Hvorfor er der så mange muligheder?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Hvorfor er der så mange muligheder?

Post by Intunia »

Man kan altså blive overasket på den gode måde, når man sliber det eksisterende gulv.
Hvis det er gammelt fyrretræsgulv, er kvaliteten som reel ok. Det kan sagtens blive pænt med en slibning lakering.
Det er værre med de billige fyrretræsgulve der bliver solgt i dag.

Men hvis du alligevel vil ud at ofre på nyt gulv, vil det efter min mening værre tosset ikke at isolere, når man er ved det.
Jeg kan godt lide de brede plankegulve af douglas, pitch pine eller bambusgulve.

Ps. Det der klodsegulv er... ikke lige min smag.
bla bla bla
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvorfor er der så mange muligheder?

Post by Ane »

alt andet end tæppe

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvorfor er der så mange muligheder?

Post by HHansen »

Intunia wrote:Ps. Det der klodsegulv er... ikke lige min smag.
:hhansen:

Tror der er mange der har det sådan.

Tror såmænd også det eksisterende kan blive fint.. Faktisk har jeg jo heller ikke set det helt endnu.. Kun et hjørne af det. Der er linoleum på og vi ville ikke tage det af før vi var færdige med at svine med nedbrydning..


Se lige noget fantastisk linoleum der ligger under et andet ikke så fantastisk lag linoleum.. det her er sgu da cute!
Image

Og det oprindelige gulv:

Image
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Hvorfor er der så mange muligheder?

Post by Intunia »

HHansen wrote:Se lige noget fantastisk linoleum der ligger under et andet ikke så fantastisk lag linoleum.. det her er sgu da cute!
Image

Og det oprindelige gulv:

Image


Ja det er ret sødt på den der gamle måde. :-)
Jeg fandt også noget rigtig fint gammelt blomstret tapet, eller rettere mange fine lag sidst jeg gik amok.

Nå men gulvbrædderne ser da lovende ud. I hvert fald i det hjørne der.
Hvis vi har stemmeret, så stemmer jeg på kærlig behandling af eksisterende gulv.
bla bla bla
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Hvorfor er der så mange muligheder?

Post by misssophie »

klodsegulvet kan være flot det rigtige sted, men jeg kan ikke forestille mig det til et stuk-rum

mal eller laker det eksisterende gulv.

hvis ikke det bliver pænt nok, så kan i derefter gå ud og købe et helt eller delvist dækkende gulvtæppe.
Misssophie
Post Reply