Mundkurv til hunden??

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Mundkurv til hunden??

Post by misssophie »

det er også vores teori.

at hun så kommer fra et sted hvor "luftning" betyder "åbn hoveddøren,- send hunden ud", forstærker jo nok at hun har været vant til at være løs, og finder det lidt svært at være i snor.
Misssophie
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Mundkurv til hunden??

Post by aribeth »

privat fællesvej... kommer posten på vejen? Er det så ikke noget med at så kan man have nok så mange ejerfornemmelser, men så må alle færdes på vejen! (jeg bor selv på privat fællesvej med stort rundt "indkørsel forbudt- adgang forbudt for uvedkommende, kun ærindekørsel tilladt"-skilt... men folk må da gerne køre herned alligevel uden det udløser en bøde eller lignende...

Nå, tilbage til emnet... en lang line og en blød mundkurv in case der kommer en løs hund...
Og så måske se om der kan slåes hul på hans "temperament" så du måske kan få fat i ham inden han kommer hen til en anden hund og så får ham i snor?!

Jeg indrømmer gerne at da jeg havde hund gik han altid løs... kom der en anden hund... løs eller ikke løs, så blev han kaldt hen og kom i snor eller gik ved siden af... men de sidste år han levede blev han sur på andre hunde... så der fik han konsekvent snoren på så snart jeg kunne se andre hunde i nærheden...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Mundkurv til hunden??

Post by 99E »

aribeth wrote:privat fællesvej... kommer posten på vejen? Er det så ikke noget med at så kan man have nok så mange ejerfornemmelser, men så må alle færdes på vejen! (jeg bor selv på privat fællesvej med stort rundt "indkørsel forbudt- adgang forbudt for uvedkommende, kun ærindekørsel tilladt"-skilt... men folk må da gerne køre herned alligevel uden det udløser en bøde eller lignende...

Jo, det er noget i den stil.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Mundkurv til hunden??

Post by 99E »

...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Mundkurv til hunden??

Post by Lena »

Jeg synes at du skal holde dig til at lufte hunden uden snor dér, hvor du kan gøre det uden at det skaber problemer....... i hundeskoven!

Fint at du betaler regningen for at få syet hundene sammen igen, men hvorfor i alverden skal de udsættes for det "traume" det er at blive overfaldet af en aggressiv hund? Det synes jeg faktisk er lidt respektløst......

Jeg ville til enhver tid vælge snor fremfor mundkurv........
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Mundkurv til hunden??

Post by Felis »

aribeth wrote:? Er det så ikke noget med at så kan man have nok så mange ejerfornemmelser, men så må alle færdes på vejen! (jeg bor selv på privat fællesvej med stort rundt "indkørsel forbudt- adgang forbudt for uvedkommende, kun ærindekørsel tilladt"-skilt... men folk må da gerne køre herned alligevel uden det udløser en bøde eller lignende...

...



Ja, folk kan sikekrt køre der uden det udløser bøder, men jeg synes så ikke der er tale om "ejerfornemmelser", fordi beboerne langs en privat vej forbeholder sig retten til at anfægte, at respektløse mennesker færdes der uden ærinde, lader deres køtere jage vildtet, tage folks katte på kattejerens egen grund, at fede, provokerende matroner med barnevogne demonstrativt stiller sig midt på kørebanen og tvinger ejerne af vejen til at holde stille når de tillader sig at bruge deres egen vej som til- og frakørselsvej...og at de samme fede matroner lærer deres yngel, når de er i stand til at klare sig uden for barnevognen, at vejen er en perfekt cykle- og rulleskøjtebane...
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Lrahbek
Posts: 83
Joined: Thu 13. Mar 2008 16:51

Re: Mundkurv til hunden??

Post by Lrahbek »

Først vil jeg jo selvfølgelig lige nævne, om du har været til kiropraktor, dyrlæge etc. for at tjekke han ikke har ondt? Hvis hunden har ondt, kan det godt gå ind og tricke at de hurtigere bider fra sig.

Min Bugsy var lidt ligesom din... Hvis han kom op at slås med en anden hanhund, så bed han sig fast og var ikke til at få fri, og derfor begyndte jeg at gå steder, hvor jeg kunne se om der kom andre hunde/mennesker hele vejen rundt, og få kontrol over ham med det samme. Enten i snor eller ved at få ham på plads.
Til sidst stolede jeg ikke på ham, og valgte derfor for 14 dage siden at give ham fred, for at være sikker på der ikke skete nogen skade på hverken mennesker eller hunde..

Jeg ville ikke byde ham at gå i snor altid eller at have mundkurv på, så umiddelbart kan jeg kun sige hav ham i snor, eller gå steder hvor du kan se om der kommer andre..
Det er et svært dilemma at stå i.. jeg kender det alt for godt...
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Mundkurv til hunden??

Post by HHansen »

Sikke et problem :tommelned:

Min vaps har lidt af det samme, hidser sig op overfor andre hunde - dog mest når hun er i snor. Det snakker vi MEGET om, og der roses og gives guffer hvis hun IKKE hidser sig op.

Når hun er løs (kun i hundeskoven) har der aldrig været noget problem, hun skælder ud og går sin vej hvis der er nogen der er dumme.

Men altså - jeg stoler ikke på hende til at hun må gå løs andre steder end i hundeskoven. Det er snor på. Og så er problemet jo ikke så stort... hun kan ikke slippe afsted med at overfalde nogen - andet end verbalt :skoer:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Mundkurv til hunden??

Post by Felis »

***Nå, men jeg må gerne have mine hunde løse på stranden efter 1 oktober**

Øhh ja, men det er sgu med det forbehold, at du har dem under fuld kontrol hele tiden...ellers skal de holdes i snor.

Og så er jeg sikekr på du har fået det med erstatningen galt i halsen :linski:
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Mundkurv til hunden??

Post by LoneR »

Det står der da ikke noget om i hundeloven - der står bare, at hunde må gå løse på stranden i den angivne periode.
Der hvor man skal have fuld kontrol, det er når man færdes med dem i byer, hvor de også gerne må gå løse - hvis der er fuld kontrol.
Som om man nogensinde kan have fuld kontrol......

Det er egentlig sjovt: jeg blir selv sur på de her småhundejere, når deres hunde er dumme - men alligevel kan jeg ikke rigtig hidse mig op over Peds hunde. Dobbeltmoralsk - det er hvad man er.
Eller også er det fordi, at hvis jeg havde mødt Ped og hendes hunde, så havde jeg nok sagt det ene og det andet, men så havde det også sluttet der.
Hvad fanden - min hund prøvede at drukne en Jack engang - hvem er jeg, at jeg skal hidse mig op?
Post Reply