Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by Frieser9460 »

Tusind tak for anbefalingerne, Ninie - dem vil jeg se efter, næste gang jeg lægger vejen forbi biblioteket.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by sinesmølf »

newerwhere er rigtig god :mikkel: måske skulle jeg låne den kaaberbøl serie, ungdom-fantasy er rigtigt godt at slappe af til, når jeg køre i lidt for højt gear.

min næste bog på listen er dog antboy serien.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by Stimata Doamna »

Datteren er begejstret for Kaaberbøl - mon jeg skulle luske ind i jomfruburet og stjæle fra bogreolen?

Jeg læser Skindød af Thomas Enger. Den er OK.

Til 'når jeg ikke kan sove' har jeg The Brass Verdict af Michael Connelly på iPod.

I bilen hører vi Pompeii af Richard Harris. Hvis man vil vide noget om vulkaner og vandforsyning, er det lige sagen (bekræftet af datterens irske Human Sciences-lærer i tirsdags).

Datteren læser Alting og Ulla Vilstrup af Kim Fups Åkeson i skolen, og den læser jeg med på sidelinjen. God bog i øvrigt!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by udlandet »

Jeg er ved at läse min förste Jussi Adler-Olsen. Kvinden i buret. Den er bare god, sjovt og spändende. Men måske ikke så smart at läse i en mareridt periode. Jeg skal nok i gang med noget Marian Keyes igen. Jeg er vild med Iriske / engelske forfattere. Jeg kan bare konstatere at jeg läser langsomt når jeg läser dansk :tommelned: Underlig fornemmelse, det er godtnok länge siden at jeg har läst en dansk bog. Og så er det länge siden jeg har läst en ny bog, det plejer at väre loppeböger. Nå, jeg må finde ud af hvordan den ender!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by udlandet »

Stimata Doamna wrote:Umiddelbart virker det mere fredeligt i Ystad end i Midsomer, hvor Barnaby huserer. I hvert fald så længe Wallander er i bogform - tv-versionen er der lidt mere tjubang i.

Nu skriver han jo bögerne ude på böhlandet, så Ystad er nästen storbyen i forhold til her! Men der er nu heldigvis normalt fredeligt. Rigtig fredeligt når der ikke er en masse turister der tramper ud foran bilen om morgenen, stift stirrende på kortet: I Wallanders fodspor.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by Godzilla »

Jeg har lige downloaded: "The Water is Wide" af Pat Conroy som lydbog.

Neil Gaiman er fantastisk. Hør Anansi Boys læst af Lenny Henry. Det er noget af det bedste jeg har hørt nogensinde.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by annetteB »

Anasi Boys!
:elsk: :elsk: :elsk:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by xtiny »

Jeg er ved at læse "Steve Jobs" af Walther Isaacson. Det er en KAMP, at læse- allerede på side 77, var jeg ved at få det sådan: Her er denneher psykopat, som er dygtig til at være kreativ, men jeg er ved at brække mig. Så usympatisk han er! Hippiemonster med psykopatiske træk. HVORFOR skal jeg læse videre?!

Og igen: Hvor mange af Jer er jomfruer? Har taget syre?
Hvad rager det ham!
Han var afgjort underlig. Nå, men bogen er blevet mere læselig omkring side 200. Der mangler nogen fodnoter (Rashomon effekt- hvad er det?! Det står på Wikipedia). Der er en lang, men ukomplet personliste- hvem er Andy Grovy?

Det eneste, der er rigtigt sjovt, er, hvad Bill Gates, har sagt og gjort. Han stak ikke op for bollemælk! Nu har jeg så læst temmelig meget om de tidlige PC-ere, deres styre systemer mv. Men Jobs lyder som en meget utiltalende person, og Bill Gates, har gennemskuet ham- og bed igen.

Jeg elsker at hade Bill Gates, Microsoft og Windows. Jeg har prøvet det hele. :vader:

Jeg har altid undret mig over at Apple, ikke gør så man kan skifte dele/bygge mere på. Men det er simpelthen konceptet: Brugere skal og må IKKE pille. Helt modsat IBM-kloner, og der hvor folk selv byggede. Hvis brugerne piller- ødelægger de designet.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Trænger vi ikke til en bog-tråd?

Post by 99E »

*Genlæser Hunger Games-trilogien*
Mmmh, popcornbøger! :mikkel:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply