Det er ikke kun mænd, der er nogle klamme svin...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Det er ikke kun mænd, der er nogle klamme svin...

Post by Gry »

Jeg kan godt lide det amerikanske udtryk for det passer rigtig godt her.

Predator.

Der er ikke engang tale om konceptet pædofili i min verden, det er simpelthen en predator.

Der er tale om manipulation. Mænd med unge piger gør det samme. De luller dem ind i "forhold" og det er jo "kærlighed" og de vil jo selv, osv osv osv. Der er tale om et voksent menneske der udnytter børn. Man kan sgu sagtens være forsvarsløs som teenager. Ej jeg synes virkelig det er ulækkert.

Jeg sidestiller det med hjernevask. Folk der er med i sekter eller kulte. De har også en leder der ikke tænker på deres bedste, men udnytter dem efter eget forgodtbefindende. Jeg har set mange programmer med unge piger der er blevet misbrugt af ældre mænd der har fået dem til at tro de ville og først lang tid efter er det gået op for dem hvor psykisk og fysisk de er blevet voldtaget. Det er præcis det samme med drenge da.

Det er muligt der har været stiv dolk. det betyder satme da ikke der ikke har været tale om udnyttelse, manipulation og psykisk pres. og hvis de her unge har været unge med svag psyke...så har de jo været perfekt "plukke-modne".

Nej fyh for pokker. Det giver mig mega dårlig smag i munden bare at tænke over. Adrk...
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Det er ikke kun mænd, der er nogle klamme svin...

Post by 99E »

Gry Gressbakken wrote:Det er muligt der har været stiv dolk. det betyder satme da ikke der ikke har været tale om udnyttelse, manipulation og psykisk pres. og hvis de her unge har været unge med svag psyke...så har de jo været perfekt "plukke-modne".

Præcis... :peg:

smukke-ped wrote:Det er så meget forkert at udnytte sine elever, uanset hvor gamle de er.

Ja...
Jeg tror ikke, man skal være blind for, at selv "voksne" kan lade sig forblænde af en lærer - og som lærer/underviser/autoritetsperson synes jeg, man har et særligt ansvar for at være sikker på, man ikke får rodet sine elever ind i noget.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Det er ikke kun mænd, der er nogle klamme svin...

Post by Felis »

Citat:

**Den 29-årige pædagog, som stod tiltalt for at have dyrket sex med to unge klienter på Oustruplund ved Kjellerup, er blevet straffet med fem måneders fængsel for sine forbrydelser.

Det har byretten i Randers netop offentliggjort.

Den lange fængselsstraf blev gjort betinget med en prøvetid på et år. Kvinden skal altså kun i fængsel, hvis hun i den periode måtte begå noget tilsvarende kriminelt.

Hun skal udføre 100 timers samfundstjeneste. Og så er hun blevet frakendt retten til at virke som pædagog i fem år.***


http://www.mja.dk/artikel.php?node_id=1 ... p_historie
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Det er ikke kun mænd, der er nogle klamme svin...

Post by Gry »

Kæft det er da godt nok en ussel straf synes jeg :(
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Det er ikke kun mænd, der er nogle klamme svin...

Post by MetteboDeluxe »

Gry Gressbakken wrote:Kæft det er da godt nok en ussel straf synes jeg :(

Svært at sige ud fra de få oplysninger vi har, syntes jeg. Men hendes karrie er da ødelagt. Det er vel også en straf.
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Det er ikke kun mænd, der er nogle klamme svin...

Post by aribeth »

Hvorfor er det en ussel straf?!

Jeg synes den lyder rimelig fornuftig... der er ikke tale om voldtægter eller tvangssex eller hvad vi skal kalde det...
Raxacoricofallapatorius
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Det er ikke kun mænd, der er nogle klamme svin...

Post by Felis »

Gry Gressbakken wrote:Kæft det er da godt nok en ussel straf synes jeg :(



Det synes jeg så ikke.

Sådan sammenlignet set er der flere der har været skyld i dødsfald, f.eks. ved at køre hasarderet, der ikke får så hård en straf..

Sådan ret beset er det eneste hun har gjort, at fornøje sig med et par unge fyre, som sikkert ikke har været uvillige, men måske derimod været noget stolte over, at kunne få lov at K***** en meget ældre kvinde, who knows :linski:
Og har de taget skade af det?....det tror jeg ikke på

Dommen skal i mine øjne alene ses som en straf for, at hun i kraft af sit job gik over stregen og ikke for misbrug, som det ville det have været såfremt de unge mænd var under den kriminelel lavalder eller grundet sygdom eller handicap havde været ude af stand til at sige fra.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Det er ikke kun mænd, der er nogle klamme svin...

Post by 99E »

Gry Gressbakken wrote:Kæft det er da godt nok en ussel straf synes jeg :(

Jeg synes, den skal sammenlignes med om en mand ville have fået en tilsvarende straf for sex med unge piger i samme situation.
Og jeg her ikke helt styr på hvad retspraksis er i den sammenhæng. Jeg gider heller ikke slå det op lige nu...

Felis wrote:Og har de taget skade af det?....det tror jeg ikke på

Hvorfor ikke?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Det er ikke kun mænd, der er nogle klamme svin...

Post by aribeth »

Jeg tror da egentlig det forvrænger i forvejen fucked-up unges billede af voksne mennesker der skal "passe på dem" når de dyrker sex med dem...

Til dommen... anklagen var ikke sexuel krænkelse var det?! Derfor lyder det til at være en korrekt dom...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Det er ikke kun mænd, der er nogle klamme svin...

Post by 99E »

aribeth wrote:Jeg tror da egentlig det forvrænger i forvejen fucked-up unges billede af voksne mennesker der skal "passe på dem" når de dyrker sex med dem...

Præcis... Det handler om, at de her unge(r) i forvejen har nogle dybt forstyrrede grænser, har svært ved personlig grænsesætning og har svært ved at indgå i "normale" relationer". Det har man så, fra det offentliges side, besluttet at forsøge at rette op på ved at placere dem i et miljøterapeutisk socialpædagogisk tilbud. Det er noget, der koster kassen. En af de unge har været (men var ikke længere, da jeg stoppede på institutionen) en af dem, man har hørt om, der koster halvanden million om året, fordi han har boet alene med 2 pædagoger "på" i døgndrift.

Ofte har de været udsat for massive svigt og/eller misbrug (også seksuelt misbrug) som små (ofte i hjemmet).
Ofte har de selv udviklet misbrug (typisk af hash og alkohol) som en måde at håndtere deres liv på.
Mange af dem har massive problemer med aggression, voldelig adfærd, grænseoverskridende adfærd og har i forvejen seksuelt problematisk opførsel.
På mange måder KAN de faktisk karakteriseres som "have svært ved at sige fra". De har næsten alle sammen psykiatriske diagnoser. Massiv og stærkt handicappende ADHD er i den lette ende på sådan en institution.

Mens jeg arbejdede der blev et par af de unge dømt for seksuel omgang med mindreårige (den ene dog en mild dom, fordi han var 17 og hans kæreste var 12... - den anden for misbrug af en yngre søskende...), nogle stykker reddede sig en voldsdom eller en ungdomssanktion, typisk på baggrund af manglende impulsstyring.

Institutionen var et fantastisk sted at arbejde (det meste af tiden, træerne vokser ikke ind i himlen), og det er nogle sindssygt søde unger i al deres fucked up-hed.
For det er ikke fordi de er lost cases (alle sammen). Men der skal arbejdes hårdt og intensivt for at de her mennesker kommer til at kunne bidrage til samfundet og have et godt liv. Og det er både personale og elever, der skal arbejde hårdt.
Alle de her "fuldstændigt fucked up" unger har nogen de elsker. De har alle sammen noget, de vil. De har alle sammen et ønske om at få et godt liv. De har alle sammen nogen, de vil forsvare med næb og kløer (desværre har de ikke altid forståelsen for, det er bedst at klappe hesten og tage den med ro).
Og de vokser alle sammen, når "deres" voksne (og de får en vis "ejerfornemmelse" overfor de voksne, der er om dem) VIL dem og holder af dem og ikke bare giver op.

Til gengæld har jeg også set, first hand, hvor meget de bliver sat tilbage, hvor meget arbejde der "spildes" når de igen bliver svigtet.
Hvor hårdt det er, når deres forældre igen svigter dem.
Hvor hårdt det er, når der igen er en voksen, der ikke holder hvad de lover.
Og det er det, den her sag handler om for mig.
Der er en voksen, der ikke har været voksen nok. Som ikke har levet op til sit ansvar. Som har svigtet elever, forældre, kolleger, ledelse... Os alle sammen.
Som har svigtet os alle sammen, også jer, der "ikke har noget med det at gøre".

Så jeg er glad for, pædagogen ikke må arbejde med unge under 18 de næste 5 år.
(Jeg håber, det også får konsekvenser for hendes fritid ifm. rideskole/klub.)
Jeg er glad for, det får konsekvenser for hendes karriere.
Jeg er fuldstændigt ligeglad med, om det har private konsekvenser for hende - jeg har ikke ondt af, hvis hendes mand og børn smutter.
Faktisk kan jeg ikke forstå, hvis manden IKKE skrider...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply