Oktober!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Oktober!

Post by udlandet »

KatieKat wrote:Forhåbentlig opererer de min mor i den her uge. Kryds fingre for os?

Krydser alt hvad jeg kan!
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Oktober!

Post by mathea »

udlandet wrote:
KatieKat wrote:Forhåbentlig opererer de min mor i den her uge. Kryds fingre for os?

Krydser alt hvad jeg kan!


Også her er der krydset

Jeg sover igen. Det er godt, specielt fordi vi lige af blevet nakket af min fars bank, som ikke vil betale de regninger de lovede os før vores far døde.....de vil være sikre på huset bliver solgt. Så nu står vi med udgifter på knap 40.000 til bisættelse...... Dårlig dårlig rådgivning - og vi kan intet stille op.......nå ja bankrådgiveren får en 'næse' sagde bankens bobestyrer......men det ændrer sgu ikke ved det faktum vi nu pludselig står med en kæmpe udgift :ond: :ondgrin: :ondgrin:

Ellers har jeg fået verdens bedste chef i mit nye job i kompagniet :elsk:
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Oktober!

Post by Ane »

For helvede da Mathea - hvor træls. Håber i får solgt snart så.

Jeg krydser SÅ meget fingre Katiekat.

Jeg har holdt ponyhousewarming, slæbt over 800 kg. træpiller og båret vand. Men hold da fest hvor er det en dejlig stald. Jeg er ovenud tilfreds.


Image


Image
beklager kvaliteten mit mobilkamera er dårligt i modlys

-Excuses are the nails used to build a house of failure
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Oktober!

Post by sinesmølf »

Jeg x også for din mor Dorthe. Søde ponyer i fin stald, det ser dejligt ud.

Jeg har fået et kæmpe hold i ryggen, jeg kan overhovdet ikke side ned og vralter som en and :traet: men jeg har fået læst alt det jeg var bagud med. Jeg håber min ryg er ok nok til jeg kan komme med på studietur til flensborg torsdag. Ondt i ryggen er noget skrammel.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Oktober!

Post by 99E »

Rar, rar aftenløbetur med Mikkel og hunden...

Eller... Med...:

Hunden og jeg smuttede af sted først.
Blev overhalet af Mikkel.
Hunden fik snoren af og befandt sig som regel i en ret normal cocker-radius omrking mig...
Hunden overvejede ind imellem at forsøge at indhente Mikkel, når han var inden for synsvidde (det er en snoet grusvej med bakker...).
Blev passeret af Mikkel, der var på vej tilbage og fik overrakt hundesnoren (ren stafetløb, her...!).
Vendte om og indhentede Mikkel, der var på gåpause... Og fulgtes så de næste par km.... :elsk:

Vi har ikke ligefrem samme løbehastighed. :lol:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: Oktober!

Post by Mia »

Jeg sover igen. Det er godt, specielt fordi vi lige af blevet nakket af min fars bank, som ikke vil betale de regninger de lovede os før vores far døde.....de vil være sikre på huset bliver solgt. Så nu står vi med udgifter på knap 40.000 til bisættelse...... Dårlig dårlig rådgivning - og vi kan intet stille op.......nå ja bankrådgiveren får en 'næse' sagde bankens bobestyrer......men det ændrer sgu ikke ved det faktum vi nu pludselig står med en kæmpe udgift


Hvis der er penge i boet kan I kræve at bisættelsen betales fra hans konto.

http://www.domstol.dk/hjoerring/praktis ... etten.aspx
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Oktober!

Post by udlandet »

mathea wrote:
udlandet wrote:
KatieKat wrote:Forhåbentlig opererer de min mor i den her uge. Kryds fingre for os?

Krydser alt hvad jeg kan!


Også her er der krydset

Jeg sover igen. Det er godt, specielt fordi vi lige af blevet nakket af min fars bank, som ikke vil betale de regninger de lovede os før vores far døde.....de vil være sikre på huset bliver solgt. Så nu står vi med udgifter på knap 40.000 til bisættelse...... Dårlig dårlig rådgivning - og vi kan intet stille op.......nå ja bankrådgiveren får en 'næse' sagde bankens bobestyrer......men det ændrer sgu ikke ved det faktum vi nu pludselig står med en kæmpe udgift :ond: :ondgrin: :ondgrin:

Ellers har jeg fået verdens bedste chef i mit nye job i kompagniet :elsk:

Hvor jeg dog föler med dig! Ved hvordan det er ikke at sove :mur: Jeg var også i kontakt med kommune og bank lige da min far var död. Vi skulle betale sagde de, men sådan var det ikke. Alle regninger er blevet sendt til bobestyreren og de bliver betalt når huset er solgt. Også regningen fra begravelsen! Men det var godtnok en dyr begravelse... Har i advokat på?
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Oktober!

Post by mathea »

Tak Ane, Mia og udlandet!!! Det giver lidt mere ro i sjælen hvis vi kan regne med der kan afregnes når huset er solgt.

Ja det var en dyr begravelse....en fjerdedel af posten ca er kaffebordet (som er var snitter, øl og vand .....og kaffe efter min fars ønske :elsk: ) der var 60 - 70 personer.... Min far havde en meget stor omgangskreds qua hans musiker karriere.

Vi har advokat på.....eller rettere får det - det er altsammen stadig meget nyt.

Men hold kæft sorg er underlig.....sidder til forældremøde på søns gymnasium og hører 5 super talentfulde piger fra musiklinien synge OhLands - these dreams (under my pillow) og så tuder jeg..... :graed:

DEJLIG stald Ane :elsk: :askepot:
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Oktober!

Post by udlandet »

mathea wrote:Tak Ane, Mia og udlandet!!! Det giver lidt mere ro i sjælen hvis vi kan regne med der kan afregnes når huset er solgt.

Ja det var en dyr begravelse....en fjerdedel af posten ca er kaffebordet (som er var snitter, øl og vand .....og kaffe efter min fars ønske :elsk: ) der var 60 - 70 personer.... Min far havde en meget stor omgangskreds qua hans musiker karriere.

Vi har advokat på.....eller rettere får det - det er altsammen stadig meget nyt.

Men hold kæft sorg er underlig.....sidder til forældremøde på søns gymnasium og hører 5 super talentfulde piger fra musiklinien synge OhLands - these dreams (under my pillow) og så tuder jeg..... :graed:

DEJLIG stald Ane :elsk: :askepot:

Det lyder dyrt! Vi var heldige, min fars venner lavede alt mad :elsk: Snak med en advokat, så i kan få fred i själen. Min fars störste udgift var annoncen i Berlingeren, den kostede det dobbelte af Jyllands pesten, sygt! Ja, man tuder på de mest märkelige tidspunkter, og over det mest märkelige. Når man mindst venter det, men rolig! Familien vender sig til det :hhansen:
Jeg kan forstå at det var mere eller mindre ventet at din far skulle dö(det du skriver med at i havde talt med banken inden) Det burde göre det lettere, lige de kloge. Men jeg er ikke rigtig sikker, man lever jo i håbet om et mirakel. Jeg talte med hospice udgående team idag. De har opfölgning ca 4 mdr efter. Jeg skulle til psykolog sagde damen. Fordi jeg ikke sov de förste måneder og fordi jeg havde (og stadig har nogen gange) mareridt. Men undskyld, fint nok dame. Men er det i virkeligheden ikke meget normalt?? Og så skulle jeg snakke med mine söskende, så kunne vi hjälpe hinanden :viben:
Jeg håber at du kommer hel igennem dette, eller klart det gör du. Men det er godtnok svärt at väre 10 år igen og have "hjemve"
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Oktober!

Post by mathea »

udlandet wrote:Det lyder dyrt! Vi var heldige, min fars venner lavede alt mad :elsk: Snak med en advokat, så i kan få fred i själen. Min fars störste udgift var annoncen i Berlingeren, den kostede det dobbelte af Jyllands pesten, sygt! Ja, man tuder på de mest märkelige tidspunkter, og over det mest märkelige. Når man mindst venter det, men rolig! Familien vender sig til det :hhansen:
Jeg kan forstå at det var mere eller mindre ventet at din far skulle dö(det du skriver med at i havde talt med banken inden) Det burde göre det lettere, lige de kloge. Men jeg er ikke rigtig sikker, man lever jo i håbet om et mirakel. Jeg talte med hospice udgående team idag. De har opfölgning ca 4 mdr efter. Jeg skulle til psykolog sagde damen. Fordi jeg ikke sov de förste måneder og fordi jeg havde (og stadig har nogen gange) mareridt. Men undskyld, fint nok dame. Men er det i virkeligheden ikke meget normalt?? Og så skulle jeg snakke med mine söskende, så kunne vi hjälpe hinanden :viben:
Jeg håber at du kommer hel igennem dette, eller klart det gör du. Men det er godtnok svärt at väre 10 år igen og have "hjemve"


Det er lige som du siger..... 10 år med hjemve.

Min far var syg af cancer 1,5 år før han døde....og ja, jeg troede også det ville være nemmere.....det er det bare ikke. Sorgen er lige så stor. Men det der er en gave midt i al det hele er jo at vi har fået snakket.....om alt. Og det er en stor forskel fra dem som mister pludseligt

Min helt fantastiske og søde nye chef sagde noget helt rigtigt i går: nu har du jo i 1,5 år haft fokus på hvordan det gik med din far og hans sygdom....måske har du lidt glemt at have fokus på hvordan du selv har det...
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
Post Reply