Mundkurv til hunden??

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Mundkurv til hunden??

Post by LoneR »

Jeg synes bare du skal tage ham i snor, så du har styr på ham.
Jeg bryder mig ikke om mundkurve, og det tror jeg egentlig heller ikke hunde gør.
derudover vil du sikkert gerne have ham løs engang imellem,. og så må det handle om, at finde steder og tidspunkter, hvor du kan regne med at der ikke er andre, og når I så er der må du være på forkant med begivenhederne og sørge for at få fat i ham, så snart du spotter andre på stedet.
jeg er faktisk lidt træt af små hunde, der overfalder mine hunde, så jeg har fundet frem til at på stranden, og ved nogle naturområder kan de gå løs uden at der er andre hunde, det handler bare om at finde det rigtige tidspunkt, så mon ikke du kunne det også. så han stadig kan være lidt løs engang imellem?
Jeg ville nok heller ikke regne for meget med, at han aldrig vil bide i den hundeskov I går i ( eller hvad det nu var) - det gør han måske alligevel en dag, hvis han er så territoriebevidst, eller aggressiv eller hvad han nu er.
Nogle hunde er bare sådan. Vi andre kan sgu godt blive mugne og bande og sværge over det, men det er vel bare en del af hundelivet? Min ene hund er blevet bidt af små hunde som dine nogle gange, jeg hidser mig op over det i nuet, men i virkeligheden tager jeg det sgu ikke så tungt, medmindre de flår et øre af, men så vidt kommer det jo aldrig.
Jeg har aldrig måttet til dyrlægen, hunde har tyk hud og jeg og anden hundeejer har jo også grebet ind.
Tjaeh.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Mundkurv til hunden??

Post by LoneR »

Men det er sgu en dyr regning du har betalt - hvad var det for? Var den blevet omsyet eller hvad?
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Mundkurv til hunden??

Post by misssophie »

jeg tror også bare jeg ville nøjes med at have kræet i snor, så kan du evt. løfte ham op hvis der kommer andre hunde,- eller nå at råbe til folk at de skal holde deres hund væk fra ham.

hvis du råber "min hund bider" vil du bare opleve at 2/3 bare lader dem løbe hen til din alligevel, da de mener at hunde selv skal løse problemerne (-og at du skal betale skaden...)

jeg ville kun lade den løbe løs på steder hvor jeg kunne se langt omkring,-om der kom andre hunde... og så i hundeskoven hvis den var tom for andre hunde.

jeg er personligt selv pissetræt af folk der ikke har styr på deres løse hunde, og kunne godt finde på at rive hovedet af dem hvis deres hund overfaldt min...

så på med snoren,- og se om ikke du kan undvære mundkurven...
Misssophie
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Mundkurv til hunden??

Post by Dorte Hansen »

LoneR wrote:Men det er sgu en dyr regning du har betalt - hvad var det for? Var den blevet omsyet eller hvad?


Synes du det er dyrt at få sin hund tilset og syet for 2000 kr. om søndagen????

Jeg synes egentlig det lyder billigt..
Alene konsultationen er på ca. 1500 eller mere om søndagen...
Nu med køter-bande!
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Mundkurv til hunden??

Post by LoneR »

Øhm, nu havde jeg ikke tænkt over, at det var søndag - men jeg synes alligevel det er dyrt.
Tror da ikke jeg betaler 1500 i konsultation om søndagen - normalt betaler jeg da bare 300 i hverdagene for selve konsultationen, så 1500 er jo 500% mere. Men så dyrt er det måske i resten af landet. Eller også er det fordi at jeg er så god en kunde, at jeg altid får en masse rabat.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Mundkurv til hunden??

Post by Felis »

Kort og godt, så har du jo i følge loven, pligt til at holde kræet i snor når du ikke har den fulde kontrol over den.
Og hvis du er kommer så tæt på at han trods snor alligevel får mulighed for at bide, så skal han ud over at føres i snor også have mundkurv på

Hvis nogen udover at afkræve evt. dyrlægeregninger betalt, er sure over hunden rendte løs, så kan de melde dig og du idømmes i så fald en bøde på 1500 for overtrædelse af hundeloven.


Jeg har også et meget anstrengt forhold til folk der respektløst lader deres ustyrlige hunde rende løs.

jeg bor et godt stykke ude af en blind vej, en privat fællesvej.

Og der har folk inde fra den nærliggende landsby, der faktisk taget ikke har en skid at gøre på vejen, fået den ide, at vores vej er udlagt som rekreativt område til rulleskøjteløb, luftning af unger og at promenere med barnevogne...og værst af alt, motionering og afskidning af deres køtere, som udover at være på vejen også pisker afsted ind over markerne efter vildtet, en beboer der hører katteskrig en aften og katten der ikke kommer hjem mere fordi den sandsynligvis blev nakket den aften af en rottweiler o.s.v.


Der er ikke ret mange mennesker der er mere respektløse over for deres omgivleser end mange hundeejere
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Mundkurv til hunden??

Post by BeritH »

Jeg ville nok også holde ham i snor, hvis det var mig.

Men derudover kunne du måske med fordel kastrere ham, hvis det ikke allerede er gjort. Det kan som regel også hidse dem lidt ned.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Mundkurv til hunden??

Post by 99E »

Nu, hvor vi er ude i civilisationen (eller noget, der ligner) var vi til dyrlæge forleden...!
Den lokale dyreværnsforening får fløjet et par danske dyrlæger op ind imellem, og så kan medlemmerne af foreningen få tilset deres hunde.
Konsultationsprisen ligger på 400 kroner på en hverdag. Så hvis en dansk weekenddyrlægetakst er 1000-1500 for en konsultation, ville jeg ikke undre mig.

Ped, jeg synes det er skidt, at han er så aggressiv overfor andre hunde.
Personligt ville jeg nok få et mindre hysterisk flip, hvis Shils blev bidt af en hund, ejeren VIDSTE kunne finde på sådan noget, og ALLIGEVEL lod gå løs.
Måske kan en eller anden hundetræningsekspert komme med nogle fif til, hvordan han kan blive mindre bister og bidende - men indtil dét sker, syne sjeg du skal tage ham i snor - evt. en meget lang snor - en sporline eller longe...
Mest fordi du siger, han ikke rigtig er til at komme i kontakt med, når først hjernen klikker over i angrebsmodus.

(Jeg har selv tænkt i longebaner, fordi der her i nabolaget, vi er flyttet til, ikke UMIDDELBART er noget sted, jeg vil slippe Shils - og jeg synes det er rarest for hende, hvis hun en gang imellem kan løbe hurtigere end jeg kan, og har mulighed for at snuse rundt... Der ER et stort, åbent område, men jeg ved, hun skrider og ignorerer et ellers fint fungerende indkald, hvis der er en spændende fært...)

Mundkurv? Måske...
Men så tænker jeg lidt på, hvordan det er for den hund, der bliver angrebet - selv hvis han har mundkurv på, er det nok ikke ligefrem bygget af sjov og spas at blive overfaldet af en hysterisk terrier...

Men det første jeg tænker er altså, om ikke man kan træne den der hund til at være lidt mere lydhør i pressede situationer...

Og så i øvrigt:
smukke-ped wrote:De to gange det er sket har jeg selv med det samme sagt, at jeg betaler. Sådan er det.
Men jeg har hørt at det er normalt bare at forsvinde, fra gerningsstedet. Det synes jeg ikke om.....jeg ville da selv blive sur.

:mikkel: :mikkel: :mikkel: :mikkel:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Mundkurv til hunden??

Post by misssophie »

vi har lidt det modsatte problem hos os.

vores gør og laver udfald mod andre hunde når hun er i snor,- hun ligner en helvedeshund med børsterne oppe...

hvis hun møder hunde når hun ikke er i snor, er der intet...

så vi har faktisk mest lyst til at lade hende rende løs,- hun har indtil videre været 100% styrbar i de par år vi har haft hende,- men der er jo ikke ret mange steder hvor kræet kan rende løs lovligt...

ps. ja, vi træner på problemet...
Misssophie
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Mundkurv til hunden??

Post by Felis »

misssophie wrote:vi har lidt det modsatte problem hos os.

vores gør og laver udfald mod andre hunde når hun er i snor,- hun ligner en helvedeshund med børsterne oppe...

...



Mange hunde reagerer sådan når de er i snor.
Ikke fordi de er agressive, men fordi de er utrygge over at være begrænset af en snor og derfor reagerer med at andre skal tro de er nogen farlige nogen.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Post Reply