Hvorfor bor du der hvor du bor?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by Ane »

Tænkte på hvordan i er endt i den landsdel/det område hvor i bor? Flyttede i efter en kæreste eller et job? Vendte i hjem til der hvor i voksede op, eller endte i i jeres postnummer fordi der var billigt eller det rigtige hus?

Jeg er endt i Nordsjælland fordi det er her min kærestes forældre bor.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Mia
Posts: 187
Joined: Tue 2. Dec 2008 19:31

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by Mia »

Jeg endte i Ørestaden, da jeg elsker København, men også naturen.
Så da drømmelejligheden var bygget og, og har fuld udsigt over fælleden fra begge ender af lejligheden - så var beslutningen nem :elsk:
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by annetteB »

jeg blev skilt og ville gerne tilbage til Århusområdet.
Så dét kom jeg.
-cookie
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by aribeth »

jeg bor i området hvor jeg flyttede til med min ene forælder som 8-9 årig... hvorfor?! Fordi det er her omkring både min mand og jeg "kommer fra" fordi det var heromkring vi gerne ville bo... ikke for langt fra alting... og fordi det var her det helt rigtige sted viste sig at være.... jeg elsker også mit gamle rådne hus...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by stardancer »

Har boet på vestsjælland hele mit liv, og boede lidt uden for Korsør da jeg fyldte 18 hvor jeg så flyttede til byen - og her har jeg boet lige siden og der er ikke de store chancer for jeg flytter herfra igen - jeg er meget glad for at bo her i byen :-)

Bor i lejlighed hos privat udlejer, og det gør jeg fordi det var det eneste sted vi med ret kort varsel kunne flytte ind OG have vores dyr med :mikkel:

Og hvis vi lige ser bort fra at vi kun har en lillebitte fælleshave og at der vrimler med smadderkopper :avav: pga den satans udendørs ståltrappe, så er her nu dejligt at bo :hhansen:
/Sofie
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by HHansen »

De første 35 år af mit liv flyttede jeg 17 gange. Det er i gennemsnit hverandet år :plop:

Det betød intet for mig hvor jeg boede, ethvert sted var godt og nyt og spændende. Jeg har boet i Århus, længere inde i midtjylland, Ringsted, København, Flere steder på Sjælland, Syd for Århus og nu - nu bor jeg i Hovedgård som ligger nord for Horsens.
Her lå Huset nemlig :elsk:
Det er det første sted jeg ikke har haft lyst til at flytte fra igen efter et par år. Har boet her 4 år nu, og ÆÆÆÆÆLSKERR stadig huset :elsk:
Dét kunne have ligget alle andre steder, det er huset ikke stedet der er vigtigt for mig.

Så min 18. flytning var den endelige - håber jeg :linski:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Illum
Posts: 218
Joined: Thu 9. Jun 2011 16:42

Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by Illum »

Det gør vi fordi min dygtige mand blev HH til først CH og efter 3 år så fik han tilbud stillingen her i det syd tyske..Vi bliver her 3 år endnu så kommer det et andet job som vi flytter til.

Jeg er flyttet mere end 32 gange i mit liv og vi er ikke færdige endnu :-) Vi er rigtig glade for at bo her sydpå. Vi bliver i Tyskland og når tiden er køber vi eget hestested m ridehal. Kommer først tilbage til DK i urner har nemlig gravsted nord for Kbh.

Er aldrig flyttet tilbage til byen hvor jeg voksede op, men har boet alle mulige andre steder og i 4 lande.

Vores livsstil passer os 100% vi tager hvad vi kan bruge og behøver aldrig skænke politik eller social udvikling en tanke, giver energi til det liv vi holder af.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by misssophie »

vi ledte efter et hestested, gerne med ridehal og skov i nærheden, helst uden naboer, med god afstand til store veje så man med god samvittighed kan have udekat, og samtidigt indenfor køreafstand til jobs som lå i hhv. hovedstaden og Ringsted. dvs at vi ledte efter gård på en ret stor del af sjælland...

vi ledte i 3 år før vi fandt dette lille paradis på jord...
Misssophie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by Frieser9460 »

Jeg er født og opvokset syd for Limfjorden og boede der, indtil jeg mødte Bo... Bo stammer fra Aabybro og gjorde det klart allerede i begyndelsen af vores forhold, at han var flyttet hjem til Jammerbugt for at blive der resten af sine dage, så ville jeg bo sammen med ham, måtte det blive der.

Nu er det sådan, at jeg er ret "nem" at stille tilfreds mht. bolig... Så længe det er på landet, ikke alt for forbandet langt fra min familie og omgangskreds og i forbindelse med noget smuk natur, så er jeg mere eller mindre fløjtende ligeglad med, hvor i landet jeg bor. Og da jeg samtidig må indrømme, at jeg forelskede mig hovedkulds i det område og det hus, vi bor i, så var jeg ikke spor svær at overtale til at flytte derop og har heller ikke fortrudt ét sekund, selv om jeg dog ind imellem synes, jeg har lidt langt til mine forældre, som bor hhv. 60 og 80 km væk.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Hvorfor bor du der hvor du bor?

Post by Godzilla »

Jeg har boet mange steder, men jeg har det med at vende "hjem" til området omkring Farum sø hvor jeg er vokset op.

Nu er jeg flyttet til Ballerup som er lidt længere væk.

Jeg bor i det her kolonihavehus fordi det er rasende billigt og jeg har ikke så mange penge. Jeg har brug for at rejse væk noget tid om vinteren for at undgå depressioner, så jeg skal have mulighed for at spare noget op til det.

Huset er noget bras, men det fungerer, og jeg det er ok at bo her.

Jeg har svært ved at føle mig hjemme, ligemeget hvor jeg bor, men omgivelserne betyder en del. Det eneste andet sted hvor jeg følte mig hjemme var på Bornholm.

Min kæreste har prøvet at lokke mig til Frederiksberg, men jeg ville blive vanvittig af alt den trafik, støj og menneskemylder.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply