Hvorfor er der så mange muligheder?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Hvorfor er der så mange muligheder?

Post by HHansen »

Jeg kan jo ikke finde ud af det! Bliver snart helt deprimeret.... :graed:

Vi taler om gulve.

Og det er også det eneste vi taler om herhjemme.. for den der spisestue skal jo have et gulv - det ER unægtelig mest praktisk!

Før havde vi et gulvtæppe. Og det havde jeg regnet med at beholde, men så gik det i stykker. Så overvejede vi at få slebet og lakeret det originale plankegulv... men... det er vist fyr - og jeg tror ikke det bliver særlig pænt.

Så snakker vi om nyt - planke/parket noget.. Men så skal der måske også tages det gamle gulv op, og isoleres.. og nyt pladegulv og så nyt gulv.. Og vi ved faktisk heller ikke om det er en god idé med trægulv i spisestuen.. nu laver vi jo gipslofter - så akustikken ændres væsentligt. Hvis så gulvet også bliver træ istedet for tæppe så bliver det måske ulideligt at sidde 16 mennesker der...

SUUUUUK.....

Kæresten ønsker sig klodse parket - som det her:
Image

Det er også pænt synes jeg... men fuck det er dyrt! Og hvad så hvis vi bagefter finder ud af at vi ikke kan holde ud at være i stuen uden gulvtæppe???

Nogen der har nogle gulv erfaringer de har lyst til at dele - om gulve der er gode, praktiske, støjsvage, akustisk gode ?? :linski:
Eller nogle dårlige erfaringer? Som at klodsegulv er en rigtig skidt idé eller???

Ihvertfald VED jeg vi ikke skal have klinker, og at vi IKKE skal have sæbebehandlet gulv. Og nok heller ikke oliebehandlet... medmindre det er det der klodse-noget for det er oliebehandlet...

Så - hvis det er trægulv er det nok lakeret.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hvorfor er der så mange muligheder?

Post by aribeth »

hvor højt har I til loftet?

Jeg ville aldrig skænke det med akustikken en tanke... der skal være VIRKELIG højt til loftet og et virkelig stort rum før det bliver et problem! Ellers så køb de der gipsplader med huller i! Eller et pænt gulvtæppe til at lægge under bordet!

Jeg ville vælge en PÆN parket... og det er jo individuelt hvad man synes er pænt... den der minder mig for meget om museumsgulve...
Og så ville jeg lave det rigtigt med gulvene op og isolere og så videre! Selvom det er ekstra arbejde.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvorfor er der så mange muligheder?

Post by HHansen »

aribeth wrote:hvor højt har I til loftet?

Jeg ville aldrig skænke det med akustikken en tanke... der skal være VIRKELIG højt til loftet og et virkelig stort rum før det bliver et problem! Ellers så køb de der gipsplader med huller i! Eller et pænt gulvtæppe til at lægge under bordet!

Jeg ville vælge en PÆN parket... og det er jo individuelt hvad man synes er pænt... den der minder mig for meget om museumsgulve...
Og så ville jeg lave det rigtigt med gulvene op og isolere og så videre! Selvom det er ekstra arbejde.


Vi har 2,8 mtil loftet. Og lige nu hvor rummet er strippet for alt og der ligger linoleum på gulvet - da er akustikken DÅRLIG.

Gipsplader med huller i kommer der ikke, der skal være glatte gipslofter og stuk :elsk:

Vi tænker meget over akustikken fordi vi er kommet i et hjem hvor man ikke kunne høre hvad der blev sagt i spisestuen hvis der var mere end 4 personer samlet og mere end én talte. Så selskaber var en plage der. Det var så også med pudsede vægge og klinkegulv.

Jeg overvejer også tæppe under bordet... men nu er mit spisebord stort - 125 x 230 - uden plader.. så et tæppe under skal være 230 X 340... Så er der jo heller ikke meget gulv tilbage når rummet er 430 X 580 cm :hhansen: Så er der ihvertfald ikke grund til at lave et alt for dyrt gulv :linski:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Hvorfor er der så mange muligheder?

Post by LoneR »

Tæppe., eller det Katrine siger!
det der parket er meget flot, men det kræver et stort rum i den version. Har engang set et gulv lavet helt af endestykker, det var flot og lydsvagt. Ved ikke hvad det var for træ.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hvorfor er der så mange muligheder?

Post by aribeth »

nårh ja... jeg ville under alle omstændigheder tage det gamle gulv op og isolere!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

Re: Hvorfor er der så mange muligheder?

Post by Buusser »

Jeg ville få det gamle fyrretræsgulv enten slebet af og så lakeret i en hvidtonet lak. Det er flot og praktisk. Alternativt ville jeg slibe gulvet af og så male det hvidt istedet, mener du har sorte stole i spisestuen. Kunne være en flot kontrast.

Jeg har lige set det på Svinkløv Badehotel og det var sindssygt flot - se selv: [url][http://www.svinkloev-badehotel.dk/restaurant/url]

Selvfølgelig kan man også hive gulvet op og isolere osv. men det lyder dyrt, så spørgsmålet er jo også, om der er fodkoldt og om I reelt vil spare meget ved den manøvre, men det har du sikkert en idé om.
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

Re: Hvorfor er der så mange muligheder?

Post by Buusser »

Nå, jeg var dælme dygtig til at linke til det, men mon ikke sådan en IT-kvinde kan finde ud af det alligevel :-)
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvorfor er der så mange muligheder?

Post by HHansen »

Buusser wrote:Jeg ville få det gamle fyrretræsgulv enten slebet af og så lakeret i en hvidtonet lak. Det er flot og praktisk. Alternativt ville jeg slibe gulvet af og så male det hvidt istedet, mener du har sorte stole i spisestuen. Kunne være en flot kontrast.

Jeg har lige set det på Svinkløv Badehotel og det var sindssygt flot - se selv: [url][http://www.svinkloev-badehotel.dk/restaurant/url]

Selvfølgelig kan man også hive gulvet op og isolere osv. men det lyder dyrt, så spørgsmålet er jo også, om der er fodkoldt og om I reelt vil spare meget ved den manøvre, men det har du sikkert en idé om.


Ét af problemerne er netop at vi ikke VED hvor fodkoldt der er, der har jo været trægulv, 2 llag linoleum og et gulvtæppe hidtil.. Det har ikke været koldt. Men i stuen ved siden af, hvor vi har sildebensparket der sikkert ligger ovenpå de aller-gamleste plankegulve - der ER fodkoldt. Så det bliver der nok også i spisestuen uden gulvtæppe.

Malede planker er vildt flotte, men det får jeg ikke igennem her :tommelned: håber at slippe afsted med det i et af værelserne på førstesalen.

Jeg tror vi indtil videre er der at vi vil have det gamle gulv af, isolere, lægge plader..og så ved vi ikke endnu hvad der skal ovenpå. :hva: :hhansen: På torsdag kommer der en gulvmand, vi mangler noget fagmand til at se på det eksisterende, vurdere strøerne osv....

Vi skifter stadig mening fra time til time. I morges ville vi have gulvtæppe. Her til aften er klodsegulvet igen i spil. Har fået oplyst to steder i Århus hvor de har dem i virksomheder, det tager vi ud og ser på :-)
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hvorfor er der så mange muligheder?

Post by aribeth »

det er faktisk rigtigt... jeg har efterhånden oplevet flere malede plankegulve som er flotte og holder godt! dt kan man også gøre!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvorfor er der så mange muligheder?

Post by annetteB »

jeg synes ikke, at klodsegulvet passer rent stilistisk til jeres hus.
Stemmer for malet plankegulv eller et gulv magen til det i biblioteket eller i TVstuen.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply