Må jeg lufte en fordom

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply

Hvor meget drikker du?

Poll ended at Mon 15. Oct 2012 08:01

Drikker slet ikke alkohol
8
21%
0-4 genstande om måneden
15
38%
5-10 genstande om måneden
7
18%
10-20 genstande om måneden
5
13%
28 genstande om måneden (det anbefalede for kvinder)
2
5%
56 genstande om måneden (det anbefalede for mænd)
0
No votes
Jeg har drukket så meget, at jeg ikke længere kan tælle
2
5%
 
Total votes: 39

Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Må jeg lufte en fordom

Post by Intunia »

99E wrote:
Intunia wrote:Jeg har hørt, at der er en amerikansk læge, der kurerer kræft med store doser cannabis, voila!
Man skal altså både ryge og drikke. :hhansen:

Jeg synes det er fint, folk godt kan lide et glas vi eller en øl. (Men jeg synes det er bygget af utjekkethed at folk er fulde...)
Og hvis folk har lyst til en dosis cannabis i ny og næ - okay. (Men det er utjekket at ryge hvor det går ud over andre...)
Men lad være med at bilde mig ind, I gør det for sundhedens skyld...

Og hold det på et niveau, hvor det ikke ødelægger jeres familie, job osv.


Ja, det skal jeg nok, Fru skolelærer...
Har jeg nogen lektier for til i morgen?
bla bla bla
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Må jeg lufte en fordom

Post by LoneR »

der er mange der drikker for sundhedens skyld: folk med forhøjet blodtryk får anbefalet et glas vin dagligt, folk med mindre jernmange ligeledes.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Må jeg lufte en fordom

Post by MetteboDeluxe »

Jeg drikker kun hvis jeg vil være fuld, altså når jeg går i byen. Og jeg går kun i byen, når det passer med, at min mor, eller i sjældne tilfælde Timmis far, kan passe hende. Jeg vil ikke risikere, at jeg befinder mig fuld i byen og så bliver ringet efter.
Efterhånden er jeg kommet i vane med at tage min bil med i byen, så det er noget med en enkelt genstand eller to i starten og så være ædru til jeg kører hjem klokken 5. Det fungerer ret godt.
* Kendt for :mettebo: *

* G
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Må jeg lufte en fordom

Post by udlandet »

Fordomme, eller virkelighed. Tja, det har jo ändret sig i löbet årene. För var det virkelighed at der blev drukket på väldig mange arbejdspladser. Ikke mindst i skurvognene på byggepladserne, i kälderen hos varmemestrene. Det er ikke en fordom, men virkelighed. Men det har jo heldigvis ändret sig meget. 2012 ser anderledes ud. Men til det gode, nej. Starter med her i huset. Men en mand der arbejder hver anden uge, drikker vi så ikke noget i den uge. Men når han har fri drikker vi gerne öl eller vin i weekenden. En Irish Coffe i musikstuen er jo heller ikke dårligt! Går jeg ud, så så ryger der noget cider eller vin. Men det gör mig heller ikke noget at lade väre hvis jeg er i bil. I vores verden herhjemme er det absolut 0 gränse hvad angår bilkörsel.
Når vi har ferie kan vi godt finde på at lave god mad hver dag og drikke vin til i flere dage. Gril en varm sommer aften og lige en flaske vin :elsk: Jeg hörer til de heldige hvor lägen har sagt at rödvin er godt!
Jeg må indrömme at jeg sätter pris på at kunne drikke et glas vin nu. I flere år har det ikke väret muligt at vi begge 2 gjorde det, vi vidste jo ikke hvornår vi var nödt til at köre over til min far.
Drikker svenskere: Nej. Det syntes jeg ikke. Vi har meget få mange blevet tilbudt noget at drikke. Man drikker ikke lige en öl en alm. aften eller eftermiddag. Ikke dem vi kender ihverttilfälde. Man drikker noget når man går ud eller et glas vin, men ikke til hverdag.
Dödsdruk blandt unge: Man begynder at drikke langt senere end i DK. Man kan först köbe det når man er 20, på värtshus når man er 18. Men det er klart at man kan få fat i det. Men jeg syntes ikke det er så stort problem.

Drikker danskere: Ja, alt for mange gör. Jeg syntes det er irriterende at folk kommer släbende med öl eller vin i stedet for kaffe. Selvfölgelig ikke alle, men mange gör det. Skal de iövrigt slet ikke läre at vi ikke drikker og körer bil. Jeg kender mange der drikker alt for meget (I meget när familie) Men de sidder jo ikke på bänken og gör det. Og det er som jeg ser det störste problem. Drikker man dyr vin eller whiskey er man ikke alkoholiker. Alkoholikere er jo dem med Netto ölen i parken.

Det värste folk kan stikke mig i hovedet er at jeg er hellig. Hellig fordi jeg kan feste uden at drikke. Men vi har aldrig kört bil når vi har drukket noget, eller ikke inden vi flyttede. Men det har folk åbenbart glemt. Men det er som om at det er mere legalt selv at drikke hvis andre gör! Det jeg er mest glad over er at vores holdning har smittet af på vores börn, sprit og bilkörsel er no go. Det gläder mig meget.

Det korte og det lange i mit indläg er at der er alt for mange der drikker, men som syntes det er ok så länge det ikke er billig öl! Og min erfarenhed at jo bedre uddannelse jo mere drikker man. Og inden jeg bliver overfaldet, så gälder det selvfölgelig ikke alle!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Må jeg lufte en fordom

Post by 99E »

Intunia wrote:Ja, det skal jeg nok, Fru skolelærer...
Har jeg nogen lektier for til i morgen?

Hvordan kan det egentlig være, at hvis man siger "Tag den lige med ro med det der med at indtage organiske opløsningsmidler, ikke?" så er man pludselig hellig, belærende, kedelig og nederen?
Det siger da vist også noget om den danske beruselseskultur... :ehj:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Må jeg lufte en fordom

Post by aribeth »

Ninie... jeg tror det er uanset emnet...

Jeg forestiller mig at det er manglen på "Jeg synes(I skal tage den med ro med det der med at indtage organiske opløsningsmidler") der er problematisk... eller hvad man skal kalde det...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Må jeg lufte en fordom

Post by 99E »

Okay.
JEG SYNES man skal lade være med at drikke så meget, at det påvirker familielivet, jobbet osv.
JEG SYNES også, man ikke skal slå sine børn, sin kæreste, og resten af sin familie.
JEG SYNES også, man skal være sød ved dyr og rydde op efter sig i naturen.
Happy?

Come on... :opkast:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Må jeg lufte en fordom

Post by aribeth »

Jeg er ligeglad...

Men jeg tror bestemt det er de færreste der i det lange løb synes det er herrefedt at blive kommanderet med og få fortalt hvordan tingene skal være og hvordan tingene er... BASTA! :linski:
Og så tror jeg det KAN være en god idé engang imellem at sige noget i retning med, "jeg synes", "det er min personlige mening"... for at undgå at nogen synes man er verdens største bestemmede skolelærerinde :lea:
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Må jeg lufte en fordom

Post by 99E »

aribeth wrote:Og så tror jeg det KAN være en god idé engang imellem at sige noget i retning med, "jeg synes", "det er min personlige mening"... for at undgå at nogen synes man er verdens største bestemmede skolelærerinde :lea:

Jah, men SKAL man gøre det for hver linie?

Jeg synes det er fint, folk godt kan lide et glas vi eller en øl. (Men jeg synes det er bygget af utjekkethed at folk er fulde...)
Og hvis folk har lyst til en dosis cannabis i ny og næ - okay. (Men det er utjekket at ryge hvor det går ud over andre...)
Men lad være med at bilde mig ind, I gør det for sundhedens skyld...

Og hold det på et niveau, hvor det ikke ødelægger jeres familie, job osv.

Er altså nederen, mens
Jeg synes det er fint, folk godt kan lide et glas vi eller en øl. (Men jeg synes det er bygget af utjekkethed at folk er fulde...)
Jeg synes, hvis folk har lyst til en dosis cannabis i ny og næ - okay. (Men det er utjekket at ryge hvor det går ud over andre...)
Jeg synes, I skal lade være med at bilde mig ind, I gør det for sundhedens skyld...

Jeg synes man bør holde det på et niveau, hvor det ikke ødelægger jeres familie, job osv.

Er totalt noget helt andet?
Jeg tvivler...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Må jeg lufte en fordom

Post by Pia »

aribeth wrote:Jeg er ligeglad...

Men jeg tror bestemt det er de færreste der i det lange løb synes det er herrefedt at blive kommanderet med og få fortalt hvordan tingene skal være og hvordan tingene er... BASTA! :linski:
Og så tror jeg det KAN være en god idé engang imellem at sige noget i retning med, "jeg synes", "det er min personlige mening"... for at undgå at nogen synes man er verdens største bestemmede skolelærerinde :lea:


Jeg synes Katrine har en pointe :-)


Her drikkes der gerne en god drue til mad, hvortil den passer... Og så bobler når Randi er i nærheden :fuld:

Jeg hader at føle mig beruset, men jeg nyder gerne et glas god vin/rom/whisky, dårlig vin og syntetiske drinks, nej tak.
Post Reply