Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by xtiny »

Nu, det er oktober og sådan...
Jeg lægger ud:
Jeg er (omsider!) ved at læse "Good Omens" af Gaiman og Pratchett, den minder mig mest om Pratchett (især "Eric" og faktisk "Tiffany Aching").
Jeg har lige læst "Dandy" af Guillou, jeg ved ikke... Men da jeg også havde læst "Brobyggerne", så måtte jeg have mere... (Derfor læser jeg aldrig serier, når de er nye, man sidder som en fugleunge med åbent gab: Hvornår kommer, der mere?!). De er lidt "Altmodisch" i stilen, og Guillou HAR ikke læst på ingeniørstoffet, nær nok.

Nå, også har jeg også lige læst "Only you can save mankind"- som jeg IKKE har læst før, og "Johnny & the Bomb" venter. Den har jeg læst før, men det var på dansk og længe siden. (Også P'Terry :minna: )

Og bagefter venter "Flowers for Algernon", som jeg mener, jeg har læst engang for megetlænge siden. Det er muligvis den kortere SciFi-novelle, jeg har læst.

Her: køber jeg billige engelske (brugte og nye) bøger: http://www.alibris.co.uk/
Fragten er det dyreste! -heavy
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by 99E »

Åhh, jeg elsker altså Good Omens...

Lige for tiden er jeg mest i humør til at genlæse gamle kendinge - så den står på Pratchett i forholdsvis uhæmmede mængder - og lidt Tolkien.
Jeg er lige blevet færdig med The Truth og er nu i gang med Going Postal.

Svigermor prøver at overtale mig til at læse "Profeterne i Evighedsfjorden", men jeg er ikke helt tændt på ideen.
Heldigvis kan den lånes på ereolen, så det er nok dér den ender med at komme fra, hvis det bliver aktuelt.

Ellers tror jeg de næste bøger, jeg læser, bliver noget Raymond E. Feist.

På Lydbogsfronten:
The Riftwar Saga af Raymond E. Feist er færdiglyttet, og jeg er i gang med Inkheart-trilogien af Cornelia Funke.

Jeg skal helt klart lige overveje, om der skal handles (eller lånes) en ekstra ebog eller to inden vi skal tilbringe et døgn ombord på en krigskajak, der skal sejle os til Nuuk (i stormvejr) på mandag...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by Stimata Doamna »

Jeg tror, at jeg vil snuppe en omgang Hitchhiker's Guide som lydbog (igen).

Jeg læser en Mankell-krimi. Den er eddermame langsom i optrækket, så langsom at jeg er på nippet til at opgive. Den bliver evt. afløst af Dan Ariels The Upside of Irrationality.

Jeg overvejer at finde en bog om teenagepsykologi. Så jeg kan lære at forstå og omgås en mellemleder på jobbet, der er i en periode af teenagetrods. Måske på tide, hvis han skal nå det, inden han fylder 60...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by Felis »

Først på ugen anskaffede jeg mig en E-boglæser...og jeg er vild med den allerede :elsk:

Virkelig genial opfindelse, som med muligheden for at låne mange bøger via biblioteket helt sikkert kommer til at spare mig en del penge til bogindkøb :katiekat:

Så jeg har læst denne her:

http://krimisiden.dk/content.php?page=b ... alue=12683

Hurtig læst, spændende, let læseligt sprog :askepot:

Og denne her:


http://www.litteratursiden.dk/anmeldels ... -fjelstrup

Lille nem sag på lidt over 100 sider..nok ikke noget jeg normalt ville have valgt at læse, men nu var den med på e-boglæseren..(sammen med to andre danske bøger og så en hel masse gamle engelske klassikere på flere sprog...(nogen af dem på polsk og italiensk, de bliver nok ikke læst)

Og denne her:

http://www.g.dk/bog/at-overleve-med-en- ... 8712046370

Lidt fesen historie, synes jeg...hun vil gerne have bogen til at fremstå som et værk der kan **kan hjælpe andre, der har en alkoholiker tæt inde på livet, så de hurtigere begynder at tage vare på sig selv**

Men jeg synes mere det bare bliver en beskrivelse af en dysfunktionel familie, hvor man hele tiden sidder tilbage med fornemmelsen af....Jamen hvorfor fanden forlod hun ham ikke..hvorfor fandt hun sig i det..og hvorfor føler nogen trang til at oprulle deres privatliv på den måde.
Jeg mener, de involverede personer har jo ikke været i tvivl om hvordan det stod til i familien Ilse & Jakob Haugaard...og det har da også været fremme at manden havde et problem..hvorfor skal nogen så længe efter have mange af detaljerne :tommelned:


Og så er jeg begyndt på denne her:
http://www.g.dk/bog/mit-liv-i-thylejren ... 8792573445
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by Felis »

Altså helt ærligt...sådan noget PIS...hvorfor er det lige, at links bliver ødelagt når man redigerer et indlæg ..ØVØVØVØVØV
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by 99E »

Felis wrote:Først på ugen anskaffede jeg mig en E-boglæser...og jeg er vild med den allerede :elsk:

E-bogslæsere er smarte. Jeg bruger iPad eller iPhone til at læse på - men mest iPad.

Egentlig irriterer det mig lidt - jeg kan rigtig godt lide papirbøger. Rigtig godt.
Og inde i mit hovede kan jeg slet ikke forestille mig ikke at have reol efter reol med papirbøger.
Men e-bøger er såååå meget nemmere at have med at gøre. Nemmere at have med rundt, nemmere at pakke ned når man skal flytte, nemmere at have med på ferie. Desværre ikke så nemme at låne ud.

Men lige nu - hvor alle vores ting igenigen er pakket i en container for at blive sejlet steder hen...
Er jeg glad for, jeg ikke skal slæbe på papirbøger til 2-4 ugers forbrug...

Felis wrote:Altså helt ærligt...sådan noget PIS...hvorfor er det lige, at links bliver ødelagt når man redigerer et indlæg ..ØVØVØVØVØV

Det er sikkert fordi de blev automatisk genererede uden at du satte linkkode ind før og efter.
Især med lange links er det altid "sikrest" at klipse den der [...url...]-dims om.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by udlandet »

Stimata Doamna wrote:Jeg tror, at jeg vil snuppe en omgang Hitchhiker's Guide som lydbog (igen).

Jeg læser en Mankell-krimi. Den er eddermame langsom i optrækket, så langsom at jeg er på nippet til at opgive. Den bliver evt. afløst af Dan Ariels The Upside of Irrationality.

Jeg overvejer at finde en bog om teenagepsykologi. Så jeg kan lære at forstå og omgås en mellemleder på jobbet, der er i en periode af teenagetrods. Måske på tide, hvis han skal nå det, inden han fylder 60...

Visse Mankell er tunge, men jeg syntes de er sjove at läse fordi de fleste er lokale for mig.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by Stimata Doamna »

Umiddelbart virker det mere fredeligt i Ystad end i Midsomer, hvor Barnaby huserer. I hvert fald så længe Wallander er i bogform - tv-versionen er der lidt mere tjubang i.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by Godzilla »

Hvilke e-boglæsere har i erfaring med?

Jeg har forsøgt at læse på min Samsung men det er for småt så jeg har overvejet en anden løsning.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by 99E »

Jeg kom til at logge på ereolen.dk her i går...
Så nu er der dømt Dennis Jürgensen i rå mængder!

Tip: På iBook Store er nogle af hans seriers FØRSTE bind lige nu gratis. Bl.a. første del af Krøniker fra Kvæhl og den der bøvl-med-bandagerne-serie!

Godzilla wrote:Hvilke e-boglæsere har i erfaring med?

Jeg har kun læst på mine iDimser.
Men Katiekat har en Ko... Kobi? Ko-noget...? Kobo-et-eller-andet. Kobo Touch, vistnok.

Generelt kan jeg sige:
De ebogslæsere, der IKKE er baggrundsbelyste er lidt "blidere" for øjnene på nogle måder, synes nogle - men har den ulempe, at man selv skal sørge for LYS. Til gengæld kan de bruges i solskin.
Baggrundsbelyste dimser har den fordel, at de har lyset "indbygget" og dermed kan bruges også i mørke (vi er især glade for, de kan bruges selvom vi ikke har gidet sætte læselamperne op ved sofaen...) - men kan være mindre gode i skarpt solskin...

Jeg synes altid det er bedst at have noget, der kan læse så mange fil-varianter som muligt.
Epub og pdf er for mig at se minimumskrav - og så ville jeg aldrig anbefale en dansker at købe en læser, der IKKE virker med ereolen.dk og lignende større danske udbydere.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply