Mundkurv til hunden??

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Mundkurv til hunden??

Post by Gry »

Dét forstår jeg ikke helt.

Hvorfor er det hun mener det er bedst at melde det? "Melder" historien noget om det? Jeg ville nemlig sagtens kunne forstå det hvis det var fordi det handlede om forsikringen at hun skulle lave en officiel anmeldelse for at få dækket udgifter og sådan noget. Men det lyder jo næsten til at det faktisk er omvendt, at hun får mindre ud af det?

Kan det ikke få ret store konsekvenser for dig at have sådan en "kamphunde" anmeldelse på halsen? (skrevet med et glimt i øjet). Kan du ende op med at politiet står og banker på og vil have hunden med til aflivning?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Mundkurv til hunden??

Post by Gry »

Av!

Det er satme da også en slags penge :(

Men ja...måske du skulle overveje det der med mundkurven sådan helt seriøst. Nu er det jo ikke første gang det sker.

Havde dine pelskræ nogensinde været menneske-agressive? Eller var det kun overfor andre hunde?

Jeg har lige set det der "det er mig eller hunden" med hende Victoria idag. Jeg synes hun er enormt dygtig. Til gengæld synes jeg godt nok det er farligt med de der hundeflokke hun ind i mellem kommer hjem til hvor det nærmest bliver leet af at de bider i folks bukser eller bider dem i sko/støvler eller i hænderne fordi der ofte er tale om Chihuahuaér og folk åbenbart har sådan en holdning der hedder sig at bare fordi man ikke dør på sekundet af en lille hunds bid, så er det mere acceptabelt. Jeg synes det er skræmmende.

Jeg ville personligt ikke have lyst til at have en hund der var agressiv over for mennesker eller andre hunde. Jeg ville også blive ekstremt rasende hvis min hund (eller jeg selv eller børn eller andre jeg gik med) blev overfaldet af en "vild" hund hvor folk ikke kunne styre den.

Jeg vil sige - og det skal tages med forbehold for at jeg ikke er hunde-ejer og ikke har et nært-nært forhold til hunde og hvordan de er og træning osv - at du skal have mundkurv på indtil den negative reaktion er enten trænet væk hvis det kan lade sig gøre, eller at den ikke skal løbe løs overhoved hvor der er risiko for at støde på andre mennesker og deres hunde. Jeg synes ikke det andet er ansvarligt. Som du selv skriver så er det jo sket før, og det lader jo ikke til at det er noget der forsvinder af sig selv. Og ja så ligger ansvaret jo altså hos dig som ejer af hunden. I min verden er det ikke en løsning at der bliver trukket på skuldrende og at pungen bare bliver hevet op hver gang der sker noget. Det fjerner man jo ikke problemet af.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Mundkurv til hunden??

Post by LoneR »

Jeg synes hende der Victoria er enormt åndssvag.

Nu må du sgu lige spænde hjelmen en smule, Ped, og ikke lade dig indfange af folks idiotier: du skal da for fanden ikke betale 16.000 for at have ladet dine hunde gå uden snor på stranden - sådan gør vi altså ikke på Lolland og Falster. Vi har en strand, hvor der altid går løse hunde hele året, men hvor vi tager dem lidt i snor, hvis der "kommer fremmede".
Vi har også en sti langs fjorden, hvor hele byen lufter deres hunde løse, og sommetider får nogle en skramme - og der er både Amstaffs, og andre "kamphunde" - men det er som regel de små hunde, der er dumme og så skaber vi os lidt allesammen, og sladrer lidt - men der er sgu da ikke nogen, der kræver erstatninger?
Og fordi vi er gode til at have løse hunde i denne her by, så er der også meget sjældent alvorlige problemer.
Igår mødte jeg en gammel vissen kone på ca 197 år med en chihuahua med et Napoleonskompleks - ej, hvor han skabte sig, men konen - hun sagde: kan han ikke få lov at lege med dine hunde, det er jo bare det han vil. Og han havde da nået at bide min hanhund lidt i skindet. Men så legede de lidt, mens jeg tænkte: jamen for fanden, når de gamle fatter det, hvad er det så vi andre har glemt?
Alt var idelig lykke, efter at Napoleon havde fået lov at skabe sig - og mine hunde?
Ja, de er jo vant til killingen. Så sådan en lille pishund vælter jo ikke deres dag. Den kan de da godt orke. Iøvrigt er deres fælles bedste ven en kæmpe "kamphund" - Kurt.
Hunde har tænder - og de bruger dem. Sådan er hundelivet.

NU skal du ikke blive blødsøden, Ped, og betale. Frem med fanerne for hundes rettigheder!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Mundkurv til hunden??

Post by Lena »

smukke-ped wrote:Nej for søren da, han er den blødeste og mildeste babydreng....der er og har aldrig været noget, i forhold til Stoffer og mennesker.....aldrig. Han er så mild og forsigtig....han vil rigtig gerne putte og nusse.

Korrekt, han har bidt en gang før. Det går ikke bare over. Jeg ved at han kan finde på det, og det har jeg ikke i sinde at lade ske igen.

Men jeg har heller ikke tænkt mig at tæve hunden fra sans og samling, det tror jeg ikke hjælper, vi har aldrig brugt den måde at straffe på, og efter som jeg ikke tror at regulær opdragelse, hjælper en skid på en hund som ham, når han bliver ophidset, så vil jeg søge at undgå, at bringe ham i situationer hvor det kan ske. Det er mit ansvar som hundeejer at det er sådan. Jeg har ikke kontrol over ham, når det sker.

Jeg går i stykker inden i, ved tanken om at han skal aflives.....jeg har været så ked af det i dag....så det tør jeg ikke lade ske igen. Jeg forstår til fulde, at damen også er ked af at hendes hund fik en rift....det er altså ikke sjovt, når dyrene kommer til skade.



Respekt!!
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Mundkurv til hunden??

Post by LoneR »

Ej, hold da op Ped, du kan jo få selv mig til at vræle.
Din hund er en ældre herre, der gerne vil markere sig. Sådan er det altså at være hund - hunde vil have hieraki, de aner intet om retfærdighed. Se en film om ulve, det er helt det samme.
Han skal da ikke umotiveret bide andre hunde, hvis han gør det, uden at markere først, så må du hjælpe ham, ved fx at sørge for, at han ikke kommer i situationen. Fx ved at tage ham i snor.
Har han markerer, så er det egentlig de fremmede hunde, der er dårlige til hundesprog. Den kan du nok ikke bruge i retten, men det kan måske trøste dig selv, og få dig til at tænke, at hunden gør det rigtige.
En gammel hund får særheder, de kan mærke at de mister herredømme og dominans - det reagerer de på.
Hjælp ham ved, at han ikke bliver konfronteret - men husk nu, at han bare reagerer efter sin natur, og der ikke er noget usædvanligt ved det. En gammel hanhund ved, at den taber terræn til de yngre - den bliver mere bidsk i en periode.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Mundkurv til hunden??

Post by Gry »

Erhm? Hvorfor er hun åndssvag?

Og jeg forstår ikke helt den med hundes rettigheder? Det må vel være ALLE hundes rettigheder, også til ikke at blive bidt? Er det ikke meget fair at man skal punge ud hvis man bryder loven? XD

Jeg tror ikke at vi andre har glemt noget. at de gamle kender deres hund er jo hvad det være vil. Jeg har været hundelufter og har gået med store hunde. Et enormt blandingsskrummel. Jeg har også gået med en dobermann og en rundkørsel der var blevet reddet fra make-up forskning. Og så et par tæppetissere. Jeg kunne helt ærligt ikke have drømt om at lade dem rende fri hvis de bed andre. Det synes jeg er dybt uansvarligt, og jeg kan ikke rigtigt sætte mig ind i den der tankegang der hedder sig at "det må man tage med". Hvorfor i al verden må man det? Mine katte flår mig da heller ikke til blods fordi de har klør? Det ville jeg da på ingen måde finde mig i?

Der er da heller ikke nogen herinde (eller det tvivler jeg da kraftigt på) der ville finde sig i at deres heste bed eller sparkede dem når de skulle hentes på fold eller have saddel på eller sådan noget? Jeg kan slet ikke se argumentationen for at det skulle være okay. Det er slet slet ikke okay i min verden. Det er muligt jeg er for civiliseret XD
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Mundkurv til hunden??

Post by Gry »

smukke-ped wrote:Nej for søren da, han er den blødeste og mildeste babydreng....der er og har aldrig været noget, i forhold til Stoffer og mennesker.....aldrig. Han er så mild og forsigtig....han vil rigtig gerne putte og nusse.

Korrekt, han har bidt en gang før. Det går ikke bare over. Jeg ved at han kan finde på det, og det har jeg ikke i sinde at lade ske igen.

Men jeg har heller ikke tænkt mig at tæve hunden fra sans og samling, det tror jeg ikke hjælper, vi har aldrig brugt den måde at straffe på, og efter som jeg ikke tror at regulær opdragelse, hjælper en skid på en hund som ham, når han bliver ophidset, så vil jeg søge at undgå, at bringe ham i situationer hvor det kan ske. Det er mit ansvar som hundeejer at det er sådan. Jeg har ikke kontrol over ham, når det sker.

Jeg går i stykker inden i, ved tanken om at han skal aflives.....jeg har været så ked af det i dag....så det tør jeg ikke lade ske igen. Jeg forstår til fulde, at damen også er ked af at hendes hund fik en rift....det er altså ikke sjovt, når dyrene kommer til skade.


*kram*

Det er jeg glad for - at han er god mod mennesker og er et puttehoved :)
Nej tæv er sgu ikke vejen frem. Det tror jeg ikke på overhoved. Hverken til mennesker eller dyr. Det skaber bare anspændte stress-situationer og grobund for endnu mere agression, som man så risikere eksplodere i hjemmet også. Jeg tænkte bare på om man kunne prøve noget træning (sådan uden at kende ham eller vide hvad der ellers er sket).

Det er på ingen måde sjovt når dyr kommer til skade. Men ja det kan fandme heller ikke være sjovt at stå i den anden ende og have den bidende part. Kunne du ikke bruge sådan en mundkurv? Der er jo nogle der er nærmest uhm...et "bur" over munden men hvor de ikke er snørret totalt til. Hvis det kun er i få situationer der kammes over, og det "kun" er på andre hunde, så er vi ikke ude i at man "behøver" tale om aflivning. Jeg læste det bare som at det var sket rigtig mange gange og at der lidt var en ligegyldig holdning omkring det. Det var derfor jeg skrev sådan lidt kontant :( Det vil jeg godt undskylde. Det var ikke meningen at gøre en i forvejen svær situation hårdere. Jeg er ked af hvis jeg fik skrevet noget kællinge-agtigt :(

Må man se et billede af Stoffer? Nu har man jo hørt om ham så man bliver en smule nysgerrig omkring hvordan han ser ud, for at sætte ansigt på den lille ballademager :)
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Mundkurv til hunden??

Post by Felis »

LoneR wrote:Det står der da ikke noget om i hundeloven - der står bare, at hunde må gå løse på stranden i den angivne periode.
Der hvor man skal have fuld kontrol, det er når man færdes med dem i byer, hvor de også gerne må gå løse - hvis der er fuld kontrol.
Som om man nogensinde kan have fuld kontrol......

?


Ikke korrekt. Som hovedregel må en hund aldrig gå løs nogen steder medmindre den er under fuldt herredømme og jo, det skal man have, og kan også hvis hunden er ordentligt opdraget.. altså fuld kontrol over hunden.


jvf Hundeloven må hunde færdes løse på stranden i perioden 1/10 - 31/3, men kun hvis den er under fuldt herredømme.

Det er i øvrigt altid en betingelse for at en hund må gå løs, at den er under fuldt herredømme...Samme regler om at hunde skal være under fuldt herredømme gælder også i hundeskove, hvor de heller ikke må rende løs såfremt de ikke kan kaldes på plads,

**"Fuldt herredømme" betyder, at hundeføreren kan standse hunden, hvis den fx angriber andre dyr og mennesker. Det betyder helt bogstaveligt, at hunden skal have tæt kontakt til føreren og ikke må genere andre gæster, hunde eller det vilde dyreliv, fx ved at true eller løbe efter dem. Hunde som ikke fx prompte kommer på kald skal derfor føres i snor eller holdes ved fod. Det er som udgangspunkt hundeføreren, som har ansvaret for at undgå konflikter.**

http://www.naturstyrelsen.dk/Naturoplev ... tiv/Hunde/
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Mundkurv til hunden??

Post by Gry »

Tyk hundemavse!
Årh! XD

ja han er sguda lidt en puttegøj! Jeg har godt nok også haft savnet mine pelskræ. De kommer også og sover og putter med mig hele tiden nu hvo de er hjemme igen. Det er så dejligt!
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Mundkurv til hunden??

Post by KatieKat »

Du godeste Ped... Havde jeg vidst at det var sådan nogen morderiske dræberhunde du holder dig havde jeg da ikke turde sove i arm med dem begge to da jeg besøgte jer.

Synd for den hund der blev hapset, men jeg er glad for at du tager dine forholdsregler så der ikke er nogen risiko for at der kommer nogen og kræver død og ødelæggelse over de søde små. :elsk:
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Post Reply