RLS - Restless Legs Syndrom

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: RLS - Restless Legs Syndrom

Post by mathea »

Mia wrote:Jeg skal vist med det samme ud og købe nogle B- og B12-vitaminer...Og krydser fingre for det kan gøre en forskel, og så prøver vi igen med hævet fodende.

Tak, :elsk: og kom endelig med flere :-)


Prøv at høre lægen om en injektions kur hvis det ikke har en effekt i pilleform - jeg får mdl injektioner, min mangel kan ikke klares med piller. Jeg tror ikke det er skadeligt, selvom man ikke ellers har B12 mangel, men det kan lægen også oplyse om - og det gør overhovedet ikke ondt - den gives intramuskulært i balden :-)
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: RLS - Restless Legs Syndrom

Post by LoneR »

Jeg ved ikke helt om det er det jeg lider af, men ihvertfald er det noget med smerter og uro i fødderne.
Hos mig forsvandt faktisk al uroen, da jeg i sommer købte et par sandaler fra Green Comfort. Dem gik jeg i det meste af tiden, og al oroen forsvandt, og de fleste af smerterne. Der står om deres sko, at de har en særlig affjedrende sål, og at sålen har en massageeffekt - måske er det derfor det virker.
Fodbare med sennepsmel har e lindrende effekt, synes jeg også, samt massage af fødderne. Mærkeligt nok virker det også beroligende, hvis katten sover på mine fødder? :ehh:
Hvis det er rigtig slemt, lægger jeg fødderne op på en tyk pude.

Men egentlig er det ikke blevet så slemt igen, siden jeg begyndte at gå i de her Green Comfort.
Det er også muligt, at det var fordi jeg undlod at gå i nogle andre sko så - det er faktisk svært at vide.
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: RLS - Restless Legs Syndrom

Post by mathea »

Mia, vi skal have en opfølgning - er kæresten begyndt på B12 vitamin og har det nogen effekt? :kindkys:
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: RLS - Restless Legs Syndrom

Post by Mia »

Han er jo ikke den, der rider samme dag, som han sadler... :ninie:

Så jeg købte dem til ham forleden, og umiddelbart er der ingen effekt endnu. Men jeg håber, at det blot er " de tomme depoter", der skal fyldes op, før der er en effekt.
Post Reply