Lever du sundt? Eller nyder du livet?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.

Lever du sundt, eller nyder du livet?

Jeg lever kun denne ene gang og det skal nydes!
6
25%
Jeg passer på min krop og undgår derved sygdomme
0
No votes
Jeg lever nogenlunde sundt.. undtagen ved festlige lejligheder
3
13%
Jeg nyder livet - med måde
8
33%
Nyder livet OG lever sundt... elsker rucola og løb!
2
8%
Æder, ryger, drikker og horer... til jeg dør af det!
5
21%
 
Total votes: 24

User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Lever du sundt? Eller nyder du livet?

Post by HHansen »

annetteB wrote:sjovt, at der ikke er mulighed for at vælge: Jeg lever sundt OG NYDER LIVET.
Mener du seriøst, at dét er en umulighed?
:lolskilt:

:hhansen:


Nu hvor det ikke er så tidligt mere - og jeg har kigget efter i afstemningen - så ER der jo en der hedder nyder livet og lever sundt!!! :peg:
Og så står der godtnok også elsker rucola og løb :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Lever du sundt? Eller nyder du livet?

Post by Stimata Doamna »

Løb er OK med mig - hvis det altså er skiløb!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Lever du sundt? Eller nyder du livet?

Post by 99E »

Stimata Doamna wrote:Løb er OK med mig - hvis det altså er skiløb!

Jeg satser på at gøre langrendssporet ved Nuuk særdeles usikkert hele vinteren...
Bakker og løjper og den slags - det tør jeg ikke. Måske på kurebræt...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Lever du sundt? Eller nyder du livet?

Post by Annemaja »

Tja..... har ikke krydset ved noget af det - ingen af pkt'erne passer på mig.

Men jeg lever sundt med masser af grøntsager, økokost mv...men spiser også slik, drikker lidt vin af og til osv....! Gider IKKE løbe lige nu - men gider måske igen når jeg nu om et par uger slipper for 4 timer i bil pr arbejdsdag.

I princippet synes jeg man skal gøre som man lyst - lidt i stil med æd, drik og hor.... for det handler om livskvalitet. Om at have det sjovt, godt og kærligt - men også om at passe på sin krop - for det er ikke sjovt at være syg og have smerter. Faktisk er der iøvrigt lige lavet en stor undersøgelse der påviser at det er farligere at have et dårligt socialt netværk end at ryge 15 smøger om dagen....! Så skal man være sund på sigt skal man også sørge for den sociale side - osv osv....

Allermest hader jeg løftede pegefingre og selvfedhed...... hvad der giver livskvalitet er forskelligt.

Personligt tror jeg det er farligere at være sur, leve i en trist hverdag i f.eks et trist forhold end at æde, drikke og ryge som man lyster.

Jeg satser så på BÅDE det dejlige forhold, sund mad, livsglæde, rom og cola og slik til tider :jeanie:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Lever du sundt? Eller nyder du livet?

Post by Lone Beck »

Hvor mange kender en (eller flere) sundhedsfanatiker(e), som bare er verdens sødeste, sjoveste, dejligste menneske? Ethvert selskabs naturlige, sprudlende midtpunkt? En rigtig humørbombe? Nej vel? :hhansen:

Egentlig mærkeligt, for man siger jo, at man skal kunne lide sig selv, før man kan forvente, at andre kan lide én. Sundhedsfanatikerne burde jo have verdens største vennekreds :ehh:

Jeg spiser forholdsvist sundt, drikker alt for meget cola, men næsten ingen alkohol, ryger som en skorsten og får masser af motion. Og hader rucolasalat :opkast:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Lever du sundt? Eller nyder du livet?

Post by LoneR »

Had betyder det egentlig, at "leve sundt"?
At leve længst muligt? I forhold til hvad og hvem og hvor?
At have færrest mulige sygdomme? At have færrest mulige livsstilsygdomme? Og hvad er det - er det når ens livsstil gir en sygdomme? Og betyder det så, at man endegyldigt har afklaret alle sygdommes årsag og derfor kan undgå, at dø, bare man føler der rigtige råd?
Hvad er bedst/værst?
- at have stress, at have gentisk betingede sygdomme, at ryge, at drikke, at spise kød, at dyrke motion 30 min,. om dagen, undlade at dyrke motion, meditere, undlade at meditere, at være glad, spise alsidigt, undgå en masse fødevarer, at være psykisk syg, at bo i en by, at sove 8 timer dagligt, at lide af søvnløshed, at være vegetar, at have børn, at være single, at undertrykke sine behov og lyster, at leve efter en guru, sundhedstyrelsen, at leve efter andres normer, at være udstødt, at bo på landet, at være landmand, at være lærer, at være bager????
"Man skal bare leve efter sundhedsstyrelsens råd, så lever man sundt"
Siger hvem?
Sundhedsstyrelsen.
Hvad med dem, der siger noget andet? Hvad med at sundhedstyrelsen ændrer sine råd med tiden?
"JEG ved, at man skal løbe, æde grøntsager forsage tobak og akohool, dyrke "sund sex" (hvad er det?), have familie, have venner,. have arbejde, have penge nok, have balance, SÅ lever man sundt"
Javist. Eller ikke.
Er man sund, eller er man ikke-syg? Det er nok spørgsmålet for mange.
Er sund og syg to modsætninger?
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Lever du sundt? Eller nyder du livet?

Post by LoneR »

"jeg lever kun denne ene gang, og undgår derved festlige lejligheder med måde og løb til jeg dør af (det)" at leve"

Det er et udtræk af samtlige HHansens spørgsmål - og den køber jeg (selv) - måske.
Illum
Posts: 218
Joined: Thu 9. Jun 2011 16:42

Man skal

Post by Illum »

Ikke løbe, men det er sundt at pulsen komme op..det kan man så gøre som man vil.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Lever du sundt? Eller nyder du livet?

Post by Godzilla »

For mig handler "at nyde livet" overhovedet ikke om hvad jeg spiser, drikker eller hvor meget motion jeg får. Det er i min verden fuldstændig ligegyldigt ifht. nydelse.

At nyde er en tilstand jeg sjældent oplever. Men når det sker er det ifbm en eller anden form for afslapning. Og det sker stort set aldrig.

Der er ting som jeg godt kan lide at spise og drikke, men det betyder sjældent at jeg ligefrem kan opleve nydelse ved det.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Lever du sundt? Eller nyder du livet?

Post by CXEC »

Åh, altså jeg satte et kryds eller et flueben et sted. Jeg synes, at jeg nyder mit liv. Jeg elsker grøntsager og salater og også kød, fisk og fjerkræ. At jeg også kan lide de søde sager er ingen hemmelighed.... alkohol bliver det også til en smule af ind i mellem. Motion: Jeg går til og fra stalden/bussen. Jeg rider min hest. Om sommeren kan jeg finde på, at hoppe på jernhesten også. Og så kan jeg finde på at lave øvelser til Pilates. Det må være fint.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply