Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by Felis »

Godzilla wrote:Hvilke e-boglæsere har i erfaring med?

Jeg har forsøgt at læse på min Samsung men det er for småt så jeg har overvejet en anden løsning.



Jeg har ikke så meget forstand på det og vidste ikke om det var noget for mig, så jeg købte bare den billigste jeg lige kunne finde og som kan håndtere koderne på e-reolens udlånsbøger.


http://www.wupti.com/Produkter/Computer ... cAodYkgAcQ

Jeg snes den er udmærket, skærmen er faktisk større end jeg lige forestillede mig..og der er forskellige skriftstørrelser man kan indstille den på.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by Pia »

Jeg læser stadig krimier i stor stil, både på iPad og efter jeg fandt ud af mit arbejde har et ret godt voksenbibliotek, læser jeg også alm. Bøger igen.

Pt. Er det Jo Nesby, Kirstin Slaughter og den slags.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by CXEC »

Jeg læste med stor glæde Fall of giants. Follett skrev også, som nogen ved Pillars of the earth og world without end. Fantastisk skrevet. Har læst en del af Philippa Gregorys bøger om Tudor England, ved ikke om det er korrekt betegnet, men altså de der år med magtkampe om hvem der skulle arve tronen og aristokrati og så videre.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by BeritH »

Pia wrote:Jeg læser stadig krimier i stor stil, både på iPad og efter jeg fandt ud af mit arbejde har et ret godt voksenbibliotek, læser jeg også alm. Bøger igen.

Pt. Er det Jo Nesby, Kirstin Slaughter og den slags.


Jeg er også blevet ret vild med Jo Nesbø, mens jeg har lidt svært ved at komme igang med Karin Slaughter.

Ellers skal jeg have læst Chris Carters sidste bog Stalkeren :-)

Berit
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Kikærten
Posts: 164
Joined: Tue 4. Mar 2008 12:37

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by Kikærten »

Gøgereden af Ken Kesey.

Filmen er afsindig god, men bogen er himmelsk, vidunderlig, skræmmende og uhyggelig på én gang - og om muligt endnu bedre end filmen.


Ditte Menneskebarn af Martin Andersen Nexø.

Selvom den har næsten 100 år på bagen, så er den gribende. Har aldrig tudet så meget før over en bog.
Små gule der kan og vil
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by Godzilla »

Prøvede at læse noget Shakespeare på tlf. Programmet, Riidr" fungerer godt, men stadig lidt for anstrengende for øjnene. Jeg får hovedpine.

P.t. har jeg ikke råd til devices så jeg bladrer i papirbøger og hører lydbøger.

Jeg læser/hører: Idioten, Hamlet, Fifty Shades, Rebus, Sedaris og Sherlock Holmes.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by xtiny »

"Flowers for Algernon"- var ikke det, jeg troede, omend linien overordnet var klar. Den var, en tankevækkende bog...
Kan anbefales.
(Der er i bakspejlet med den viden, vi nu har om phenylketonuri mv en del ting, der skurrer), men bogen er god.

Nu ved jeg ikke, hvad jeg skal læse. (Der er mange på listen, men først efter den 31. :aribeth: -cookie til bestilling!) Jeg må nok på loftet.

Hence Good Omens- måske VAR det en forudsigelse: Ved anden gennemlæsning, skete der en ulykke med bruseren. Så den ser nu meget badet :viben: og læst ud..
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by LoneR »

Jeg har netop læst en artikel om, at læsning på smartphones, tablets og bærbare i sengen skaber søvnløshed, pga påvirkning af søvnhormonet.
Så hvis man læser på sin ereader for at falde i søvn, så kan det gøre én mere vågen.
Skal se om jeg kan finde artiklen.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by 99E »

LoneR wrote:Jeg har netop læst en artikel om, at læsning på smartphones, tablets og bærbare i sengen skaber søvnløshed, pga påvirkning af søvnhormonet.

Der er jo ikke noget nyt i, computere og andre devices med skarpt skærmlys forstyrrer søvnrytmen.
Det er netop IKKE et problem med de ebogslæsere, der ikke er baggrundsbelyste.

Det er muligvis et problem med en iPad på natlæsning - langt de fleste iPad-apps til at læse på har en "nat-indstilling" der ikke burde give dét problem (hvor man læser på en sort skærm med lyse bogstaver og meget lidt lys). Jeg oplever i hvert fald ikke at det er "svært at sove" hvis jeg læser på nat-indstilling - men det er det naturligvis, hvis jeg har den på "normalindstilling" og derfor får blæst masser af lys lige i fjæset.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by 99E »

Tilføjelse:
Jeg synes også det er nemmere at sove efter at have læst på iPad med nat-indstilling i et mørkt rum - end efter at have læst papirbog i læselys....
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply