Det ridende politi...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Det ridende politi...

Post by Intunia »

Ja, det ridende politi i København skal nedlægges for at spare i budgettet.
Det er der så noget ridende politi, der demonstrerer imod.
Jeg hørte i den forbindelse en rytter udtale, at hun personligt havde set at hestene "SORTEREDE FOLK I GRUPPER!"
Hvad siger i til den?
Og hvad mener i om det der ridende politi?
bla bla bla
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Det ridende politi...

Post by Gry »

Jeg synes det har en vis charme at se politi til hest.

til gengæld kan jeg også godt se hvis det koster mindre at have politi på cykel end til hest. I foder og arbejdstimer osv. Jeg synes det er ærgeligt det kommer til at mangle, men jeg kan nok godt forstå argumentet.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Det ridende politi...

Post by aribeth »

Jeg tænker at det koster mere end nødvendigt.... De penge kunne nok gives bedre ud...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Det ridende politi...

Post by Anja »

Nødvendigt og nødvendigt... I kroner og ører, nej.

Når det så er sagt så bor jeg i et område hvor politiet ikke er så velset, her har det faktisk en rigtig god virkning at de kommer til hest, der kommer en naturligt samtale og ungerne er vilde med at klappe dyrene.

På den måde giver det jo god mening med det ridende politi, jeg har aldrig set dem udføre noget "nyttigt" altså ingen heste i demonstrationer, razziaer eller galoperende efter bankrøvere i indre by :heidio:

På den anden side er det jo guld værd at folk lægger aggressiviteten ned i posen når det ridende politi kommer.

Hvis man kan eliminere hestene og bruge pengene på at uddanne politiet bedre, så kan jeg godt leve uden det ridende politi.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Det ridende politi...

Post by Intunia »

Jeg studsede mest over den udtalelse og argument
Jeg har personligt set at hestene "SORTERE FOLK I GRUPPER!


Og tænkte først ahhh, er det ikke at tillægge hestene voldsomt overdrevne evner.
Eller... nå ja i cattlepenning bliver dyrene selvfølgelig trænet i at sortere køer, men hvad skulle politihestene sortere efter ? Og sådan helt af sig selv?
:hhansen:
bla bla bla
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Det ridende politi...

Post by aribeth »

alle ved da at heste kan se forskel på onde og gode mennesker... hesten holder bare det der spejl som alle heste ejer op for folk og så kan de se om de skal gå til højre eller venstre...!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Det ridende politi...

Post by Anja »

Jeg forstår ikke den udtalelse...
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Det ridende politi...

Post by Intunia »

Jeg forstår det heller ikke...
bla bla bla
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Det ridende politi...

Post by CXEC »

Det lyder som sort tale.

Jeg syens det er ærgerligt, at skulle undvære det ridende politi. Men den økonomiske post er ikke ubetydelig. Kan blot ønske mig, at det genoptages når der er kommet bedre skub i sagerne.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply