Når man bliver MERE trist

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Når man bliver MERE trist

Post by xtiny »

:ondgrin: -poogift
Almindelig klynk!
Jeg har bare haft virkeligt ondt i mine muskler i ryggen, og dermed nakken- så jeg har haft hovedpine på nye interessante måder. PIIV!
Normalt er det kun sådan, så det føles somom hovedet falder af. Nakken er løs.

Hermed er det igen bevist, at mine følelsesmæssige problemer vandrer ned i kroppen. Meget generende.
----

Til gengæld har jeg så også læst denne blog: http://www.kemoland.dk/?p=7450#comment-25384
Den handler om en lille pige med leukæmi- og senest desværre tilbagefald. :oeje: :traet:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Når man bliver MERE trist

Post by Ane »

tja min venindes lillebror er lige død af leukæmi - han blev 30 - det er forfærdelig trist :graed:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Når man bliver MERE trist

Post by Ane »


-Excuses are the nails used to build a house of failure
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Når man bliver MERE trist

Post by misssophie »

Hermed er det igen bevist, at mine følelsesmæssige problemer vandrer ned i kroppen


-men derfor kan man vel stadig i de fleste tilfælde gøre noget ved de fysiske problemer?

det er da for surt at rende og have ondt hele tiden, hvis man kan gøre noget for at slippe for nogle af smerterne...
Misssophie
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Når man bliver MERE trist

Post by Pia »

Ane wrote:tja min venindes lillebror er lige død af leukæmi - han blev 30 - det er forfærdelig trist :graed:


Det er meget trist med Rune, men han fik virkelig sat spot på sygdommen og hans historie nåede vidt omkring. Jeg tror han kan være en inspiration for andre, med hans historie.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Når man bliver MERE trist

Post by 99E »

misssophie wrote:
Hermed er det igen bevist, at mine følelsesmæssige problemer vandrer ned i kroppen


-men derfor kan man vel stadig i de fleste tilfælde gøre noget ved de fysiske problemer?

Mig bekendt er det tit sådan, at psykosomatiske symptomer er svære at behandle "bare" på det fysiske plan.
At de på mystisk vis ikke rigtig vil lade sig behandle uden man tager fat på det "rigtige" problem.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Når man bliver MERE trist

Post by Intunia »

99E wrote:
misssophie wrote:
Hermed er det igen bevist, at mine følelsesmæssige problemer vandrer ned i kroppen


-men derfor kan man vel stadig i de fleste tilfælde gøre noget ved de fysiske problemer?

Mig bekendt er det tit sådan, at psykosomatiske symptomer er svære at behandle "bare" på det fysiske plan.
At de på mystisk vis ikke rigtig vil lade sig behandle uden man tager fat på det "rigtige" problem.


Men Det "rigtige problem" kan angribes fra mange vinkler.
Nogen vil have gavn af samtale terapi, mens andre har mere gavn af kropsterapi og afspænding.
Jeg tror helt klart at krop og Psyke er uadskillelige og man kan gå begge veje.
bla bla bla
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Når man bliver MERE trist

Post by misssophie »

selvfølgelig hænger tingene sammen,- men der er da stadig rigtigt god grund til også at behandle det fysiske.

-man går jo netop og bliver endnu mere trist til mode af at have ondt... man må sætte ind på begge plan efter min mening.

kender selv til ondt i ryggen og nakken,- og det fylder meget let rigtigt meget,- så hvis man kan lette smerterne og ubehaget bare en smule, er det helt klart dét værd.
Misssophie
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Når man bliver MERE trist

Post by xtiny »

Ped: Det var jo- læænge siden og dengang.

Nå, jeg har hejst op i de unævnelige, og har LOVET, at male et lille billede til "Det arme Barn".
Jeg er meget småt begyndt at tegne lidt, mest noget tegneserieværk, det kan jeg lige klare. Kun skitser. Jeg har ikke tegnet/malet meget længe.

Men jeg har skitset lidt på billedet til "Det arme Barn"- og det bliver muntert og lidt trist- og med hunde!

Jeg glæder mig til at gå i gang- og er skrækslagen! Mest for, dumt panisk- er det godt nok. Og om, jeg når det...

Men "Det arme Barns" mor har meldt tilbage, hun er glad for , at jeg har tilbudt det. Så alt er vel næsten godt nok. (DUNKER lige min perfektionisme djævel éen på låget!) :vader:


Billedet hedder foreløbigt "Vakses Drøm"- og der er en lille tjavset hund set bagfra et sted i hjørnet med kødben i flaben. Jeg er mest i tvivl om, hvorvidt himlen skal være lys og blå med regnbue- eller som min første indskyldelse: Blå med stjerner og måne. (er det for trist?!)
Mellemgrunden er dog nogenlunde fast med hunde, og andre dyr.
Måske skulle jeg bare lave dem begge!
---
Jeg har købt to æsker farver i dag, så må det briste eller bære.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Post Reply