Hvilken bog?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvilken bog?

Post by annetteB »

Til mennesker med Pratchett og/eller Gaiman-læsekvababbelser kan anbefales at starte med deres fællesprojekt: Bogen 'Good Omens'
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvilken bog?

Post by Ane »

Til mennesker med Pratchett og/eller Gaiman-læsekvababbelser kan anbefales at starte med deres fællesprojekt: Bogen 'Good Omens'


Ja hvis man VIL læse dem.. jeg har også forsøgt men det var ikke noget for mig. På samme måde har jeg det med Umberto Eco - men der er jo ingen der siger man SKAL læse dem. Dem lader jeg bare nogle andre om at have fornøjelse af.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: Hvilken bog?

Post by Mia »

Hulebjørnens klan, men er kørt død iden og har imellem tiden læst den nyeste af Lee Child. Skal se om jeg kan komme igang med Hulebjørnen igen, ellers må det blive en sommerhus-krimi, ingen jeg tager kampen op igen.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Hvilken bog?

Post by Anja »

Barnets reform...
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hvilken bog?

Post by 99E »

annetteB wrote:Til mennesker med Pratchett og/eller Gaiman-læsekvababbelser kan anbefales at starte med deres fællesprojekt: Bogen 'Good Omens'

Den er vidunderlig... :elsk:
Gaiman og Pratchett må altså gerne komme og bo i et af vores køkkenskabe...
Så man lige kan åbne lågen, når man alligevel går og koger mad, og få en god historie...

Jeg begyndte på "Eric" af Pratchett i går.
Jeg var nødt til det. Jeg var i Pratchett-underskud.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hvilken bog?

Post by aribeth »

På natbordet... det er nok iPad'en med Længsler og Leverpostej, lånt på e-reolen.... det er smaaaaart!... Bogen er i øvrigt træls, men jeg blev nødt til at læse den da jeg måtte se hvad det var for en bog der handlede om parforhold og 2 børn og madpakker og kaos, som jeg godt kan se mig selv lidt i ind i mellem... og så blev jeg nysgerrig da forfatteren gik hen og blev skilt efter bogen kom ud...
Men ja... jeg har svært ved at identificere mig med forfatteren så det var jo på en måde heldigt nok :linski:

LOTR læser jeg i sofaen..

og så nogle lærerbøger og ting....
Raxacoricofallapatorius
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Hvilken bog?

Post by xtiny »

Tja- jeg har næsten lige læst "Brobyggerne" af Jan Guillou- og den næste skulle så lige være udkommet på svensk! Damn! Så kan jeg lære at vente, til de fleste bind i en serie er udgivet. Den er faktisk god!

Før den lå "Kampen om tronen" og ventede på genlæsning, men jeg kan ikke komme i gang! Den er for rodet og kedelig... Persontegningen for dårlig- og for mange riddere uden bønder. (Her har jeg nok taget skade af P'Terry-læsning om, bystater og deres behov).

Men- jeg har gang i Elsebeth Egholm - og jeg hader det! Hun skriver altså ikke godt, men da jeg lige fik fat i "Liv og legme", så er jeg tvunget til at læse resten. Igen. :mur:

Mit næste bogkøbsprojekt er "Flowers for Algernon"- selvom det foresvæver mig, jeg har læst den, for meget længe siden... Og så har jeg planer om at købe Heinlein og Simak. Jeg trænger til SciFi af den gammeldags slags, helt uden riddere og den slags.

Her: Kan man let bruge mange penge: http://www.alibris.co.uk/?cid=null
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hvilken bog?

Post by aribeth »

Nå, men nu har jeg lige reserveret Charlotte Roches "Vådområder" på biblio... den glæder jeg mig til at læse!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hvilken bog?

Post by Stimata Doamna »

Jeg har også læst Brobyggerne - og venter også på næste bind i serien. I dag har jeg købt en lydbog, hvor scenen er sat i Pompeji. Datteren har latin, så....
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Hvilken bog?

Post by stardancer »

Jeg har gang i Victoria Holt i øjeblikket. Lige nu læser jeg Syndens datter. Ellers er jeg også meget glad for Stephen King, Dean Koontz John Grisham m.fl.
/Sofie
Post Reply