder med alle de ting! De skal gemmes væk i kasser og skuffer!

De der sofaer?
Jeg synes ikke de er grimmere end fx Chesterfield-sofaer...
Eller Annettes herresmarte designerchaiselounge, som jeg aldrig kan huske hvad hedder...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by Gry »

Jeg elsker ahorn og eg. Stort har jeg en meget gammel slidt sofa i. Hvid er det vidst kun mine lofter og mine paneler, samt badeværelsesklinker der er XD

Jeg elsker et "naturligt" udseende. Jeg har grønne gardiner, og igen meget lyst træ. Jeg gør mig i bløde lysere farver. Jeg har en frisk meget mild skovgrøn i soveværelset på mine vægge. den er lidt svær at forklare fordi jeg ikke er en farvehaj XD

Gang og stue er en blød blød lys sandfarve, næsten over i en gullig tone.

jeg kan ikke lide kliniske hjem og jeg bryder mig slet ikke om sort/hvide hjem med stål. Jeg føler det bliver for koldt og fancy til at jeg kan finde mig tilpas i det. Til gengæld sker der alt for meget på de andre møbler dér. de er for runde og farverige og...*shudder*

Chesterfield sofaer er satme også grimme. store tunge klodser. De har kun deres charme i et engelsk slot eller på en herregård hvor man har bibliotek og bliver "romantisk" med at gå ind i en anden tidsalder. jeg ville ikke eje sådan en sofa. jeg ved så selvfølgelig ikke om de er en drøm at sidde i og krølle sig sammen i...
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by Intunia »

smukke-ped wrote:Den der rustfri nordiske stil bruger vi ikke rigtig....vi bruger Børge Mogensen tilsat noget antik og noget bras.

pst,.. Jeg har en Børge Mogensen tremmesofa til salg (uden hynder)

Jeg synes de der møbler er...sjove. Lidt bordelagtig opiumshule eller noget.
bla bla bla
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by HHansen »

Jeg synes de er lidt sjove - men jeg ville nok ikke have dem.

Til gengæld ville jeg VILDT gerne have chesterfield sofaet :elsk: :elsk:
Jeg synes de SÅ smukke....

Desværre sidder man bare ikke helt så godt i dem... ihvertfald har jeg prøvet et par stykker der ikke var helt så gode at sidde i ...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by Intunia »

smukke-ped wrote:Den der tremmesofa.....er det den hvor man kan ligge siderne ned?

Hvad skal du ha for den?

Ja den ene side kan lægges ned. Jeg ved ikke hvad jeg skal have for den...

Men et pænt brugt eksemplar af tremmesofaen står i omkring 16.000 kr.
Fra den pris skal man jo så trække hynder fra.
Nye hynder til den står i omkring 7.000 for f.eks disse i læder, hvis man er til det.
http://www.mosebo.com/dk/leather-cushions/hyndesaet-i-laeder-til-tremmesofa-1789-borge-mogensen.html
Jeg er åben for bud. :linski:
bla bla bla
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by aribeth »

jeg tror det er noget tid siden hvidt i hvidt og stål og sort var sådan übermoderne...

men lad nu det ligge...


jeg synes de der møbler er megagrimme... min subjektive mening...

Men de har sikkert ikke været helt billige at lave og deraf prisen...

Tremmesofaen er ikke en ret god flyder... jeg er vokset op med den, jeg synets før i tiden ikke den var specielt pæn, men efter min mor fik lavet nye lækre hynder i den, så gik den hen og blev ret pæn, men jeg kan også godt lide bøg... og jeg kunne nu også rigtig godt lide dens originale ternede uldbetræk, men det gjorde den bare mere tung i det...
Raxacoricofallapatorius
Post Reply