Septemberstatus

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Septemberstatus

Post by Stimata Doamna »

Kan man ikke også få hjernerystelse i at hoppe på hovedet i seng?
:hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Septemberstatus

Post by sinesmølf »

Jeg ved ikke hvorfor det virker? Men det gør det altså, hvertfald for mig :atengstedt:
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Septemberstatus

Post by misssophie »

en solid baseball kølle kan vel også gøre det...
Misssophie
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Septemberstatus

Post by CXEC »

Micro-strigle-træf i min stald idag. Susanne rider jo der ude, så vi ses jævnligt. Så kom Dorthe, som skulle beskære Xenias hove og så kom Godzilla, som havde en grime til Dorthes ven, med de der heste og ikke mindst fik jeg besøg af min kusine Gukkes datter Laura. :elsk:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Septemberstatus

Post by aribeth »

Sorry Sine, men det der det lyder fandeme sjovt!


:hhansen:
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Septemberstatus

Post by 99E »

mathea wrote:.Det er kan ikke falde i søvn - når jeg så gør, så vågner jeg flere gange om natten og er plim-lysvågen..... natten til mandag sov jeg fx kun 3 timer - jeg er ganske langsomt ved at blive nuts.....

Been there, done that, got the t-shirt.
Mit gæt er, at det er stressrelateret. Og noget af det VÆRSTE du kan gøre er altså at blande alkohol ind i systemet!!!
Hvis du på NOGEN som helst måde kan fjerne den/de stressfaktor(er), der er problemet, så gør det. Eller læg i det mindste en plan for at fjerne dem på sigt.

Baldrian KAN virke - jeg ville tage dem fast 2 timer før sengetid hver dag.
Jeg tror nok, dem fra Matas siger maks. 6 uger i træk.
Sørg for at gå i seng på samme tid hver dag.
Afsæt mindst 30 minutter til "fald-ned-tid" uden skærme og skarpt lys før sovetid. Du kan læse en ikke for spændende bog i dæmpet lys, høre rar musik eller hyggesnakke med nogen. (Eller dyrke sex. Det er megagodt at sove på...) For mig holder det også at høre lydbog eller radio.

Når du vågner om natten, så lad være med at stresse over det. Lettere sagt end gjort...
Der er flere muligheder: Stå op og drik en kop varm kakao. (Det virker godt for mig - varm kakao og et varmt tæppe i sofaen.)
Hør lydbog (ikke for spændende og ikke for sjov).
Men lad være med at ligge i sengen og rotere og LAD VÆRE med at tænde skarpt lys eller skærmlys.

Og regn med, at der skal afsættes mere end 8 timer til at ligge i sengen. 10-12 timer er smartere.

Vi har overlevet en 5-6 måneder på baldrian og 12 sengetimer og varm kakao.

På et tidspunkt når man dertil, hvor man sover når man kan. Også selvom det er om eftermiddagen.
Vi prøvede i starten at sige "Vi sover ikke om eftermiddagen, for på et tidspunkt bliver vi så trætte nok til at sove om natten!". Det skete bare ikke. Og på et tidspunkt er det bare ikke safe at forsøge at gå på arbejde på 3-4 timers søvn pr. nat.
I vores tilfælde var det dårligt arbejdsmiljø - og ja, det gav også nogle ekstra sygedage. Så må man gerne kalde det "pjæk" eller falske sygemeldinger. Men når man har sovet maks. 4 timer pr. døgn i et par uger...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Septemberstatus

Post by sinesmølf »

Prøv det, prøv det :lol:

Det virker altså, enda meget bedre end at visualisere sig et søvniger sted hen.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Septemberstatus

Post by FruTusse »

sinesmølf wrote:Et lidt underligt råd, men måske ikke afprøvet råd i forhold til søvnløshed er at er at hoppe 20 gange rigtigt tungt, så det bumper i hele kroppen. bagefter falde ind mod en væg på strakte arme sådan det giver stød gennem alle ledene. Og så på hovdet i seng bagefter, jeg læser dog altid lidt.

MBN wrote:Så det gør du altså selv når du ikke kan sove.....og så.... sover du..... :ehh: :ehh: :ehh: Måske fordi du har fået kropsrystelse...... :-o :-o :viben: :viben:

Stimata Doamna wrote:Kan man ikke også få hjernerystelse i at hoppe på hovedet i seng?
:hhansen:

:viben: :viben: :viben: *skraldgriner* :lol: :lol:

Min scooter fik tilsyneladende helt af sig selv rystet den evt. løse forbindelse på plads, for blinklyset har i alt fald virket upåklageligt siden dagen efter den var hos mekaniker.
Til gengæld havde mekanikeren heller ikke skruet hele frontskjoldet ordentligt fast så det orange glas til blinket i højre side var rystet løs og faldet af inden i lygteglasset, så da jeg alligevel afleverede scoode hos ham i eftermiddags på vej til hesten bad jeg ham fikse det også.
Så nu skulle scoode gerne være uden flere huller i bagdækket og med blinklys der virker all-over. Til gengæld er min el-starter ved at stå af. Absolut fantastisk! :traet:
Nå, nu virker kick-starteren jo, så jeg ved ærlig talt ikke om jeg vil ofre en reparation af el-starteren. :ehh:

Min forsikringssag er slut!!!!! :jeanie: :jeanie: :sanne: :sanne: :sanne: :sanne: :sanne: :sanne:
Den erstatningssum jeg er endt med at få er indbetalt til advokaten, så det er fandme slut, hele det latterlige cirkus med modparts forsikringsselskab!! Absolut fantastisk!!!! :sanne: :sanne:

Har bedt min advokat forhandle indfrielse af gæld til min tidligere bank, som var nogle ualmindeligt store røvhuller for 3 år siden. De bliver tilbudt halvdelen til fuld og endelig indfrielse af hele gælden, og vil de ikke acceptere det får de ikke en krone. Min erstatning er kreditorsikret, så den kan de ikke gøre krav på, og de har slet ikke krav på at vide hvor lidt eller hvor meget jeg har fået.
Jeg håber på at de tager tilbuddet seriøst når nu det er en advokat der henvender sig og ikke "lille mig", som de stensikkert ville forsøge at tage røven på og køre om hjørner med.
Når det er overstået sender advokaten en check til mig. :atengstedt:

Og SÅ skal jeg have et kørekort, og dernæst en bil. Det bliver simpelthen så fedt!

Jeg skal have fundet frem til en kørelærer der kan give mig et lynkørekort. Det kan simpelthen kun gå for langsomt med at få kørekortet og bilen i hus.

Har nu ellers døjet med hovedpine i snart 2½ uge nu, det er noget anstrengende. Min nakke og skulder har det langt fra godt og det er sikkert det der er årsagen til den konstante hovedpine.
Det er så heldigt at der er kommet en ny part til en af hestene i stalden og hun er uddannet kraniosakral-terapeut så nu har jeg fået lavet en aftale med hende på søndag. Det ser jeg rigtig meget frem til!
Og hun skal på 3 dages kursus fra i morgen for også at kunne lave kraniosakral-terapi på dyr (hendes nr. 2 kursus), så Nitouche skal også have en behandling i næste uge, bare for at være lidt god ved min smukke sorte dame. :elsk:

Hehehe.......og jeg shopper...... :atengstedt:
Flere års afsavn er jeg i gang med at råde bod på, og det er FEEEEEEEEEDT!!!! :hhansen: :hhansen:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Septemberstatus

Post by Nina »

Jeg ved ikke, hvor jeg skal starte - eller slutte nu?
Der er godt nok sket meget, siden jeg skrev i statustråden. :plop:
Men - Ja - man siger åbenbart "Kip kip kip" til køer, der er løbet ud af indhegningen pga. sult - og så hjælper det nok, hvis man render i forvejen med en skide balle halm. :skoer:

Gunilla:
Godt at høre at J fik det bedre af at have været i din "kolonihaveterapi"! :askepot:

Hvorfor er det så vigtigt, at man ikke kan google indlæg her på Strigler?
Jeg kan godt se, at det måske kan være lidt belastende, hvis nære relationer/arbejdskollegaer osv. kan se, hvis man er lidt ude i tovene - men enten er det vel godt nok - eller også må man nære sig - eller opfinde et alias.
Nogle gange er "lorten på bordet" måske at foretrække? :ehh:
I don't know......

Jeg er selv den type, der nok foretrækker at holde "lorten" - indtil jeg kan nå at aflevere den på rette sted. :linski:

Med hensyn til søvnløshed - så er jeg nok ved at nå bunden i dette indlæg ... :anonym:

Drik en Gl. Dansk.
Hvis den ikke hjælper - så drik en til ...
Fortsæt indtil søvnen indtræffer.

Hvis IKKE søvnen indtræffer -så når du et tidspunkt, hvor du er pisseligeglad med - om du kan sove - eller ej. -heavy

Kan I have en rigtig god dag i morgen! :kindkys:

Venlig hilsen
Nina
PS. Jeg VED bare lige nu, at jeg har glemt at skrive noget - men mine dage går bare med ting, jeg ikke selv har valgt.....
I dag skulle jeg besøge min mor og lave indkøb og ellers hygge lidt - men så blev jeg ringet op, at en hest skulle afhentes - og de nye ejere havde ikke koden til porten.
PIS (osse) .... Så skulle vi skynde os hjem og sige farvel til en "pensionærhest".
Men hun kom fint afsted og til nogle søde ejere! :mikkel:
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Re: Septemberstatus

Post by Tigerbaby »

Jeg har også nogle gange søvnproblemer, så kan det godt hjælpe at lave lidt om på sovearrangementet: sove på sofaen den sidste halvdel af natten, flytte senge et andet sted hen i rummet, lave afstressningsøvelser i sengen (lytte til meditation etc).

Det første der sker, hvis jeg er stresset eller har mange bekymringer, er, at jeg holder op med at sove.
Post Reply