Hvad er det med kvinder og heste?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Hvad er det med kvinder og heste?

Post by Godzilla »

Ja, det billede har jeg set. Cheer leaders - FOR FANDEN!!! :opkast:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hvad er det med kvinder og heste?

Post by 99E »

Jah, Katrine var så flink at vise det på Facebook, det der billede...
*Undgår med nød og næppe hysterisk flip*

Venindes børnehavesøn:
"Jeg har ikke nogen kæreste - jeg gider det bare SLET ikke."
Tænkepause.
"Piger, de skal HELE tiden være prinsesser og så skal man redde dem fra alt muligt - det er så hårdt! Jeg bliver helt træt af dem! De kunne godt engang imellem lege ninja eller sådan noget og klare sig selv lidt."

Sådan.
Vær lige lidt ninja, ikk'?!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Hvad er det med kvinder og heste?

Post by sinesmølf »

Astrid er på rette vej, hun har endag været klædt ud som blå ninja til fastelavn :elsk:

Det er så ækelt kønsspcifikt, men jeg ville elske hvis man gjorde det omvendt bagefter.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvad er det med kvinder og heste?

Post by annetteB »

Sådan.
Vær lige lidt ninja, ikk'?!

:jeanie:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Hvad er det med kvinder og heste?

Post by CXEC »

Er det sygt når 3 årige drenge vil have neglelak på? Og elsker Lyserøde og røde farver?

Nå, men jeg ved ikke et hak om det der. Jeg har Xenia, fordi hun giver mig noget jeg ikke finder andre steder.

Jeg er ikke til lyserød, så hellere lyseblå. Og er RET glad for Cars, herunder Lightning McQueen.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Hvad er det med kvinder og heste?

Post by MetteboDeluxe »

Jeg syntes bare det er skide træls, at piger skal stræbe efter at være mere drengede. Vær lidt ninja osv. Pigede piger er bare så yt og Pigede drenge er åbenbart sygt. Hvorfor er det ikke lige så sejt at være en pige?
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Hvad er det med kvinder og heste?

Post by Gry »

smukke-ped wrote:
Gry Gressbakken wrote:Fordi der er noget dybt tilfredsstillende ved at kunne styre 600 kg. tung krikke.

Hvis mænd bliver udfordret og ikke "vinder" med det samme er det et tab for deres manddom og ego, kvinder ser det som en udfordring



Hold da kæft hvor er du simpel i din tankegang. Det klæder dig ikke. Tag lige og klem røven sammen.


99E wrote:
Gry Gressbakken wrote:Fordi der er noget dybt tilfredsstillende ved at kunne styre 600 kg. tung krikke.
Hvis mænd bliver udfordret og ikke "vinder" med det samme er det et tab for deres manddom og ego, kvinder ser det som en udfordring

Æhhh...

mathea wrote:Når jeg rider/omgås heste kan jeg kun være lige DER. Jeg er nærværende, fokuseret og tænker ikke på 1000 andre ting, indkøbslister etc etc.....mao jeg er i 'zonen'

Kun hvis jeg gør mig umage... I virkeligheden er jeg bedst, hvis jeg har en passende distraktion - musik eller radio til at tage toppen af de 1000 andre ting...

aribeth wrote:Kvinder har et overdrevet omsorgsgen og derfor får de sig en lille musse de kan strigle go børste og lege med dagen lang?!

Omsorgsgen. Yeah...

...hvilket bare viser, at der er vidt forskellige grunde til at have hest.
For jeg tror nok, at ovenstående passer på nogle kvinder - bare ikke på mig... :linski:
(Muligvis fordi jeg ikke er en ordentlig kvinde - jeg har megameget tendens til at tage en manglende sejr som et slag mod mit ego... Og ja, jeg er også en vildt dårlig taber i spil...)

Jeg holder på at sådan på generelt niveau er det kulturelt.

Ridning er (blevet) en tøsesport, derfor er heste "noget for piger" og ikke for "raske drenge".

På samme måde som fodbold stadig i højere grad er en "drengesport", pink er en "pigefarve" og blå er en "drengefarve" og "bamser og sommerfugle" er til pigetøj, mens Lynet McQueen er til drengene.

Og det der med "rigtige" det ene og det andet fortsætter op i voksenalderen.

Som da Gry fik udleveret den der pink t-shirt og besked om at se or'n'li' kvindet ud. Som når det er OK, 3-årige piger vil klædes ud som prinsesser, men sygt og forkert når 3-årige drenge vil.
(Men helt OK at piger vil have bukser på...)


Det var det så ment som en joke-simplificering fordi vi blev bedt om at komme med alle klichéerne, men den faldt da vidst til jorden med et brag XD

*betragter støvet der langsomt daler*
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvad er det med kvinder og heste?

Post by annetteB »

Jeg syntes bare det er skide træls, at piger skal stræbe efter at være mere drengede. Vær lidt ninja osv. Pigede piger er bare så yt og Pigede drenge er åbenbart sygt. Hvorfor er det ikke lige så sejt at være en pige?


Altså, jeg synes jo heller ikke at den mentale jernkæbemodel er særlig charmerende hos mænd. Så hvis det kan være dig en trøst, så synes i hvertfald undertegnede at der er noget galt med begge kønsstereotyperne.
:peg:

Som der skrives i Neil Gaiman og Terry Pratchetts fremragende bog Good Omens så er der jo ikke noget galt med heksejagter - men det skal ikke være heksen der skal være byttet hver dag. Hveranden dag er det inkvisitorernes tur til at blive jaget og indbragt.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hvad er det med kvinder og heste?

Post by aribeth »

nårh ja... hvis nogen er i tvivl... det var også en kliche jeg kom med... :linski:
Raxacoricofallapatorius
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Hvad er det med kvinder og heste?

Post by sinesmølf »

he he, min mands bud på hvorfor der er flere piger der rider var faktisk næsten det samme som Grys. Man var ikke sikker på det ville gå godt også ville han tabe. Latterlig simpel mand jeg har der :jeanie:
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
Post Reply