Må jeg lufte en fordom

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply

Hvor meget drikker du?

Poll ended at Mon 15. Oct 2012 08:01

Drikker slet ikke alkohol
8
21%
0-4 genstande om måneden
15
38%
5-10 genstande om måneden
7
18%
10-20 genstande om måneden
5
13%
28 genstande om måneden (det anbefalede for kvinder)
2
5%
56 genstande om måneden (det anbefalede for mænd)
0
No votes
Jeg har drukket så meget, at jeg ikke længere kan tælle
2
5%
 
Total votes: 39

LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Må jeg lufte en fordom

Post by LoneR »

I lyset af denne her spørgejørgen-tråd, så tænker jeg faktisk - måske fordomsfuldt - at denne her alkoholkultur vel eksisterer blandt mange mænd, der arbejder som håndværkere, eller er ufaglærte.
Min opfattelse er, at mange, både unge og gamle, mænd i de brancheområder drikker rigtig meget, og har denne her indstillling, at "rigtige mænd får nogle bajere" - lillemor blir hjemme hos ungerne.
Mest de lavtlønnede og lavt uddannede - synes også ofte jeg ser på Facebook, at unge familier, uden særlig uddannelse glæder sig til week-end, for så skal de feste, være fulde osv.
Og nu taler jeg altså familier med mindre børn. Eller midaldrende, der stadig snakker om store fester med meget alkohol, hvor det sjove er, at være beruset, og hvor man får det indtryk at folk virkelig drikker meget?
Eller er det bare en fordom udløst af at jeg ofte handler i Netto, og dagligt forundres over hvor meget væske med alkohol jeg ser folk slæbe hjem, selv på hverdage, og fordi jeg bor i et af landets ringest uddannede områder?
Eller er jeg bare røvkedelig? Ej, det synes jeg ikke, jeg synes faktisk det ser ud som om folk drikker meget - også når jeg ser dem tage til Tyskland og slæbe hjem af øl og vin, det fatter jeg slet ikke.

Eller hva´?
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41