Dit sommerhus!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Dit sommerhus!

Post by Intunia »

Forestil dig lige, at der kommer en gavmild velhaver og siger
"Jeg vil helt vildt gerne bygge et sommerhus til dig, hvordan ønsker du, at det skal se ud"

Nævn et par ting eller 3, som du associerer med dit drømme sommerhus.

Det kunne f.eks være kæmpe terrasse, udekøkken, pejs osv.
Skal det være en minimalistisk stil eller en lidt ældre stil ?
bla bla bla
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Dit sommerhus!

Post by Annemaja »

Allerførst:

1. Skulle jeg gide have et sommerhus, skulle der være nogen der gad passe det med have, vedligehold mv...

2. Det skulle ligge direkte til havet, langt fra naboer og hestene skulle også kunne være der.

3. Og være gammelt i stilen og ikke for stort. Jeg fatter nada af at folk gider have et af disse parcelhuslookalikes sommerhuse, man ser så mange steder - oven i købet dårligt beliggende... :anonym:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Dit sommerhus!

Post by annetteB »

det skal være et "rigtigt sommerhus" i træ. Malet eller tjæret og med hvide vinduesrammer og tagpaptag.
Trælofter og gerne ditto vægbeklædning.
Køkken med gardiner istedet for låger.

Praktisk indrettet med mulighed for at lave flere sovepladser, hvis jeg får gæster. Gerne en stor hems.
En stor grund, der må være "vild".....og en lille sommernyttehave.
Lækroge hvor man kan tage sol.
Havudsigt eller et hav indenfor få minutters gang. Osse gerne en skov.

Så tæt på min egen bolig og arbejdsplads at jeg reelt får det brugt så meget som jeg gerne vil.
:elsk: :elsk: :elsk: :elsk: :elsk: :elsk: :elsk: :elsk: :elsk: :elsk: :elsk: :elsk: :elsk: :elsk:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Dit sommerhus!

Post by CXEC »

Hm, ikke nødvendigt. Der er allerede to sommerhuse jeg kan gøre brug af. Et i Sverige, med super smuk beliggenhed. Det er helt fantastisk at have adgang til sådan et sted. Det andet ligger i Nordsjælland ret tæt på kattegat. Det er helt utroligt at have de to muligheder. Begge steder er præcis som jeg kunne ønske mig dem. Jeg er heldig.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Dit sommerhus!

Post by aribeth »

minimalistisk stil... træ...

opholdsrum i forbindelse med køkkenet med store vinduer (gulv til loft) ud mod stor træterrasse som skal være delvist overdækket så at den også kan bruges i regnvejr. Udekøkken et must... ligesom udendørs bruser også er et must. sider på terrassen er også godt, der skal i hvert fald skabes læ på terrassen... men også for privatlivets skyld (hvis jeg skulle have sommerhus skulle det dog ligge forholdsvist for sig selv så ingen kunne kigge ind, og selvfølgelig med udsigt over vand)
Brændeovn et must!
værelser med plads til dobbeltsenge, eller i hvert fald to senge ved siden af hinanden... ikke køjesenge... minimum 4 sovepladser!
Og så skal der være et anneks til overnattende gæster.
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Dit sommerhus!

Post by misssophie »

udsigt, hygge, ugenert have
Misssophie
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Dit sommerhus!

Post by udlandet »

Musefrit!
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Dit sommerhus!

Post by mathea »

Jeg ville sige superfedt - det skal ligge på Bali, være på pæle i havet med en bred gangbro, internet og moskito sikring
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Dit sommerhus!

Post by Intunia »

Fedt og tak.
Og skal vide, at I bliver groft inspirationsmæssigt udnyttet til en opgave.
Jeg tror det bliver en blanding af Aribeths og Annette´s på 75 m2 i første række på Skødshoved :hhansen:

Der er selvfølgelig en masse begrænsninger dels i opgavebeskrivelsen, der siger handicap venlig.
Og så selvfølgelig bygningsreglementet.
Det er sindssygt så mange regler der er!!
bla bla bla
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Dit sommerhus!

Post by annetteB »

Jeg tror det bliver en blanding af Aribeths og Annette´s på 75 m2 i første række på Skødshoved


Fint. Hvornår må jeg flytte ind?
:elsk:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply