Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by Intunia »

Ane wrote:Fin stram sofa - men hvad fanden sker der for nakkestøtterne!!! det er da det dummeste længe set.

Hvad sker der med dem...de kan sådan hæves og sænkes.
bla bla bla
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by Intunia »

smukke-ped wrote:GRIIIIIIIIIIIIIIIM

Ligesom dig, Biatch!
bla bla bla
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by Intunia »

HHansen wrote:Jeg synes der er 2 problemer med den type sofa: 1 - alle andre har dem
Og 2 - man kan ikke SIDDE i den, kun flyde.. det er da fedt med en flyder - men jeg vil også kunne sidde...

Og som gæst hader jeg at komme sådan et sted hvor man ikke kan sidde i sofaen... og mange af de der sofaer skal man have fødderne op i for at kunne sidde hæderligt. Og så kan man jo ikke nå kaffen og kagen på sofabordet?? :plop:


Nej, det er bare så nederen, når man ikke kan nå kagen! :hhansen: Vi har faktisk slet ikke et sofabord...

Jeg synes det er ret svært at finde sofa. Enten er der det ene i vejen eller det andet, og så må man klippe en hæl og en tå.
Vi kan ikke have en kæmpe sofa i vores lille hus, og jeg gider heller ikke give en masse penge for et møbel, som både katten og hunden ynder at sove i.
bla bla bla
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by 99E »

MBN wrote:Jeg fatter heller ikke en skid af de der chaiseloner.... hvad blev der af at kunne SIDDE og sludre og sådan noget når man er på besøg hos folk der har den slags...

Jeg tænker, at de prioriterer en hverdagssofa, der funker for dem i alle de hverdage, hvor de bare vil splatte i en sofa - over de (relativt) få dage, hvor de har gæster.

JEG gad ikke købe en sofa-til-gæster som ikke fungerede som sofa-til-hverdag for de (indrømmet: MEGET) få gange om året, vi har gæster.
Det vigtigste er, den virker til hverdag.

Her (i den møblerede personalebolig) er der lædersofaer.
Det skal nemlig være forholdsvis holdbart, nemt at gøre rent osv. når der nu skal adskillige hold "personaler" igennem.

Egentlig er jeg ikke glad for læder. Det klistrer til huden og er koldt - og hvis man har tøj på eller lægger et tæppe på, glider man. :brok:
Til gengæld har de her nogle gode, brede, "firkantede" armlæn, hvor man kan stille sin kaffekop... :mikkel:
Desværre er det også LAVE armlæn, så de kan ikke bruges som ryglæn, når man sidder "sidelæns" i sofaen... :brok:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by misssophie »

vi havde følgende krav til vores nye sofa:

ordentligt højt ryglæn/hynder
stof
stor nok til at indeholde 2 liggende mennesker, en kat og en hund
ordentlige "sidelæn"

det var faktisk forholdsvis umuligt at finde i en pæn version.

vi fandt så én som vi kunne leve med,- og ovenikøbet i rodeafdelingen da den havde en skade på undersiden.
den kostede 2500,-

den fungerer,- og holder sikkert 4-5 år,- så må vi igen prøve at finde en vi synes er fed...
Misssophie
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by BeritH »

misssophie wrote:stor nok til at indeholde 2 liggende mennesker, en kat og en hund


Det er jo ikke bare 2 liggende mennesker, en kat og en hund. Det er to liggende mennesker, en kat og en hund der fylder lige så meget som 2 mennesker tilsammen :-)
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by Lena »

BeritH wrote:
misssophie wrote:stor nok til at indeholde 2 liggende mennesker, en kat og en hund


Det er jo ikke bare 2 liggende mennesker, en kat og en hund. Det er to liggende mennesker, en kat og en hund der fylder lige så meget som 2 mennesker tilsammen :-)



Så må I have to........ :hhansen:
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by misssophie »

Ja, vi kunne faktisk godt bruge endnu mere plads.

det er en firkantet hjørnesofa med 7 sæder...
Misssophie
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by aribeth »

vi skal snart indvie stuen ovenpå... planen er lidt, at det store tv bliver nedenunder... men vi har også snakket om at ovenpå skal der være et flyderområde med et tv og med spillekonsollen... men så er jeg bare lidt i tvivl om om vi skal rykke det store tv ovenpå til flydeområdet og så have en mindre nedenunder og en mere "formel" sofatingest dernede... På den anden side tænker jeg at det er smart at det store tv er længst væk fra sovende børn så far og mor kan se larmende film i ro og mag...
Så i virkeligheden skal vi nok have en sofa som kan opfylde både flyderkravene men også være mere "siddeagtig" nedenunder ved det store tv og så skal vi have noget madras/sækkestole/puder/hynder/tæppeagtigt flydenoget oppe ovenpå ved et mindre tv...

Jeg vil have en ny sofa... jeg overvejede i lang tid sådan en med chaiselong på, men vi skal kunne være 4 i den... plus en kat ind imellem, og den skal også kunne være nedenunder uden at fylde det hele.. den vi har nu er stor og flyderagtig, men jeg er ved at være træt af den... den har lave armlæn, som som 99E siger, er geniale til kaffekoppen, men ret så ugenial at sidde op af...
og så har jeg tænkt på det med madrasser og tæpper og den slags ovenpå... måske...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Møbler jeg ville ønske jeg aldrig havde set.

Post by aribeth »

ÅRH! det er nok alligevel den værste rædsel! :viben: :hhansen:

Så hellere sofaerne!
Raxacoricofallapatorius
Post Reply