arbejdsplads

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: arbejdsplads

Post by Frieser9460 »

Hvis jeg skal have en uddannelse - og det skal jeg - bliver jeg nødt til at finde en uddannelse, jeg kan tage ved siden af et job. Jeg har ikke råd til at gå helt ned på SU uden at skulle skille mig af med en masse af dyrene mv., og det er jeg kort og godt ikke villig til. Jeg kan ikke undvære mine dyr og ikke fravælge nogle til fordel for andre. Så hellere prøve at være kreativ og finde andre måder at finde mig et arbejde på, som jeg rent faktisk bryder mig om og trives med. Jeg har MASSER af gode ideer, men, men, men... de koster alle sammen penge; mange penge. Så enten skal jeg finde nogle velvillige sponsorer, eller også må jeg blive ved med at forsøge mig som almindelig lønslave og bare håbe på, jeg kan findet job, jeg trives bedre med, end det jeg laver nu.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: arbejdsplads

Post by 99E »

Frieser9460 wrote:Hvis jeg skal have en uddannelse - og det skal jeg - bliver jeg nødt til at finde en uddannelse, jeg kan tage ved siden af et job.

Dem er der heldigvis nogle stykker af...!

Frieser9460 wrote: Jeg har MASSER af gode ideer, men, men, men... de koster alle sammen penge; mange penge. Så enten skal jeg finde nogle velvillige sponsorer...

Det ville jeg nok ikke satse på... :minna:

Frieser9460 wrote:eller også må jeg blive ved med at forsøge mig som almindelig lønslave og bare håbe på, jeg kan findet job, jeg trives bedre med, end det jeg laver nu.

En gang imellem kræver forandring at man er parat til forandring.
Jeg ved godt, det lyder megahårdt og trist og fælt, og det er heller ikke sjovt at skulle undvære sine pelskræ (selvom vi jo har kunnet nøjes med at udlåne ponyerne og heldigvis uden problemer har haft Sheila med so far, og virkelig ikke havde nogen skrupler ved at sælge gården "inklusive kat"...) - men du sætter dig selv i en meget fastlåst situation, når du egentlig ikke er villig til at lave noget om - undtagen til det med-det-samme-bedre.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: arbejdsplads

Post by udlandet »

Jeg kan skrive tykke böger om tidligere arbejdsplader :mur: Men kan da lige beskrive min. Jeg arbejder 50 %, ikke nok. Men jeg forventes at arbejde meget mere. Jeg har fået lön hver måned, meget forsinket. Men den er kommet. Mine 2 kollegaer er nu 2 mdr bagefter med lön! Min ene kollega tager ofte ret grimt til kunderne. Det går mig på, jeg er service menneske. Man skal behandle kunderne som man selv vil blive behandlet. Vi snakker privat, ja. Min ene kollega fortäller nästen alt. Men vi ser bare hinanden 30 min hver dag. Og visse dage slet ikke, jeg orker ikke at köre derned. Så jeg er hjemme 3 dage om ugen. Skal have taget mig sammen til at göre nyt job. Men vil helst have et job med fred omkring mig, vil allerhelst arbejde hjemme.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: arbejdsplads

Post by Frieser9460 »

Jeg skal nok hitte på noget, som kan forbedre mit arbejdsliv, for jeg holder ikke til små 40 år eller mere i et job, jeg ikke trives med. Dertil bruger jeg for meget tid på at arbejde. Men jeg er nødt til at finde en måde at gøre det på, som ikke tvinger mig til at skille mig af med mine dyr. Lige nu er de den ting, som giver mig en lille smule overskud og får mig til at synes, at livet trods alt ikke er helt ad h..... til. Jeg kan ikke undvære mine dyr.

Jeg er 30 år gammel... Jeg magter ikke at opgive alt og starte helt forfra i en lille lejlighed i byen, hvor jeg ikke trives for at få en uddannelse + jeg ved faktisk heller ikke helt, hvad jeg skal/vil. Eller jo, jeg ved, at jeg gerne vil noget med at fotografere eller noget, som har med dyr at gøre eller at skrive en bog.

Lige p.t. kigger jeg på en VET-uddannelse, som jeg overvejer at kombinere med en uddannelse som klikkerinstruktør + nogle fotokurser mv. Og så er det mit håb, jeg en dag vil kunne starte en kombineret dyreudstyrs- og rideudstyrsbutik og klappe-kæle-zoo. Måske starte med en lille webshop og så langsomt bygge ud, indtil det er bæredygtigt nok til at kunne starte en rigtig butik... Det kommer til at tage lang tid og hårdt arbejde, og jeg kommer til at leve med mit ikke-så-fede-job eller et lignende job i nogle år... men jeg har tænkt mig at give det et forsøg.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: arbejdsplads

Post by misssophie »

Du er god til at tage fotos af dyr, slå dig ned som dyre-portræt fotograf.

det kan du jo rent faktisk gøre allerede nu,- og så putte nogle af de andre ting på løbende derefter...

-at lave et lille studio til hunde/katte/hamstre kunne vel lade sig gøre i et hjørne af stuen, især hvis det kan klappes sammen og smides hen i et hjørne når det ikke bruges. måske kan du endda tage det med ud til kunder?

"uddannelsen" kunne jo bestå i at du henvender dig til en menneske-portræt-fotograf og får lov at være i praktik i en uge, og lærer lidt om lyssætning osv

når jeg besøger Maxi-zoo, ser jeg at der er en opslagstavle der frit kan benyttes (også af erhvervsdrivende)-det er da gratis reklame ! -måske der også er andre steder?
Misssophie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: arbejdsplads

Post by Frieser9460 »

God idé, Misssophie, tak. Det vil jeg prøve. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: arbejdsplads

Post by misssophie »

hov, tilføjede lige noget om praktik efter du svarede..
Misssophie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: arbejdsplads

Post by annetteB »

Helt ærligt? Kan man ikke efterhånden fodre høns med selvlærte dyrefotografer?
:linski:

Og klikkertrænere. Og klappedyrs-rideudstyrsforretninger. Og alle de der andre heste/dyrerelaterede "uddannelser" som ikke er uddannelser der leder nogen steder hen.
Og alt sammen startet af yngre kvinder som ikke kommer ud af starthullerne og kommer i gang med en uddannelse fordi de hver måned skal fodre på horder af kræ og det må financieres af et kedeligt job og mandens indtægt on the side.

Det er hesteverdenens version af de der børnetøjsbutikker med navne som "Mille Persille" og "Små Engle" og den slags: ingen kan leve af dem og før eller siden lukker de, når manden ikke længere gide bløde sine surt tjente penge i dem hver måned, mens konen sælger for nul og en hattefis mens hun leger selvstændig erhvervsdrivende.
:lea:

So shoot me.
:mettebo:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: arbejdsplads

Post by Ane »

Det Annette sagde.. bid i det sure æble og få en uddannelse

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: arbejdsplads

Post by annetteB »

Er forresten glad for at jeg som 32 årig gik i lære som gartner efter 14 år som ufaglært i alle mulige andre brancher - selvom det betød en timeløn på 38,-
Det var skidesjovt - og jeg er HVER ENESTE DAG så glad for mit job, at jeg næsten ikke forstår det!
:jeanie:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply