Oktober!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Oktober!

Post by udlandet »

mathea wrote:
udlandet wrote:Det lyder dyrt! Vi var heldige, min fars venner lavede alt mad :elsk: Snak med en advokat, så i kan få fred i själen. Min fars störste udgift var annoncen i Berlingeren, den kostede det dobbelte af Jyllands pesten, sygt! Ja, man tuder på de mest märkelige tidspunkter, og over det mest märkelige. Når man mindst venter det, men rolig! Familien vender sig til det :hhansen:
Jeg kan forstå at det var mere eller mindre ventet at din far skulle dö(det du skriver med at i havde talt med banken inden) Det burde göre det lettere, lige de kloge. Men jeg er ikke rigtig sikker, man lever jo i håbet om et mirakel. Jeg talte med hospice udgående team idag. De har opfölgning ca 4 mdr efter. Jeg skulle til psykolog sagde damen. Fordi jeg ikke sov de förste måneder og fordi jeg havde (og stadig har nogen gange) mareridt. Men undskyld, fint nok dame. Men er det i virkeligheden ikke meget normalt?? Og så skulle jeg snakke med mine söskende, så kunne vi hjälpe hinanden :viben:
Jeg håber at du kommer hel igennem dette, eller klart det gör du. Men det er godtnok svärt at väre 10 år igen og have "hjemve"


Det er lige som du siger..... 10 år med hjemve.

Min far var syg af cancer 1,5 år før han døde....og ja, jeg troede også det ville være nemmere.....det er det bare ikke. Sorgen er lige så stor. Men det der er en gave midt i al det hele er jo at vi har fået snakket.....om alt. Og det er en stor forskel fra dem som mister pludseligt

Min helt fantastiske og søde nye chef sagde noget helt rigtigt i går: nu har du jo i 1,5 år haft fokus på hvordan det gik med din far og hans sygdom....måske har du lidt glemt at have fokus på hvordan du selv har det...

Jeg har prövet begge dele. Min MEGET friske mor, hende der var fuld fart på altid. Hender der hjalp alle andre, hun fald pludselig död om for 6 år Siden. Det var forfärdeligt, ingen forvarsel. Hun var 66. Idag er jeg måske taknemmelig. Som min mormor siger idag: Det var for tidligt, men jeg er takmemmelig over at hun ikke skulle lide. Jeg var ked af det rigtig ked af det, men det var anderledes med hende. Jeg havde jo min far som altid har virket som den svage, Ham der skulle beskyttes, ham jeg altid var nervös for at der skulle ske noget med. Men han var meget stärkere end jeg troede. Han satte sig ikke bare ned. Han begyndte at snakke mere med folk, da min mor levede fik han ikke et ord indfört, haha. Han blev mere social og opsögende, präcis som min mor ville have önsket. Alt det med min mor er vendt tilbage efter at min far er död. Det er jeg ked af. Men hvor har det meget at sige at man har fået snakket sammen, jeg kan godt forstå at du er glad for det. Det nok det der har betydet mest for mig. Har du din mor stadigväk?
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Oktober!

Post by udlandet »

Huskede at köbe hårelastikker til knägten idag. Han rystet på mig og udbröd: Jamen Mor, det var jo först i går jeg spurgte om du kunne. Jeg tror at jeg snart skal tage mig sammen!
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Oktober!

Post by LoneR »

Det er bobestyreren, der råder over boet, ikke banken, selvom de prøver at bilde en noget andet ind.
Vi oplevede at banken forsøgte at få mig til at sige ja til, at betale terminen, i de dage, der gik inden der blev udpeget en bobestyrer, hvilket er helt ulovligt.
Bobestyrer sørger så for at betale regninger osv i den rigtige rækkefølge, og er der ikke penge nok er det bare ærgeligt.
Dernæst skal udgifterne til begravelsen betales før noget andet, men det omfatter kun selve udgiften til kiste, bedemand eller-dame, kapel(hvis nu man ikke er medlem af folkekirken), og en rimelig bespisning bagefter.
Dødsannoncer, gravsted (altså hvis man stadig ikke er medlem af folkekirken) og gravsten skal man selv udrede af det, der evt. bliver tilbage, når boet er gjort op.
Eftersom min far døde 3 måneder efter min mor, skulle vi gøre rede for alle hans udgifter i de sidste måneder, fordi vi havde sørget for hans regninger, så de gør noget ud af det. Sært iøvrigt fordi vi alle 6 var helt enige om alting, men bare havde ønsket en bobestyrer for at have styr på det hele.
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Oktober!

Post by mathea »

Tak LoneR :jeanie:

Ja Udlandet - jeg har min mor endnu - men hun er syg
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Oktober!

Post by udlandet »

mathea wrote:Tak LoneR :jeanie:

Ja Udlandet - jeg har min mor endnu - men hun er syg

Åh, nej. Alvorligt syg også? Håber bare ikke det!
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Oktober!

Post by mathea »

udlandet wrote:
mathea wrote:Tak LoneR :jeanie:

Ja Udlandet - jeg har min mor endnu - men hun er syg

Åh, nej. Alvorligt syg også? Håber bare ikke det!


Nej heldigvis ikke :elsk: - men der er bare ikke noget overskud :-)

Og i øvrigt - hvor er du da bare et dejligt menneske at du sådan bekymrer dig om mig midt i din egen sorg :elsk: - håber der er nogle der passer godt på dig :berith:
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: Oktober!

Post by Mia »

Glæder mig til veninde-hygge i aften med god kaffe og chai-latte :hhansen:

Og er irriteret over, at jeg ikke engang kan finde ud af at lægge et foto op på min profil herinde. :brok: Åbenbart ikke det store IT-geni på en onsdag :anonym:
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Oktober!

Post by KatieKat »

Nå, det bliver ikke i denne uge de opererer, men næste torsdag.

Hold fast hvor er alt det venteri udmattende.

Tak for jeres opbakning. Den varmer. :elsk:
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Oktober!

Post by udlandet »

mathea wrote:
udlandet wrote:
mathea wrote:Tak LoneR :jeanie:

Ja Udlandet - jeg har min mor endnu - men hun er syg

Åh, nej. Alvorligt syg også? Håber bare ikke det!


Nej heldigvis ikke :elsk: - men der er bare ikke noget overskud :-)

Og i øvrigt - hvor er du da bare et dejligt menneske at du sådan bekymrer dig om mig midt i din egen sorg :elsk: - håber der er nogle der passer godt på dig :berith:

Godt at din mor ikke er alvorligt syg. Den dag jeg ikke kan bekymre mig om et andet menneske er jeg langt ude. Jeg ved hvad du er ude i, det fylder bare så meget. Jeg har en mand og min fars venner der passer godt på mig. Ellers havde jeg ikke siddet her nu :elsk: Jeg håber at du også har det!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Oktober!

Post by udlandet »

Meget söd bobestyrer sekrätär! Dejligt, men hun er ganske fortvivlet. Et skridt frem og 2 tilbage. Jeg håber snart at min bror får et andet mail system. Alle hans mail forsvinder jo :viben:
Post Reply